Реклама

Целта на продуктовата фотография е да представи всеки артикул по най-добрия начин, така че да предизвика интереса на потребителите. За да се изпълни тази задача, снимките трябва да са атрактивни, за което помага използването на фотографски филтри. Перфектното качество и желаният ефект на фотографиите се постига най-добре, ако са направени в професионално студио, каквото е ФотоПро. 

Каква роля играят филтрите при заснемането на продукти?

Професионалната продуктова фотография в днешно време е необходимият помощник за всеки магазин. Това важи за физически търговски обекти, онлайн магазини, билбордове и др. ФотоПро е специализирано за продуктова фотография на онлайн магазини. В студиото разчитат на модерна професионална техника.

Снимка: photopro.bg / pixabay.com

Професионалните фотографии се използват за публикуване в специализирани сайтове, брошури, каталози и други видове визуална реклама. Обекти на заснемане са всякакви видове промишлени изделия и храни, предназначени за търговия, в т.ч. облекла, обувки, модни аксесоари, бижута, детски артикули, всички хранителни продукти и др.

За да се получи идеалният продуктов дизайн, професионалните фотографи разчитат на иновативни технически и технологични решения.

Снимка: photopro.bg / pixabay.com

За заснемането на ефектни кадри понякога се използват различни филтри. Те са аксесоар, който се прикрепя в предната част на обектива и обикновено са изработени от висококачествено стъкло или смола. Фотографските филтри имат редица полезни функции, сред които са защита на лещата на обектива при падане или от надраскване и филтриране на определени цветове или видове светлина.

Има филтри, които са проектирани за работа при специфични условия, като прекалено силно изкуствено осветление или ярка естествена светлина, а други служат за подобряване на цветовете или намаляване на отраженията.

Снимка: photopro.bg / pixabay.com

Каква обаче е ролята на филтрите конкретно при снимането на продукти?  Всяко студио за продуктова фотография обръща голямо внимание на факта, че за да отговори на изискванията на потребителите, трябва да прави реалистични снимки. Затова използването на филтри не е честа практика в продуктовата фотография.

По-скоро се използват само някои от видовете филтри, които имат специфични предназначения. Такива например са неутралните затъмняващи филтри, когато светлината е твърде мощна. ND филтрите редуцират количеството светлина, което навлиза през обектива, но без да влияят на цвета на полученото изображение.

Това се отнася както за силна слънчева светлина, така и за силно осветление на студиото. Предимство на ND филтърът е, че не се нуждае от настройка и помага да се осигури точна експозиция.

При заснемането на лъскави и отразяващи  светлината продукти, каквито са някои бижута и съдове, отблясъците  се явяват съществен проблем. В тези случаи се използват поляризиращи филтри, които да намалят отблясъците, без да понижат качеството на фотографията. В случая трябва да се има предвид, че поляризационните филтри намаляват светлината и това трябва да се компенсира.

Това са само два примера как могат да бъдат използвани филтри при снимането на продукти. Трябва да се има предвид обаче, че при масовото навлизане на дигиталната фотография, много хора смятат, че качество и ефекти на снимките могат да бъдат добавени чрез подходящ софтуер за редактиране при пост обработката.

Видове филтри 

Пазарът предлага голямо разнообразие от фотографски аксесоари. Филтрите за обективи се отличават по своя размер, предназначение, резултат от използването им и по материалите, от които са изработени. Има различни видове и според начина на монтиране към обектива. Според формата, филтрите биват квадратни, продълговати или кръгли.

Кръглите филтри са с метална или пластмасова рамка на пръстен и варират по отношение на диаметъра или дебелинате. Филтрите на резба се завинтват директно в предната част на обектива. По този начин се прикрепят някои от често използваните, като цветните, поляризационните и ND филтрите.

Квадратните и правоъгълните филтри обикновено се монтират с помощта на държач, който се прикрепя към предната част на обектива. Тези филтри обаче са по-характерни за пейзажните фотографии и не намират приложение в продуктовата фотография.

За коригиране на цвета често се използват цветните филтри. Те служат за охлаждане и затопляне на изображението. Тези филтри преобразуват цветовете или ги компенсират, а някои могат да предадат различни цветни нюанси на снимката.

Снимка: photopro.bg / pixabay.com

Ултравиолетовите (UV) филтри са подходящи за заснемане на открито. Те защитават предната леща на обектива от влагата, мръсотията и от одраскване. Подходящи са за заснемане на сесии с модели във външни условия, защото с тях може да се поддържат естествените тонове на кожата. С UV филтър обаче качеството на изображението може да се снижи, защото отблясъците на обектива могат да намалят контраста и да добавят цветен нюанс. Тези филтри нямат значение за продуктовата фотография в студио на закрито, защото там светлината е изкуствена.

При някои продукти е необходимо да се получи детайлно изображение, което също може да се постигне с подходящи филтри. Ако целта е да се улови всеки детайл и да се акцентира върху отделните елементи, подходящи са Close-up filters, наречени още макро лещи.

Това са само част от фотографските филтри, които се използват в практиката и както стана ясно, не всички са подходящи за продуктова фотография. Затова в търсене на ефект не бива произволно да се употребяват филтри и затова трябва да се познава добре предназначението на всеки от тях.