Да си купиш медия

Коментар на водещия на "120 минути" - Светослав Иванов

Да си купиш медия

Реклама

Сделката беше финализирана без много шум. Отдавна в корпоративните среди беше ясно, че тази медия се продава, но никой нямаше представа кой и с каква цел ще я купи. Цената беше едва 190 милиона. Малка сума за цялата традиция, разследвания и анализи, които са променяли общественото мнение в най-критичните моменти през годините.

Когато най-накрая сделката беше финализирана, новият собственик даде кратко интервю по WhatsApp, докато лежеше на масата за масаж: "Изобщо не смятах да купувам тази медия преди две седмици. Моето семейство няма да се меси в редакционната политика. Имам си достатъчно работа".

Така Марк Бениоф и неговата съпруга Лин купиха списание "Тайм" през есента на миналата година. Създателите на софтуерната компания Salesforce скромно заявиха, че това е семейна инвестиция и помощ за едно издание, което харесват и искат да продължи във вида, в който е. "Мередит Корпорейшън" веднага прие офертата, най-вече заради безукорното реноме на семейство Бениоф и техните намерения да не компрометират марката, градена почти 100 години.

Целия коментар вижте във видеото.