Технологиите и иновациите прекрояват начина на разплащане

Шахар Фрийдман, ръководител "Дигитализация и иновация" на Visa Европа, пред форума DigitalK

Реклама

Днес е вторият ден от технологичната конференция DigitalK, организирана от "Капитал" и фондовете за рискови инвестиции NEVEQ и LAUNCHub. Над 50 лектори и 30 инвеститори представят визионерските си възгледи пред около 2000 гости, а участниците в конкурса за стартъпи се състезават за голямата награда от 10 000 евро.

Ето какво сподели вчера на форума Шахар Фрийдман, ръководител "Дигитализация и иновация" на Visa Европа.

„Появата на дигиталния потребител, който е постоянно пред екрана си, задава критериите за новите финансови услуги и този вид потребители изискват удобно и лесно пазаруване и сигурни и бързи разплащания. Възхищавам се на скоростната промяна в начина, по който потребителите пазаруват – всичко започва от харесване (like) на продукт в социалната мрежа Pinterest или фийд на Instagram, минава през проверка на цената и наличността онлайн и стигат до покупката – онлайн или офлайн.

Ето защо, с инвестициите, които Visa ще направи на европейския континент в следващите години, искаме да обединим напълно картовите разплащания с мобилните технологии и електронната търговия. Това е нашата роля – Visa е в уникалната позиция да помага на иноваторите да развиват и разширяват идеите си. Първата стъпка е Visa Collab – нашият международен иновационен център, в сътрудничество с партньори от екосистемата на дигиталните разплащания и финансовите технологии. Центърът ни предлага на стартъпи и технологични предприемачи опит, инструменти и връзки за създаване на технологии и услуги, които ще трансформират взаимодействието на потребителите с разплащанията.

Сега, именно чрез Visa Collab, ние създаваме партньорска мрежа и общност, която ще ни помогне да бъдем ментори, да даваме съвети и да предоставяме опита си на стартъпите и предприемачите, които са им необходими, за да направят проектите си реалност. Не става дума за придобиване на стартъпи или купуване на дялове – вместо това осигуряваме на най-иновативните компании достъп до менторство, услуги и научноизследователска дейност за общност от сродни по идеи организации, които искат да трансформират съществуващите отношения на гражданите с разплащанията.

Виждаме сериозен потенциал в т.нар. wearables за разплащания, чиято популярност расте сред технологично ориентираното младо поколение. Това са аксесоари за разплащания – напр. гривни, часовници и др., които притежават всички предимства на безконтактните технология – бързина, удобство и лесна употреба. Тяхното предназначение е да бъдат до потребителите по всяко време, като премахват бариерите пред разплащанията и подобрят сигурността.

Ако преди години пазаруването беше по-скоро придобиване, сега е повече емоция, особено за младите хора. С дигитализацията на разплащанията, например, безконтактната технология бързо еволюира от разплащателните карти към други устройства, а европейците първи възприемат тези нови технологии.

Живеем в дигитален свят и това налага нуждата от иновативни решения при разплащанията. Visa търси най-обещаващите нови идеи в сферата на финансовите технологии и ще помага на техните автори да ги превърнат в реалност.

В този смисъл, българският пазар следва всички основни аспекти на иновациите на Visa Европа. В България Visa и банките – нейни членове, работят упорито за постигането на необходимата зрялост на пазара, за да изградят дигиталната екосистема и да предложат иновативни услуги, които вече са достъпни на Запад”.

Снимка: DigitalK


Шахар Фрийдман
е ръководител "Дигитализация и иновация" на Visa Европа. Като ръководител на дигитални решения и иновациите с марка Visa ролята му е да осъществи, улесни и ускори въвеждането на иновативни дигитални предложения на няколко пазара за региона на Югоизточна Европа. Преди да се присъедини Visa, Шахар ръководи разработването и стартирането на решения за разплащания от последно поколение на стартъпи и технологични компании в Израел и САЩ. Той притежава бакалавърска степен по компютърни науки от Академичния колеж в Тел Авив Яфо и магистърска степен по финанси и маркетинг от бизнес училището Zicklin в New York, САЩ.

Тагове: DigitalK