Реклама
За ценителите на интелигентната електронна музика, името на Magda не само не е тайна, но предизвиква истинско вълнение [oще помним микса й Fabric 49 за легендарния лондонски клуб]. Повод да се срещнем днес с нея е наближаващия SOLAR EASTER, където Magda ще пуска рамо до рамо с едни от водещите имена в техно музиката на 17 април в Inter Expo Center.
Здравей! Как стана музикант и диджей?
Товабеше продължителен процес. Учих графичен дизайн, но направих завой към музиката в началото на 20-те си години. Никога не съм възнамерявала да правя кариерав музиката, но това нещо се случи и аз съм се радвам, че го направих. Това е една невероятна свобода да управляваш собствения си график и да бъдеш креативен.
Какво беше първото ти вдъхновение в музиката?
Това е труден избор между Prince и Kraftwerk. Албумът на Prince "Controversy" промени живота ми и определено отвори апетита и любопитството ми към електронната музика, докато Kraftwerk ме заведоха в едно изцяло ново футуристично измерение– на чисто блаженство и изобилие от машини.
Кои са любимите ти музиканти?
Обичам John Cage заради неговата експерименталност и възприятие на звука. Brian Eno е също друг мой герой– толкова е разнообразен, а музиката му е просто невероятна. Харесват ми музиканти, които правят крачка встрани и излизат от клишето и нормата, опитвайки нови неща. Това е много вдъхновяващо.
Кажи ми за най-откаченото преживяване, което си имала като диджей?
Веднъж буукинг агенцията ми ме пратив погрешна страната на парти, което не съществува! Вместо да ми кажат истината, те ме накараха да повярвам, че промоутъра идва да ме вземе и когато никой не се появи, те продължихада ме лъжат, заявявайки че партито е било разпръснато от полицията. Те дори ми казаха да чакам, докато не намерят афтърпарти локация. В крайна сметка аз просто отидох да спя и излетях от страната на следващия ден объркана. Научих няколко дни по-късно от гневни фенове, че е трябвало да пускам в Мексико, а не в Пуерто Рико.
Какви са настоящите ти проекти?
Стартирахме звукозаписна компания, наречена Items and Things с моите приятели Marc Houle и Troy Pierce, и работата е доста забавна. Следващият релийз на лейбъла ще е EP с четири трака от Marc Houle, наречено Fusion Pop, в което имам ремикс. Имам и два други странични проекти: DTR, което е ремикс колаборация и ще излезе през април, както и Cornerbred, което е поредица от подкасти с участието на Baby Vulture. Това е много по-разнообразен проект, обединяващ много аспекти на електронната музика.
Какъв тип сетове се опитваш да изграждаш?
Аз се опитвам да създам нещо мощно, но често шантаво и чудато. Харесва ми да изненадвам хората с ритми, които те не очакват или да изграждам някаква динамика със звук.
Откъде намираш най-често свежи тракове за участията си?
Навсякъде. Търся много и правя тонове от редакции. Аз все още си купувам много винили наред с цифровите даунлоуди, защото намирам понякога невероятна музика, достъпна само в този формат. Предпочитам специализирани магазини като Clone, Hardwax или Boomkat,отколкото места като Beatport, където можеш да прекараш цял ден в търсене сред милиони песни, за да намериш само една добра.
Мечтания ти проект?
Да свиря на експериментална инсталация с Brian Eno.
Как електронната музика ще изглежда през 2050 година?
Ха, ама че добър въпрос! Със сигурност тя ще бъде много по-дълбока и потапяща, тъй като технологиите ще позволят звук, който да звучи по един нов начин.
Препоръчай трак, който всеки трябва да чуе?
Kraftwerk – „Trans Europe Express”.