Реклама

Ако сте собственик на онлайн бизнес или SEO специалист, то знаете какво стои зад понятието SEO оптимизация. Това е оптимизация на сайт за търсачките, като целта е да се постигне по-добра видимост на сайта при търсене и по-добро потребителско изживяване.

В тази връзка Google Search е една от най-популярните автоматизирани търсачки. Нейната основна задача е с помощта на така наречените web crawlers да проучва мрежата и да намира нови страници, които да добавя в индекса и да ги предоставя като резултат при търсене в Google по релевантни ключови думи.

Целият процес на работа на Google включва три основни етапа: 

  • Crawling
  • Indexing
  • Serving

И въпреки, че това е изключително сложен процес, то една от най-добрите SEO агенции в България, а именно Serpact , по-долу описва накратко кои са основните етапи и какво представлява всеки един от тях.

Crawling

Първата стъпка на Google е да обходи всички страници в интернет, за да открие нови или актуализирани такива, които да добави в своя индекс.

По време на този процес Google изтегля изображения, текст и видеоклипове от страниците, които намира в интернет. Това е възможно благодарение на така наречените crawlers (обхождащи автоматични програми), известни още като Googlebots, robots, bots и spiders.

Някои URL-и ще са познати на Google, защото вече ги е обхождал, докато други ще са напълно нови. Когато открие дадена страница, Google може да реши да я обходи, за да разбере какво има на нея. В интернет има милиарди страници, а за да обходи всички тях, търсачката използва набор от компютри.

А как решава кои страници да обходи? С помощта на алгоритмичен процес Googlebot преценява кои сайтове в интернет да обходи, от кои страници да извлече информация и колко често да се случва това.

Тук е важно да кажем, че Googlebot няма да обходи всички страници, които е открил. Основните причини за това са, че те са забранени за обхождане или поради някаква друга причина не могат да се достъпят.

Това от своя страна означава, че когато една страница не е обходена, тя не може да бъде и индексирана, съответно няма да се показва в резултатите от търсене в Google.

Indexing

Индексирането е втората стъпка от процеса на Google. След като ботовете обходят дадена страница, те ще се опитат да разберат какво включва тя. По време на индексирането Googlebot обработва и анализира съдържанието, снимките, видеата и таговете като <title> тага и alt атрибутите.

Google ще анализира страницата, която индексира, като определи дали тя е дублирана или е <canonical>. Тук трябва да кажем, че именно каноничните страници се показват в резултатите от търсене. Останалите със сходно съдържание се възприемат като алтернативни версии.

По време на индексирането Google ще иска да събере повече информация за страницата, която е <canonical>, включително информация като например на какъв език е съдържанието в нея и други.

Трябва да кажем, че както при обхождането, така и при индексирането може някои страници да не бъдат добавени в индекса на Google. Причините затова са много, като най-често са свързани с качеството на съдържанието, метаданните и дизайнът на самия уебсайт.

Показване в резултатите от търсене

След като Google обходи и индексира даден сайт, той ще го покаже в резултатите от търсене. Когато вие като потребител въведете вашата заявка в Google Search, нейните търсещи машини ще започнат да търсят страници, които са релевантни на вашето търсене, на база използваните от вас ключови думи.

Много са факторите, които оказват влияние върху това да получите максимално релевантни резултати:

  • език, на който търсите;
  • вашето местоположение;
  • устройство, от което търсите - десктоп или мобилно устройство;
  • фрази, които използвате при търсене и други.

От гледната точка на онлайн бизнес трябва да знаете, че понякога може да виждате как определени страници от вашия сайт са обходени и индексирани, но не се показват в резултатите от търсене.

Най-честите причини за това са, че съдържанието в съответната страница не отговаря на търсенето на потребителите, или съдържанието в тази страница не е качествено и не носи никаква стойност.

В заключение ще кажем, че зад Google търсенето стоят хиляди процеси, алгоритми и компютри, които с всеки ден се подобряват. А целта е само една – максимално релевантни резултати, отговарящи на търсенето и нуждите на потребителите.

Всичко това доказва колко важна роля играе SEO в един онлайн бизнес и колко важно е да се влага максимално време, енергия и средства именно там. А за постигането на максимално добри резултати Serpact съветва да се обърнете към експертите в областта.

Тагове: SEO Google

.