Реклама

Създаването на успешен онлайн бизнес е мисия възможна. Когато знаете какво искате, имате ясна цел и план за действие, остава да вложите време, енергия и да бъдете търпеливи за постигане на желаните резултати.

В началото винаги е трудно и често не знаем откъде да започнем. А какво по-хубаво от това да се учим от специалисти с опит и знания в това. Именно затова по-долу споделяме топ съвети на една от най-успешните SEO агенции в България, Serpact , за това как да създадете успешен онлайн  бизнес.

Създайте ясен бизнес план

Знаете кой е продуктът или услугата, които искате да предлагате? Значи идва ред на изготвянето на добър бизнес план. Той сам по себе си е изключително обширен и заслужава да му се обърне специално внимание.

Ето какво включва един добър бизнес план

  • опишете вашия бизнес, продукти и услуги;
  • опишете начинът, по който ще печелите пари;
  • анализирайте пазара и изберете най-подходящия за вас;
  • какъв е вашият оперативен модел;
  • създайте фирмена политика;
  • създайте ясна структура, в която е описан всеки член от екипа, къде стои и каква е неговата позиция във вашия бизнес;
  • сегментирайте вашите клиенти - кой е идеалният за вас;
  • създайте работещ маркетинг план;
  • създайте план за логистика - производство, инвертар, налични складове и офиси, доставчици, начини и срокове за доставка;
  • създайте ясен финансов план - отчети приход, разход и баланс.

Или накратко казано, колкото по-ясна визия имате за вашия бизнес, толкова по-добре ще се справите с успешното му развиване.

Използвайте силата на SEO

SEO (Search Engine Optimization) илиоптимизация за търсачките” цели да подобри класирането на вашия сайт в резултатите от търсене, така че при търсене по определени ключови думи и фрази вашият сайт да е на първите позиции.

При правилно изготвена стратегия това ще доведе до увеличаване на трафика на вашия сайт и съответно печалба. Тук ще вметнем, че за разлика от платената реклама, оптимизацията на сайта за търсачките отнема повече време.

Предимството е, че SEO е решение, което в дългосрочен план ще ви спести огромна част от бюджета, а добрите резултати ще са много по-дълго време.

По-специфичното на оптимизацията за търсачките е, че изисква определени знания в сферата, за да можете да създадете наистина добра и работеща стратегия.

За целта най-добрият начин е като се обърнете към професионалните услуги на SEO агенция, каквато е именно Serpact. Като специалисти в сферата те знаят до какъв успех може да доведе, стига да намерите правилния подход за вашия бизнес.

SEO включва три основни аспекта: 

  • Техническо SEO
  • Семантично SEO
  • Стратегия за популяризиране на сайт

А част от ключовите стъпки в SEO са следните:

  • анализ и премахване на технически грешки;
  • проучване на ключови думи;
  • създаване на блог с уникално и качествено съдържание, даващо полезна информация;
  • създаване на съдържание за категориите с продукти или услуги, както и кратки описания за всеки продукт;
  • създаване на meta title и meta descriptions с ключови думи за продукти, категории и подкатегории;
  • премахване на дублирано съдържание;
  • изграждане на стратегия за вътрешни и външни линкове.

Коя е вашата Buyer Persona?

Така наречената Buyer Persona представлява вашият идеален клиент, като създаването ѝ се базира на проучвания и данни, които трябва да извлечете.

Защо тя е важна за успешния онлайн бизнес? Знаейки кой е вашият идеален клиент, вие ще може да се фокусирате върху вашите потенциални клиенти. Ще знаете кои са те, каква е тяхната “болка” и как да я разрешите.

Ето и няколко ключови точки, които ще ви помогнат да създадете вашата Buyer Persona: 

  • демографски данни - име, пол, възраст, семейно положение, град, образование, социален статус и професия;
  • хобита и интереси;
  • какви са целите на вашия идеален клиент;
  • какъв е неговият проблем;
  • от какво се нуждае;
  • кои медии използва и къде ще го откриете.

Създайте лесен за използване сайт

Независимо какъв е вашият идеален клиент, едно е сигурно - той иска бързо и лесно да достъпи и да намери всичко, от което се нуждае във вашия сайт. Затова ви съветваме да създадете удобен за използване интерфейс и лесна навигация.

От гледна точка на дизайн, простите и изчистени дизайни работят много по-добре от прекалено сложните и натрупани с детайли и изображения сайтове.

Освен това, знаете ли, че има психология на цветовете и всеки цвят въздейства по различен начин на потребителите? Това е още нещо, за което ви препоръчваме да отделите време.

Разкажете за вас чрез социалните мрежи

Социалните мрежи са канал, чрез който можете да достигнете до потенциални клиенти и да разкажете повече за вашия бизнес, продукт или услуга. А едни от най-популярните и използвани социални канали, които сме уверени, че добре познавате, са Facebook, Instagram, LinkedIn и YouTube.

Измервайте и анализирайте резултатите

Как ще знаете дали се справяте, ако не измервате резултатите. Освен да следите продажби, печалба и разходи, трябва да обърнете внимание и на това как вашия сайт се справя онлайн.

За целта има няколко ключови параметъра: 

  • органичен трафик на вашия уебсайт;
  • conversion rate - процент на извършените конверсии;
  • CTR (click-through-rate) - брой кликвания;
  • средно време, което потребителите прекарват на вашия сайт;
  • скорост на сайта
  • технически грешки

А част от инструментите, които ще ви показват необходимите данни, са Google Search Console и Google Analytics.

.