Реклама
Гуруто на автомобилната журналистика Джеръми Кларксън участва в реклама, която представя системата за доставки на Amazon чрез дронове – Prime Air.
„Това е история от не толкова далечното бъдеще” – започва Джеръми Кларксън. Рекламата ни показва как за около 30 минути дрон може да достави нови футболни обувки за детето, тъй като кучето е унищожило старите.
Новият прототип на дрона за доставки е с два вида перки – едни за вертикално излитане/кацане и други за самото придвижване. Amazon нарича летателната машина „отчасти хеликоптер, отчасти самолет”. Целта на тази конструкция е дронът да бъде ефективен на дълги разстояния и да може безопасно да каца или излита.
Компанията разработва няколко вида машини и дори самият Кларксън казва в рекламата, че „в бъдеще ще има цяла фамилия от дронове, всеки от които ще е подходящ за различни дистанции и условия”.
За да се случи всичко това, Amazon очаква разрешение от регулаторните органи в САЩ да използва въздушното пространство под 120 м височина за доставки до 2,5 кг на разстояние до 24 км от склада.
Според наблюдатели в бранша целта на рекламата е да предизвика обществен натиск към регулаторните органи, за да дадат своето одобрение.