Реклама

Според последни данни, едва 0,83% от кликовете на потребителите отиват към сайтове, класирани на втора страница в търсачката. Ето защо, буквално всеки уеб сайт в интернет рано или късно достига до фазата, в която търси своя пряк път до първата страница с резултати.

Лошата новина е, че пряк път не съществува. А добрата - че след като извървите дългия път, ще се радвате на подобрена видимост в интернет, по-голям и по-качествен трафик и, разбира се, значително повишаване на финансовата възвръщаемост.

Тези резултати се постигат чрез комбинация от практически знания и аналитични умения - от техническа мисъл до маркетингов усет, стратегически умения и възможност за “сглобяване на пъзела” между изкуствен и естествен интелект.

Днес ви представяме един нов поглед върху SEO оптимизацията като начин за позициониране на бизнеса онлайн - чрез процес, лавиращ между IT, маркетинг и философия.

Техническо SEO за бърз и качествен уеб сайт

Първата фаза, през която преминава оптимизацията за търсещи машини, е постигане на техническа изрядност на сайта според критериите на търсачките. И ако стандартните критерии за добър сайт са скорост, красив дизайн и лесна навигация, то SEO добавя няколко допълнителни пласта към тези изисквания.

За да може един уеб сайт да се класира добре, той трябва да бъде логично структуриран, разбираем за обхождащите ботове и построен спрямо начина на работа на търсещите алгоритми.

Това се постига както чрез стандартни технически похвати, така и чрез постоянна адаптация към динамично променящите се технически изисквания в дигиталната среда. Или иначе казано - работата на един SEO специалист не е просто да знае. Неговата работа е и постоянно да учи и да прилага наученото в реално време.

Стратегия за съдържание или изкуството да продаваш чрез знания

Да говориш много е едно, но да казваш нещо смислено и стойностно е съвсем друго. Този прост принцип е фундаментален в комуникацията между бизнес и потребители точно толкова, колкото е фундаментален в обикновеното общуване между хората.

Стратегията за съдържание е един от най-комплексните елементи на SEO. В нея, стратегът мисли едновременно за търсенията на потребителите по ключови думи, за намерението и “болката” в тези търсения и за добавената стойност, която бизнесът може да даде на своите потенциални потребители.

Така стратегията започва от разбиране, анализ и дори емпатия, за да достигне до невронни мрежи и технологии за извличане на информация от текст. От цялото към общото и от общото към цялото, най-ценният ресурс е знанието. А бизнесът, който прави усилия да сподели това знание с правилното съдържание е и бизнесът, който търсачките и клиентите предпочитат.

Авторитет и разпознаваемост в мрежата

Третата фаза на оптимизацията за търсещи машини е онлайн разпознаваемостта на бизнеса и неговата репутация в дигиталния свят. Точно както в реалния живот, онлайн репутацията се гради на споменавания, препоръки, обратна връзка и контекстуален авторитет. И ако в реалния живот това се случва от уста на уста, в интернет пътят е от линк към линк.

Стратегията за промотиране и разпространяване на съдържание е важна стъпка в SEO, която излиза далеч извън рамките на собствения сайт. Тя пренася гореописаните знания и експертиза по-надълбоко в дигиталното пространство, където бизнесът се позиционира спрямо конкуренцията и партньорите си.

Или иначе казано - това е изграждане на мрежа от връзки, сочещи към сайта с правилните думи и в правилния контекст. За целта се използват редица стандартни и креативни способи, помагащи на бизнеса да бъде забелязан - от партньори, от медии, от организации или институции.

SEO като бизнес визия и философия

Може би все още се питате къде е връзката между техническа оптимизация, алгоритми, невронни мрежи и философия.

Тя се коренни преди всичко в анализа на голямата картина и способността за логично навръзване на всички нейни компоненти. Съотнасянето на всички дребни детайли към общата ситуация и адаптирането на големите принципи към частните случаи е ключов процес, без който оптимизацията не би била възможна.

Ето защо, за да се реализирате като специалист в SEO, не е необходимо да имате задължително тесни технически познания или маркетингово образование. Необходимо е да имате спососбността да мислите, да анализирате, да преценявате и да действате подплатено с аргументи.

Всичко останало е процес, който можете да овладеете, стига да попаднете на правилните ментори.

Професия SEO - какъв е пътят?

На този етап вероятно вече се питате що за обазование е необходимо, за да започнете работа като SEO. Отговорът е прост - SEO може да се практикува от хора с абсолютно всякакъв бекграунд, стига да се познават принципите и добрите практики в оптимизацията за търсещи машини.

И ако във вас вече ги има любопитството, интереса и вниманието към детайла, то половината път вече е извървян. Остава ви само да преминете на следващото ниво, като съчетаете теория и практика.

Макар и все още да не съществува като отделна университетска специалност у нас, SEO вече има своя официален курс, акредитиран от Софийския университет “Св. Климент Охридски”.

SerpAcad се провежда от екипа на Serpact - водеща SEO агенция у нас с редица европейски и международни награди, включително престижните European & Global Search Awards.

След успешното си първо издание през 2022 година, SEO академията на Serpact се завръща с ново издание в началото на 2023 година. Академията е с обновен формат, подходящ както за напълно начинаещи в света на SEO, така и за практикуващи специалисти, които искат да надградят знанията, уменията и резултатите си в практиката.

Записванията за SEO академията вече са отворени, а в нея всеки ще открие точно това, което търси - независимо дали трябва да добави технически познания към философията си или философия към техническите си познания.

Тагове: SEO оптимизация

.