Габор Чех от Fashion Days за DigitalK 2014

Габор ръководи екипа по пърформънс маркетинг на Fashion Days

Реклама

Габор Чех е ветеран с 16-годишен опит в дигиталната индустрия, който ръководи екипа по пърформънс маркетинг на Fashion Days. Основната му цел е увеличаването на регистраните потребители и продажбите на водещия онлайн магазин на седем пазара в Централна и Източна Европа. Габор стартира първия си бизнес в края на миналото хилядолетие, привличайки инвестиции от фондове за рисков капитал за два последователни проекта. Той ръководи преструктурирането на най-успешната социална мрежа в Унгария - iWIW до закупуването и от Telekom и в продължение на две години фокусира усилията си за да пренесе тази концепция на няколко пазара в Централна и Източна Европа. Габор е част от екипа на Fashion Days от старта на компанията в Унгария, а отскоро оглавява отдела за пърформънс маркетинг на Групата. Днес с него си говорим за предстоящата конференция DigitalK 2014 (ще се проведе на 29-30 май с 40 лектори), на която той е лектор.

 

За какво най-често говорите на технологични конференции, чиито лектор сте и какво да очакваме от презентацията на тазгодишното издание на DIGITALK?

Занимавам се с пърформанс маркетинг, затова говоря много за рекламни платформи, а най-актуалната тема сега е RTB – Real Time Bidding. Говорим за обхват, очаквана консолидация, вътрешни дейности срещу работа с агенция и други. И най-важното – как да правим ефектите от нашата работа дългосрочни, което е важно за динамичната сфера на онлайн търговията, в която оперира Fashion Days.

Има ли лектор от DIGITALK, който ви е впечатлил с нещо по-специално през годините и с какво?

За първи път съм на тази конференция, за мен е чест, че съм поканен и я очаквам с нетърпение. Като онлайн човек, прегледах материалите от предишни години и съм впечатлен от нивото и от възгледите на някои участници.

Кои от лекторите на DIGITALK очаквате да чуеш с най-голямо нетърпение и защо?

Очаквам с нетърпение да чуя Хедър Лайсман от HotelTonight – нейният опит е впечатляващ, а и все пак туристическата индустрия сега е водеща в сферата на пърформанс маркетинга. Друг лектор, който ще се радвам да чуя, е Лиса Ланг. Широкоспектърният й професионален опит и настоящата й работа обещават страхотна презентация.

Какви са настоящите ви проекти?

Изградили сме силен и ефективен екип от специалисти по пърформанс маркетинг във Fashion Days. Необходимо е съобразно целите, към които се стремим – да вдъхновяваме потребителите да изразяват себе си всеки ден и да им предлагаме най-подходящите дрехи и аксесоари за тях. За целта работим и с екипите на Google и Facebook – имаме достъп до някои от най-модерните и добре развити техни рекламни дейности.

Все по-силна ли е степенна, в която дигиталните технологии промениха границите на индустриите, разбивайки старите бизнес модели, или нещата се успокоиха?

Този процес никога няма да укроти темпото си. Технологиите се променят с все по-голяма скорост и ефектите върху бизнеса стават все по-силни. Според мен тези, които говорят за забавяне на процеса, имат предвид, че вече свикваме с непрекъснатата промяна.

Кой е най-интересният начин, по който дигиталните технологии моделират настоящето ни?

Това е начинът, по който правят нещата достъпни буквално веднага. Тук е огромното предимство на онлайн търговията. Поръчваш продукт – получаваш го в удобно време и място. Търсене на информация, музика, видео преди изискваха много време, но сега са необходими само няколко минути.

Доколко човешката личност и неприкосновеност е гарантирана в ерата на новите дигитални технологии?

Личното ни пространство в интернет не е напълно гарантирано. Ние сме достатъчно „неграмотни” по отношение на защитата на неприкосновеността в личния живот, затова не мога да разбера как можем да твърдим, че е компрометирана. Въпросът е в ефекта от навлизането ни в личното пространство, дали е налице голяма промяна, дали е драматично. Не мисля, че в момента има някой, който може да отговори на тези въпроси, затова предположенията могат да бъдат много различни.

Кои са най-интересните дигитални проекти, в които сте работели през годините и с какво?

Изграждането на най-голямата социална мрежа в Унгария е нещо, което се изживява веднъж. Имал съм удоволствието да работя и по проекти, които са се проваляли, като например този за изграждането на база данни за споделянето на лични и общи спомени.

В колко голяма степен се случва в днешно време инвестирането и развитието на дигиталния бизнес в региона на Югоизточна Европа?

Нямам общ поглед върху инвестициите, но определено виждам интересни проекти да се развиват, включително в сферата на онлайн търговията.

Какво би ви вдъхновило, за да се напуснете настояща работа и да се впуснете в новоизгряващ или стартъп проект?

Всеки трябва силно да вярва в успеха на стартъп проекта, с който се захваща. Колкото повече такива проекти, толкова по-добре, самият аз не изключвам възможността някога да се присъединя към вдъхновяващ стартъп

Помагат ли интернет технологиите за икономиката на споделянето, за да се печелят повече пари и да се променя света около нас?

Това наистина бележи голямо развитие в последните години. И все пак – не мисля, че най-важният аспект са по-високите печалби, по-важно според мен са бързите и добре разпределените приходи.

Кои са според вас най-перспективните нововъзникващи икономики в света?

Иска ми се да вярвам в Африка.