Почивката е задължителна срещу "прегряване” от задължения

Прекъснете за известно време работа, каквато и да е тя

Снимка:Thinkstock/Getty Images

Признаците, че сте "прегрели" от работа понякога едва се забелязват, но с времето непрекъснато се засилват. Неразположението се изразява в главоболие, безсъние, мускулни болки, отпадналост, липса на концентрация и неуслужлива памет. Появава се емоционална нестабилност. Човек става неуверен в собствените сили, неудовлетворен от свършеното до степен на липса на мотивация за работа.

Поведенческите признаци на работното място са:

Изолиране от екипа.

Бягане от отговорности.

Цинично отношение към работата и колегите.

Всичко това поражда чувството за вина и понижено самоуважение.

Разбира се, че в това състояние трябва да се вземат мерки, защото нещата ще се влошат още повече.

Загубеният баланс може да се възстанови чрез внимателно отношение към начина на хранене. Това означава да си осигурите редовно 3-кратно хранене, без да пропускате нито закуската, нито обяда поради заетост.

Да включите сутрин или вечер физически упражнения за 15-20 минути без никакви извинения, че времето не стига. С раздвижването ще имате нужната енергия и издържливост, които сте загубили от еднообразието на множеството служебни задачи.  

Научете се да казвате "не” и решително преразгледайте приоритетите си. Забавете темпото. Отделете време за размисъл. Разпознайте стресовите фактори в живота си.

Ако се чувствате, че вече ще "гръмнете” от преумора, вземете си почивка. Прекъснете за известно време работа, каквато и да е тя. Използвайте времето, за да преоцените обективно проблемите. Ако се налага, да смените професията или работодателя си.