Как жените и мъжете избират кредит?

(Платена публикация)

Реклама

По какво се различават кредитите, които ползват мъжете и жените? Как вземат решение за тях и как избират финансовата институция, на която да се доверят?
За да отговори на тези въпроси, БНП Париба Лични Финанси проведе национално представително изследване през първата половина на годината. За целите на проучването бяха интервюирани над 1000 мъже и жени на възраст от 20 до 75 години в цялата страна.

Жените по-рядко прибягват към бързите кредити

Изследвайки различните типове кредитни продукти, става ясно, че и жените, и мъжете ползват основно потребителски кредити – 24% от мъжете и същият дял от жените са изплащали потребителски кредит в момента на изследването. Като 8% от всички мъже ползват бърз кредит, докато при жените делът е 5%.
Разглеждайки предназначението на кредитите, се вижда, че и двете групи еднакво често са ги използвали за финансиране на проекти за домакинството, като кредит за ремонт например. Когато обаче говорим за покупка на домакинска техника и оборудване, 36% от жените я финансират с кредит, докато при мъжете процентът е по-нисък - 30%.

Мъжете се доверяват най-често на препоръка от приятел

Когато говорим за вземане на решение при избора на кредитор, мъжете най-често разчитат на препоръка. 44% от мъжете, ползватели на кредити, са направили своя избор след консултация с приятел или близък.
Оказва се, че жените са по-недоверчиви в това отношение – най-голям дял от тях (45%) се доверяват на собствения си предишен опит. Те са и по-недоверчиви към офертите, които получават. 50% от жените потребители са направили сравнение с други пазарни оферти, преди да вземат окончателно решение. При „силната половина“ от потребителите на кредити, този процент е значително по-нисък – 44%.

Онлайн vs. Личен контакт

Представителите и от двата пола споделят, че използват основно каналите на продажба, които предлагат личен контакт. Но за дамите той е от изключителна важност – 96% от тях са сключили последния си договор за кредит в магазин, офис или банков клон и 3% по телефона. Това са каналите, които предлагат обслужване от консултант или оператор на компанията. И въпреки че същите канали са предпочитани и от мъжете, все пак 3% от тях са кандидатствали чрез интернет, докато при жените този дял е почти нулев. За в бъдеще обаче и двата пола демонстрират намерение да ползват интернет, като начин за кандидатстване.
Тези и други подобни проучвания на пазара и потребителите на финансови продукти, могат да бъдат намерени в блога на БНП Париба Лични Финанси.