Има ли при телевизорите измама, подобна на тази с Volkswagen

Оказва се, че вече осма година енергийните тестове се правят с един и същ клип

Реклама

Samsung, LG и Vizio заблуждават потребителите относно консумацията на енергия от техните телевизори – това се твърди в доклад на организацията за опазване на околната среда Natural Resources Defense Council (NRDC).

Според изследването, трите компании се възползват от това, че американските енергийни регулатори вече осем години използват един и същ клип за тестване на телевизорите. 10-минутното видео представлява забързан микс от 260 различни телевизионни предавания.

Производителите използват факта, че тестовите кадри са забързани и са настроили телевизорите си да намаляват подсветката и да пестят енергия при бързо сменящи се образи. В действителност, при нормален режим на работа тези уреди консумират повече енергия.

Подобна тактика са използвали и във Volkswagen. Измамата на автомобилния гигант се състои в това, че софтуерът превключва двигателя в икономичен (и същевременно екологичен) режим, когато скоростта е постоянна и липсва въртене на волана, т.е. колата най-вероятно е на стенд и се тества.

При тестове с телевизори, произведени през 2015 и 2016 г. и чийто диагонал е над 55 инча, NRDC установява, че домакинствата ще консумират допълнителна енергия за 20 долара годишно. Това не е много, но ако се умножи по броя на тези телевизори в САЩ, се получава допълнителен разход от 1,2 милиарда долара за период от 10 години. Горе-долу толкова е средният експлоатационен срок на един телевизор.

Според доклада, Samsung, LG и Vizio не са нарушили нито един щатски закон, но тестовете не са реални. Организацията призовава енергийните регулатори да променят начина, по който анализират работата на телевизорите.

Samsung отхвърли обвиненията и коментира, че Motion Lighting и Auto Brightness Control – двете функции, които намаляват яркостта на подсветката, са включени по подразбиране в техните уреди. Компанията припомня, че енергийната ефективност се измерва именно с настройките по подразбиране.

LG също оспорва твърденията на NRDC, като изрази убедеността си, че всички продукти се тестват коректно.