Реклама
С впечатляващото развитие на дигиталните технологии през последните години, броят на онлайн бизнесите и работните позиции в индустрията значително се повиши. Разнообразните възможности за работа и техните предимства бяха съпътствани и с голям интерес от страна на хората, които търсят кариерно развитие в дигиталната сфера.
Но онлайн възможностите са толкова много, че понякога е трудно да се насочим в правилната посока. Затова днес ще говорим за едно от направленията на дигиталния маркетинг, а именно SEO (оптимизация за търсещи машини) и защо това е една от най-перспективните професии в дигиталните среди.
Какво точно е SEO?
SEO в превод означава оптимизация за търсещи машини, но хората още го наричат оптимизация за търсачки. По-точно казано, това е подобряването на различни параметри и процеси в даден сайт, за да се класират неговите страници на по-предни позиции в SERP (Search Engine Results Page).
Крайната цел е не само пдобряване на резултатите в SERP, но и генериране на органичен (безплатен) трафик от потребители към сайта, които по-късно да направят покупка на продукт или услуга и да увеличат броя конверсии.
Добро ли е заплащането?
Заплащането при професии от дигиталните среди в повечето случаи е много доходоносно, но както във всички други сфери, може да варира според работодателя.
Едно от големите предимства, което SEO професията предлага, е възможността за работа както за български, така и за чуждестранни агенции. Тъй като не се изисква физическо присъствие в даден обект или офис, SEO специалистите имат свободата да работят от вкъщи дори и за презокеански компании.
Освен това винаги съществува и възможността за SEO работа с частни клиенти като свободно практикуващо лице. Търсещите варианти за такъв тип работа могат да се възползват всички предимства, които оптимизацията за търсещи машини предлага.
Съществуват ли различни сфери в оптимизацията за търсачки?
Друга причина да смятаме SEO за една от най-перспективните професии в дигиталните среди е възможността за развитие в различни ниши или сфери на оптимизацията. Независимо дали притежавате аналитичен или творчески ум, може да намерите подходяща за вас позиция, която развива уменията и задържа интереса ви.
Направленията за специализация са много:
- Създаване на съдържание и копирайтинг
- Управление на проекти и мениджмънт
- Виртуални асистенти и човешки ресурси
- Уеб разработка и уеб дизайн
- Графичен дизайн и видео
- Планиране и анализ
- Консултация
- Промотиране на съдържание
- Линк билдинг
- Маркетинг кампании и социални медии
- Разработка на частични и цялостни стратегии
Необходимо ли е специално образование, за да започнеш кариерата си?
SEO е неразделна част от дигиталния маркетинг и като такава се изучава по време на бакалавърски и магистърски програми, засягащи дигиталния маркетинг. Въпреки това не е задължително да сте експерт в сферата, за да започнете кариера в оптимизацията за търсачки.
По време на кандидатстване за работа в SEO агенция най-вероятно няма да срещнете изискване за тясно специализирано висше образование. Работодателите обръщат по-голямо внимание на индивидуалния подход и наличните знания на кандидатите. В много от случаите човек може да придобие тези знания, ако знае кои са верните и актуални ресурси на информация.
Въпреки това всеки предишен опит на подобна позиция или допълнително завършени курсове, свързани с оптимизацията, биха били в огромен плюс за шансовете ви за назначаване.
Как можеш да придобиеш необходимите знания?
В уеб пространството могат да бъдат намерени хиляди източници на информация, свързани с SEO. Съществуват много достоверни сайтове, които могат да ви помогнат да научите основите на оптимизацията, но има и много такива, които не предлагат надеждна и актуална информация. Този вариант също е обвързан с липса на структура и последователност.
Друг вариант да се придобият необходимите знания е преминаване на онлайн или присъствени курсове. Съществуват безплатни и леснодостъпни курсове за начинаещи, както и платени такива, предлагащи сертификат за успешно преминаване. Преди да заплатите и започнете курс обаче се убедете, че самите лектори са експерти в индустрията и предоставят най-актуалната информация.
SERP Acad. - първата SEO академия в България
Към момента в България единствената съществуваща изцяло фокусирана върху SEO академия е SerpAcad. Първото издание на академията се състоя през 2022 г., като в нея се записаха над 40 курсиста. Лекторите в академията са известни и доказани SEO специалисти както в България, така и в чужбина.
Следващото обучение, което SERP Acad. организира, ще започне на 14.01.2023 г., а местата за влизане са ограничени. Академията се фокусира върху различни аспекти на SEO, като първият им модул е изцяло създаден за начинаещи, които желаят да научат основите и термините.
Преминалите успешно финалните изпити получават акредитирана следдипломна квалификация от Стопански Факултет към Софийски Университет “Св. Климент Охридски”.
.