4 мита за диетите

Постоянно на нашето внимание се предлагат съвети, трикове и предполагаеми „правила” за хранене и спазване на диети. Вие можете ли да отделите фактите от измислицата?

Реклама

Всички ние сме запознати с онези бързи и трудни правила за хранене, които обещават да ни вкарат в по-красиво тялото – да ядем много плодове и зеленчуци, да ограничим приема на червено месо, бързите храни и содата, да спортуваме... Ще бъдете изненадани да разберете, че тези така наречени „факти”, в които повечето от нас се кълнат, не са верни изобщо! Ето какво казва д-р Оз по въпроса...


Мит номер 1: Ядеш тлъсто – ставаш тлъст
Напълно грешно! Малкото количество мазнини дори помага на организма да се чувства нахранен по-бързо, тъй като има свойството да предизвиква чувство за ситост. Така вероятността да преядете е много по-малка. Приемът на правилните мазнини спомага усвояването на полезните витамини. Потърсете полиненаситени мазнини, които ще намерите в течните масла - рапично олио и шафраново масло. За разлика от наситените мазнини, те няма да повишат нивата на лошия холестерол в кръвта и дори може да намалят риска от сърдечен удар. За да приемате здравословни мазнини търсете храни, които съдържат омега-3 мастни киселини – риба, морски дарове, водорасли, ленено семе и/или орехи и зехтин.


Мит номер 2: Мазнините се изгарят по-бързо, ако спортуваме на гладно
Освен, че е неефективна тази практика може да се окаже и много вредна. Според доклад, публикуван тази година, тялото изгаря приблизително еднакво количество мазнини, независимо дали ядем преди тренировка или не. Когато не ядем преди упражнения вредим на мускулите и организма си (горим мускули, а не мазнини). Не само това – без храна, която да зарежда с енергия тялото, намаляват интензивността на тренировката и цялостното изгаряне на калории. От друга страна, когато се упражняваме след хранене изгаряме мазнини вместо мускули, губим калории и се тонизирате. Яжте около 30 минути преди спорта, като за предпочитане е течно кисело мляко или протеинов шейк, за да може организмът да се справи с усвояването по-бързо.
Снимка: Thinkstock/Guliver Photos
Мит номер 3: Жените свалят килограми по-трудно
На пръв поглед може и да изглежда, че мъжете свалят килограми по-бързо от жените. Мъжете имат по-голяма мускулна маса и претърпяват по-малко хормонални промени, което им дава възможност да свалят по-лесно първите няколко килограма. Проучване показва, че с течение на времето свалените килограми при двата пола се изравняват, стига да се придържат към здравословна диета и упражнения. Помнете – здравословните резултати не се отчитат за седмица или дори месец, а след/през години(те).


Мит номер 4: Всички калории са създадени еднакво
Някои калории засищат по-бързо и от тях апетитът ви се изпарява за секунди. Други нямат това свойство, а точно обратното – иска ви се да ядете, да ядете, да ядете. На вас ви трябва първият тип и затова заместете храните с масло и тлъстото месо с авокадо и ядки – полиненаситени мазнини. Така ще се храните здравословно и вкусно без да качвате излишни килограми.