Реклама

Когато говорим за печеливш и губещ бизнес в Google, в съзнанието ни се появява само една абревиатура – SEO.

Search Engine Optimization или оптимизация за търсачките е процес, целящ да подобри представянето на вашия сайт при търсене в Google или с други думи да излизате на първи позиции. Всеки успешен онлайн бизнес познава добре силата на SEO, неслучайно е успешен.

Често при бизнесите, които не генерират печалби и не са на топ позициите от търсенето в Google, се наблюдават няколко ключови неща: 

  • много технически грешки на техния сайт
  • бавна скорост на сайта
  • трудна за използване навигация
  • липса на мета заглавия и мета описания
  • липса на качествени снимки и описания на продуктите
  • липса на качествено съдържание
  • дублирано съдържание
  • липса на стратегия за вътрешни и външни линкове

Но каква е по-точно разликата между успешния и губещия онлайн бизнес, Serpact споделя с какво се отличава един печеливш електронен магазин.

Успешният бизнес разбира важността на органичния трафик

Платената реклама дава бързи резултати, но те излизат прекалено скъпо на бизнеса. Освен това, често те са краткосрочни и изискват отново пускането на платени реклами, за да може даден сайт да получи желаната видимост.

От друга страна, увеличаването на органичния трафик е дългосрочно и много по-ефективно решение. Да, със сигурност резултатите не идват веднага и трябва да проявите нужното търпение, но ви обещаваме, че си струва.

Както и най-вероятно знаете, Google е една от най-популярните търсачки, която заема най-голям пазарен дял. Именно затова и доброто класиране в Google е ефективен начин за подобряване на вашата видимост, увеличаване на продажбите и си струва да се инвестира именно в SEO.

Печелившият бизнес знае, че SEO помага за изграждане на доверие

Една от основните задачи на всеки SEO специалист е да подобри даден сайт, така че да бъде лесно откриваем в Google, надежден и да предоставя максимално добро потребителско изживяване. 

SEO е обширно понятие и много са нещата, които то включва: 

  • изготвянето на добра стратегия за промотиране на сайта (Content Promotion Strategy);
  • изготвяне на стратегия за създаване на полезно и качествено съдържание, което същевременно да бъде уникално;
  • премахването на техническите грешки;
  • създаването на лесен за използване сайт;
  • подобряване на скоростта на сайта;
  • оптимизиране на категорийните страници и тези с продукти и други.

Успешният бизнес знае, че добрата SEO оптимизация означава по-добро потребителско изживяване

Потребителското изживяване трябва да е приоритет номер едно за всеки бизнес. Google вижда един сайт като проблемен, когато той е такъв за потребителите. А с помощта на алгоритмите, които използва, търсачката знае кога един сайт предоставя наистина добро потребителско изживяване и кога не.

Печелившият бизнес знае, че видимостта на сайта привлича повече клиенти

Днес потребителите търсят всичко в Google. Те търсят според своите нужди и интереси, използвайки ключови думи и фрази. По-интересното е, че все по-важни стават дългиte фрази, познати като long-tail keywords.

Когато потребителите ви възприемат повече като човек, могат лесно да се информират за вас от вашия сайт и да разберат кои техни “болки” можете да разрешите. По този начин по-голяма става тяхната ангажираност към вас. 

А за да има по-голяма ангажираност, трябва да има видимост на вашия сайт при търсене. И тук на помощ идва именно SEO оптимизацията, чиято цел е да направи така, че вашият сайт да бъде видим при търсене по релевантни за вас ключови думи.

Успешният бизнес знае, че SEO е дългосрочна стратегия

Както по-горе споделихме, платената реклама дава много бързи резултати, но те са краткосрочни, а цената, която плащате е значително по-висока. 

Ако сте готови да плащате за реклама, ние ви препоръчваме да инвестирате тези парични средства в SEO оптимизация, като се доверите на SEO специалисти, които знаят как да отведат сайта ви на първи позиции.

В началото е възможно да не виждате разлика, но изчакайте от няколко месеца до година, за да видите какви чудеса може да направи с вашия сайт правилната SEO стратегия

Още по-хубавото е, че постоянното подобряване на вашия сайт ще позволи да виждате все по-добри и по-дългосрочни резултати. Колкото повече време, усилия и бюджет инвестирате в оптимизация на сайта ви, толкова по-добро ще е представянето на вашия сайт при търсене в Google

.