Реклама

С нарастването на броя мигриращи бизнеси от физически към електронни магазини, броят платени реклами в уеб пространството се увеличава с цел ръст в продажбите. Това обаче кара собствениците на бизнеси да започнат да търсят по-устойчиви и дълготрайни алтернативи за тяхното развитие.

Оптимизацията за търсещи машини (SEO) е специфична сфера от дигиталния маркетинг, която предлага точно това - онлайн продажби без платена реклама. Все повече бизнеси започват да търсят SEO услуги, а броят на агенциите като Serpact , които ги предлагат, се увеличава всяка година.

Достъпността и продажбите са тясно обвързани

Достъпността на бизнеса за широката публика е ключова за приходите и продажбите му. Ако даден потребител има нужда от вид продукт или услуга, но не намира бизнеса, който ги предлага, то той ще се отправи към негов конкурент.

Точно и поради тази причина повечето собственици на онлайн бизнеси инвестират част от бюджета си в платени реклами - за да увеличат видимостта и достъпността на продукта или услугата, която предлагат. При въвеждане на заявка в търсачка като Google, потребителят вижда спонсорирана страница най-отгоре в резултатите (SERP).

Но платената реклама отдавна не е достатъчна, за да убеди потребителя, че това е правилният продукт за него. Освен това тя е временно решение и продължителността ѝ зависи от инвестираните средства.

Именно тук играе роля и оптимизацията за търсачки, която предлага по-дълготрайни и финансово-устойчиви резултати от платените реклами. Тя също включва създаване на полезно и информативно съдържание, което помага за изграждане на доверието на потребителя.

Изграждане на потребителско доверие

Прозрачността и искреното отношение непременно водят до по-голямо доверие от страна на потребителите. Когато бизнесът знае какви са нуждите на клиентите, които го търсят, той може да създаде полезно потребителско изживяване, за да стигне клиентът до правилните за него продукти и услуги.

Потребителят иска да намери информацията, от която се нуждае. Ако бизнесът иска да предостави тази информация, е необходимо да направи прогноза на думи и фрази, които неговите идеални купувачи биха използвали при търсене. Освен това трябва да направи и подробен анализ на реални въпроси и теми, които вълнуват потребителите.

След като разполага с тази информация, бизнесът ще може да развие интересно и наистина полезно за потребителя съдържание в сайта си, което да изгради доверие и в последствие да доведе до конверсии и продажби.

Органичен трафик без реклама

В света на търсенето в уеб, платените реклами се ползват, за да изведат дадена страница на първи места в SERP (страниците с резултати в търсачката). Терминът “органичен трафик” е синоним на безплатен трафик, т.е. броят потребители достигнали до дадена уеб страница или сайт без помощта на платени реклами.

Предимства на органичния трафик

Ето и някои от ползите на органичния трафик за онлайн бизнеса: 

  • Отговаря на конкретна фаза от потребителското преживяване и намерението на клиента.
  • Води силно ангажирани потребители и потенциални купувачи към сайта на бизнеса.
  • Предлага устойчивост и изгодно решение за бизнеса в дългосрочен план.
  • Подпомага потребителското доверие и клиентската лоялност към бранда.
  • Увеличава процента на конверсии и продажби.

SEO и онлайн продажбите

SEO, още известно като оптимизация за търсещи машини, е подход в дигиталния маркетинг, който води до ръст в органичния (безплатен) трафик на даден сайт, като крайната цел е ръст в конверсиите и подобряване на ключовите показатели за ефективност (KPIs).

Успешната SEO стратегия е базирана на детайлно проучване, качествен анализ на бизнеса и потребителите и внимателно планиране. Тя таргетира конкретни групи от хора в различни етапи от потребителското си изживяване, за да ги насочи към продукта или услугата, които бизнеса предлага.

SEO стратегия

За да нарасне органичният трафик към един уеб сайт, е необходимо да се подобри видимостта на страниците в SERP. Това се постига чрез последователни действия, планирани спрямо предварително изготвена SEO стратегия.

А как се създава SEO стратегия? Благодарение на специализирани агенции за оптимизация за търсещи машини. С тяхна помощ може да се създаде дългосрочна стратегия, изградена на база целите на бизнеса, а резултатите да се измерят спрямо предварително изготвени ключови показатели за ефективност.

Една цялостно разработена SEO стратегия ще изисква съвместна работа от страна на различни екипи. След задълбочен анализ следва изпълнението на задачи, свързани с оптимизацията. Тези задачи могат да бъдат свързани с бързината на зареждане на сайта, със съдържанието му или с уеб присъствието му като цяло.

Проява на резултати

Оптимизацията за търсачки предоставя дълготрайно и устойчиво решение за бизнеса. Работата по една детайлно изградена стратегия изисква съвместни усилия, търпение и постоянност.

В зависимост от нишата на бизнеса и онлайн конкурентите, резултатите в класирането могат да отнемат от няколко месеца до няколко години, затова и не могат да се очакват мигновени резултати. Въпреки това, SEO предлага множество ползи за бизнеса и е една чудесна възможност за онлайн продажби без платена реклама.

Тагове: SEO онлайн Google

.