Реклама
Вторият сезон на "Великолепната шесторка” е следващата естествена стъпка в стратегията на bTV за социална отговорност, свързана с решаването на проблемите на децата. Мисията на шоуто, което отново се реализира в партньорство с международната организация УНИЦЕФ, е да събере средствата, с които за първи път у нас ще бъде закрит дом за деца на възраст 0-3 г., а именно домът в Шумен. За целта УНИЦЕФ ще създаде Център за подкрепа на родители на бебета и малки деца и Център за детско и майчино здраве. Центровете ще предоставят мрежа от услуги и мерки за подкрепа на семейства и родители на малки деца, която ще се превърне в модел за затваряне на домове за бебета и превенция на изоставянето. Слоганът на предаването е "Семейство за всяко дете!".
Дарения за мисията на "Великолепната шесторка" могат да бъдат направени:
- по дарителската сметка на bTV в Първа Инвестиционна Банка - IBAN: BG11FINV91505314628279
- чрез SMS или обаждане на кратък номер 1021;
- през сайта на УНИЦЕФ - www.unicef.bg и по банкова сметка IBAN: BG34 RZBB 9155 1065 0349 19);
- в офисите на "Изипей" в цялата страна.
Телефонна линия на УНИЦЕФ за приемни родители и осиновители - 0700 12 170 (на цената на един градски разговор)
ПОДРОБЕН ПРОЕКТ И ПРОЕКТОБЮДЖЕТ ЗА ЗАКРИВАНЕ НА ДОМ ЗА ДЕЦА 0-3 В ШУМЕН >>
Какви услуги ще предлага Центърът за бебета и родители в Шумен
Престоят в дом е най-пагубен за бебето. Той води до необратими последствия за развитието му и му отнема всички шансове за нормален живот. Последните проучвания посочват, че броят на децата от 0 до 3 години, отглеждани в домовете за медико-социални грижи, остава сравнително постоянен в продължение на 10 години. В момента в тях се отглеждат около 40% от общия брой на децата, отглеждани в специализирани институции в страната. Всяка годината държавата финансира с милиони отглеждането на изоставени бебета и малки деца по изключително неефктивен начин, без да предлага качествени услуги, необходими за тяхното нормално физическо развите и без да осигурява ефективна подкрепа за семействата.
Дългосрочната цел и на второто издание на "Великолепната шесторка” е създаване на модел за закриване на дом за бебета от УНИЦЕФ, който отговорните институции да интегрират в законодателството и да приложат в цялата страна.
Новините и актуалните предавания на bTV, които от години отразяват проблемите и решенията, свързани с изоставянето на бебета и малки деца в институции, ще продължат да следят темата още по-активно по време на кампанията на "Великолепната шесторка”. Журналистите на bTV и PRO.BG ще разказват човешки истории, ще повдигат важни казуси и ще показват успешни примери, свързани с превенцията на изоставяне, приемната грижа, осиновяването, връщането на изоставени деца при родителите им и други подходящи социални услуги. Преди старта на шоуто bTV излъчи в праймтайм и филма "Ангелина" на Ани Салич, който даде нагледен пример за последствията от изоставянето в дом на новородено.
Ани Салич – едно от най-обичаните лица на bTV и посланик на добра воля на УНИЦЕФ - отново ще води "Великолепната шесторка”. Изпълнителен продуцент на шоуто отново е "Глобал филмс”, а режисьор - Магърдич Халваджиян. На сцената заедно с Ани Салич ще се изявяват музикалният продуцент Ангел Заберски и група "Акага”. Във "Великолепната шесторка” по време на серия от концерти 6 популярни български изпълнители ще пеят в дуети с 6 известни личности от публичното пространство. Сред тях са изявени лица от сферата на театъра, спорта, медиите и др. Звездите ще участват в шоуто на bTV абсолютно безвъзмезно. Формирането на дуетите ще стане на живо пред очите на зрителите в първия епизод на предаването. Всеки може да гласува със sms на номер 1021 за своите фаворити сред участниците и техните изпълнения, като средствата се събират в сметка на УНИЦЕФ за целите на социалния проект. Предаването на bTV отново е изцяло позитивно, лишено от скандали и интриги между участниците, така че зрителите от всички възрасти да могат да се забавляват истински, като в същото време подкрепят благородната му мисия.
Както и в първия сезон на "Великолепната шесторка” трите мобилни оператора "МТел", "Глобул" и "Виваком", както и компанията "Интерактив медиа сървисис", която ще отчита sms телефонията, работят абсолютно безвъзмездно и така от стойността на всеки дарен от зрителите sms (1,20 лв. с включен ДДС), за мисията на шоуто ще отива по 1 лев.
bTV и УНИЦЕФ отново ще осигурят пълна прозрачност на изразходването на направените дарения. Всяка стъпка ще бъде проследена в новините на bTV и PRO.BG, на официалната страница на шоуто в сайта на bTV, както и в сайта на УНИЦЕФ. Там по всяко време дарителите могат да намерят актуална информация за хода на проекта, бюджета и всички дейности и разходи по закриването на дома в гр. Шумен и създаването на социалните услуги, съпътстващи този процес.
"Великолепната шесторка” е част от цялостна кампания на bTV Media Group, в която ще участват всички медии в групата - bTV, bTV Comedy, bTV Cinema, PRO.BG, RING.BG, радиостанциите N-Joy, Z-Rock, Melody, Jazz FM, Classic FM и PRO FM, както и всички сайтове на медийната група. Водещите печатни медии в България също подкрепят благотворителната кампания. Целта е посланията на "Великолепната шесторка” да достигнат до максимална аудитория, така че милиони граждани да променят нагласите си към изоставянето на бебета и да допринесат за закриването на "Дом за медико-социална грижа за деца 0-3”.
ИСТОРИЯ НА ПРЕДАВАНЕТО
"Великолепната шесторка" е първото по рода си у нас благотворително шоу, чрез което в началото на 2008 г. bTV привлече цялото обществено внимание към съдбата на изоставените деца в България. Благодарение на зрителите на bTV, както и на много корпоративни и частни дарители, от януари до май 2008 г. бяха събрани средства в размер на 1 869 788.74 лева. С тях беше осигурена грижа в среда, близка до семейната, за всички деца от дома в с. Могилино, станал печално известен в цял свят след излъчването на филма на Би Би Си "Изоставените деца на България".
Събраните средства от "Великолепната шесторка" бяха предоставени на международната организация УНИЦЕФ, която ги изразходва за създаването на социалната услуга "Малка къща за деца" на различни места в страната, така че децата от Могилино да бъдат преместени в среда, близка до семейната. УНИЦЕФ инвестира средства и в специализирано медицинско и рехабилитационно оборудване за нуждаещите се деца, както и в обучение на специалисти, които работят с децата, така че те да достигнат пълния си интелектуален капацитет. Услугата "Малка къща за деца" беше създадена няколко общини, които могат да предоставят възможности за качествени социални и здравни услуги, както и местни специалисти - Русе (2 къщи), с. Гложене (1 къща), Варна (1 къща), Две Могили (1 къща) и София (1 къща). Проектът приключи официално на 31 август 2010 г. с откриването на последната "Малка къща за деца” в община София.
Моделът за закриване на дома в село Могилино ще бъде използван за поетапното закриване на всички домове за деца с увреждания у нас , така че по него в момента със средствата от държавния бюджет се извеждат 1386 деца.
ПЪЛEН ОТЧЕТ ЗА ИЗРАЗХОДВАНЕ НА ДАРЕНИЯТА ОТ ПЪРВИЯ СЕЗОН НА ВЕЛИКОЛЕПНАТА ШЕСТОРКА >>
ВТОРИ МЕЖДИНЕН ОТЧЕТ ПО ПРОЕКТА "СЕМЕЙСТВО ЗА ВСЯКО ДЕТЕ" - СЕПТЕМВРИ 2011 Г.-ЮНИ 2012 Г. >>
bTV и УНИЦЕФ благодарят за абсолютно безвъзмездното участие на звездите Данчо Караджов и Мариана Векилска, Мариана Попова и Тити Папазов (победители в първия сезон), Рени и Николай Свинаров, Дичо и Нели Иванова от Survivor, Деси Добрева и Мартин Захариев, и Веселин Маринов и Румяна Маринова. Благодарим и на мобилните оператори "МТел", "Глобул" и "Вивател", както и на "Интерактив медиа сървисис", които отчитаха безвъзмездно резултатите от гласуването в благородната инициатива.
bTV реши да отдели значително програмно време за проекта "Великолепната шесторка", след като в редакцията на телевизията постъпиха хиляди обаждания и писма от зрители, пожелали да помогнат на децата в Могилино. Телевизията избра развлекателен формат за кампанията, за да привлече цялата българска общественост към инициативата, така че посланията, отправени в шоуто, да достигнат до максимален брой българи. Промяната на нагласите на обществото към проблема с изоставените деца у нас е първата стъпка към процеса на извеждане на децата, настанени в специализирани институции в България и отглеждането им в подходяща за тях среда. За изминалите 10 години в bTV Новините, bTV Тази сутрин и bTV Репортерите са излъчени много шокиращи филми за домове в страната, реализирани са огромен брой репортажи по темата, които открито поставят проблема с изоставените деца и търсят отговори и решения от държавата за промяната на това статукво. Реализирането на проекта "Великолепната шесторка" е следващата сериозна стъпка, която bTV предприе, за да подпомогне разрешаването на този сериозен социален проблем.
Идеята за формата "Великолепната шесторка" принадлежи на един от най-добрите режисьори и филмови творци в Латвия - Андрес Екис, реализирал успешно над 20 собствени продукции.
ОТЧЕТИ
Проект "Семейство за всяко дете":
Междинен отчет за проекта, реализиран с даренията от "Великолепната шесторка" 2 - януари-септември 2011 г. >> (1805 Кбайта)
Отчетите на УНИЦЕФ за проекта "Малка детска къща", изпълняван с подкрепата на bTV:
ПЪЛEН ОТЧЕТ ЗА ИЗРАЗХОДВАНЕ НА ДАРЕНИЯТА ОТ ПЪРВИЯ СЕЗОН НА ВЕЛИКОЛЕПНАТА ШЕСТОРКА
Отчет на УНИЦЕФ от април 2008 до април 2009 г. (878 Кбайта)
Отчет на УНИЦЕФ за април-юни 2009 г. (246.64 Кбайта)
Отчет на УНИЦЕФ за периода юли–декември 2009 г. (308.69 Кбайта)
Отчет за периода януари-април 2010 г. (1.29 MB)
Малки къщи за деца - финансови параметри - юни 2010 г. (27.00 Кбайта)
Въпроси и отговори "Великолепната шесторка” сезон 2
КАКВО Е "ВЕЛИКОЛЕПНАТА ШЕСТОРКА”?
"Великолепната шесторка" е първото по рода си у нас благотворително шоу, чрез което в началото на 2008 г. bTV привлече цялото обществено внимание към съдбата на изоставените деца в България. Благодарение на зрителите на bTV, както и на много корпоративни и частни дарители, бяха събрани средства в размер на 1 869 788.74 лева. С тях беше осигурена грижа в среда, близка до семейната, за всички деца от дома в с. Могилино, станал печално известен в цял свят след излъчването на филма на Би Би Си "Изоставените деца на България".
Събраните средства от "Великолепната шесторка" бяха предоставени на международната организация УНИЦЕФ, която ги изразходва за създаването на социалната услуга "Малка къща за деца" на различни места в страната, така че децата от Могилино да бъдат преместени в среда, близка до семейната. УНИЦЕФ инвестира средства и в специализирано медицинско и рехабилитационно оборудване за нуждаещите се деца, както и в обучение на специалисти, които работят с децата, така че те да достигнат пълния си капацитет. Услугата "Малка къща за деца" беше създадена в няколко общини, които могат да предоставят възможности за качествени социални и здравни услуги, както и местни специалисти - Русе (2 къщи), с. Гложене (1 къща), Варна (1 къща), Две Могили (1 къща) и София (1 къща). Проектът приключи официално на 31 август 2010 г. с откриването на последната "Малка къща за деца” в община София.
ПЪЛEН ОТЧЕТ ЗА ИЗРАЗХОДВАНЕ НА ДАРЕНИЯТА ОТ ПЪРВИЯ СЕЗОН НА ВЕЛИКОЛЕПНАТА ШЕСТОРКА >>
Най-голямото постижение на "Великолепната шесторка” e, че закриването на всички домове за деца с увреждания у нас продължава с държавно финансиране, след като набраните от ефира на bTV средства за изграждане на "Малки къщи за деца” бяха инвестирани в създаването на нов модел услуга. Моделът за закриване на дома в село Могилино ще бъде използван за поетапното закриване на всички домове за деца с увреждания у нас със средствата на държавния бюджет.
"Великолепната шесторка" е изцяло положително шоу, с което зрителите от всички възрасти могат да се забавляват истински, като в същото време помогнат на децата в нужда и променят нагласите си към проблема с изоставянето на деца.
Водещ на "Великолепната шесторка" е посланикът на УНИЦЕФ за България и любомо лице на bTV Ани Салич. Изпълнителен продуцент е "Глобал филмс". В предаването по време на серия от концерти популярни български изпълнители пеят в дуети с известни личности от публичното пространство. Всички участници са ангажирани абсолютно безвъзмездно в проекта. Зрителите гласуват за любимото си изпълнение със sms и правят дарения по посочени сметки на bTV и УНИЦЕФ и online. От всеки изпратен SMS на стойност 1.20 лв. за благотворителната инициатива отива по 1 лев.
Идеята за формата "Великолепната шесторка" принадлежи на един от най-добрите режисьори и филмови творци в Латвия - Андрес Екис, реализирал успешно над 20 собствени продукции.
ПРОБЛЕМЪТ:
На всеки пет часа едно дете в България попада в дом. Всяка година над 2 000 български деца биват изоставени и настанени в институции. Те израстват без шанс за пълноценно развитие и без семейна грижа. Отглеждането на деца до 3-годишна възраст в институции има трайно негативно въздействие върху тяхното развитие. Според изследвания, всеки 3 месеца, прекарани в дом, забавят физическото развитие на детето с 1 месец.
КАКВА Е МИСИЯТА НА ВТОРИЯ СЕЗОН НА "ВЕЛИКОЛЕПНАТА ШЕСТОРКА"?
Вторият сезон на Великолепната шесторка” е следващата естествена стъпка в стратегията на bTV за социална отговорност, свързана с решаването на проблемите на децата. Мисията на шоуто, което отново се реализира в партньорство с международната организация УНИЦЕФ, е да събере средствата, с които за първи път у нас ще бъде закрит дом за деца на възраст 0-3 г., а именно домът в Шумен. За целта УНИЦЕФ ще създаде мрежа от услуги и мерки за подкрепа на семейства и родители на малки деца, която ще се превърне в модел за затваряне на домове за бебета и превенция на изоставянето. Слоганът на предаването е «Семейство за всяко дете!»
ПРОЕКТЪТ "СЕМЕЙСТВО ЗА ВСЯКО ДЕТЕ" МОЖЕТЕ ДА ПРОЧЕТЕТЕ ТУК >>
ЗАЩО РАЗВЛЕКАТЕЛЕН ФОРМАТ ЗА ПОДОБНА МИСИЯ?
bTV и УНИЦЕФ подходиха с увереността, че развлекателният характер на "Великолепната шесторка" е подходящ за въвличане на цялата българска общественост в мащабната инициатива в подкрепа на децата на България и процеса на деинституционализация в България. Чрез този телевизионен формат мисията достигна до по-голям брой хора, като в никакъв случай не замества нуждата от сериозни дискусии върху ситуацията на децата в домовете в България.
"Великолепната шесторка” накара максимален брой хора да обърнат внимание и да се замислят за съдбата и живота на изоставените деца. Участието на хора на изкуството допринесе за увеличаване на въздействието върху аудиторията.
КАКВО Е ДЕИНСТИТУЦИОНАЛИЗАЦИЯ И ЗАЩО Е ТОЛКОВА НЕОБХОДИМА?
Деинституционализацията е процес на извеждане на децата и младежите от домовете (институциите) и осигуряването на подходяща грижа за тях в близка до семейната среда.
Основните елементи на деинституционализацията са превенцията на изоставянето на децата, чрез подкрепа на семейството и предоставяне на грижа в среда близка до семейната. По този начин се гарантира правото на детето да живее в семейна среда и да развие пълния си потенциал.
Според международни изследвания за всеки три месеца престой в институция (дом) се наблюдава един месец забавяне в развитието на детето. За съжаление, системата за отглеждане на деца в големи домове не функционира в интерес на детето. Децата там не получават индивидуално внимание и грижа и не могат да развият пълния си потенциaл.
По-голямата част от тези, прекарали почти целия си живот в институции, не познават живота извън дома. Ежедневните дейности, като пазаруване, общуване със съседи, пресичане на улица, игра навън, разходки, контактуване с приятели, за тях остават чужди.
ЗАЩО ШУМЕН?
Пилотният проект на УНИЦЕФ ще се реализира в област Шумен и ДМСГД Шумен. Шумен беше избран поради наличието на сериозен проблем с изоставянето на деца, както и съществуването на боксова система в дома за бебета. Същевременно община Шумен, отделът за закрила на детето, ръководството на дома имат капацитет и желание за създаване на добър модел за закриване на дом за бебета. Област Шумен и ДМСГД Шумен са средни по големина за страната, което ще позволи създаденият модел по-лесно да бъде адаптиран към условията и на големите и малките домове.
Съгласно Визията на Mравителството за деинституционализация всички ДМСГД в страната ще бъдат закрити.