.

bTV – отново без конкуренция на старта на сезона

Стартовите епизоди на пролетните праймтайм хитове на bTV бяха предпочетени от зрителите от всички възрастови групи

„Гласът на България“, „Бригада Нов дом“, MasterChef България, „Смени жената“, „Комиците и приятели“ и „Столичани в повече“ бяха най-предпочитаните програми в развлекателните ТВ жанрове на старта на пролетния сезон, показват данните на ГАРБ* за февруари и 1 март. Всичките шоупрограми привлякоха повече зрители в сравнение с пролетните предложения на втория по гледаемост ТВ канал.

Снимки за Топ 50

През февруари bTV, като информационния източник с най-високо доверие, затвърди абсолютното си превъзходство и в новинарското и актуално съдържание.

Най-рейтинговото шоу за пореден сезон – „Гласът на България“ – оглави класацията през февруари с рекордните над 1,4 милиона зрители и 49% дял от цялата аудитория, следвано от уникалния социален проект „Бригада Нов дом“. Сред десетте най-гледани развлекателни програми бяха още риалити хитът „Смени жената“, кулинарното шоу на добрия вкус - MasterChef България и емблематичната продукция на bTV „Комиците и приятели“. Най-предпочитаният сериал отново е турско заглавие – новата поредица „Майка“.

Снимки за Топ 50

Цялата класация вижте тук.

MasterChef епизодична

На 1 март най-успешният и дълго излъчван съвременен български сериал „Столичани в повече“ също направи силен старт – на 13-я си сезон, с нови интригуващи сюжетни линии и нов кмет на Извор. Почти 33% от всички зрители избраха първия епизод на комедийната поредица, в сравнение с 18,5%, които гледаха старта на предаването по Нова ТВ в часовия пояс 21,00 – 22,00 часа в петък.

Предпочитанията на зрителите към телевизионното забавление миналия месец бяха сходни и сред публиката на възраст 18-49 г., както и сред младата аудитория между 18 и 34 г. Стартовете на праймтайм хитовете на bTV през февруари окупираха първите 4 позиции в групата 18-49, а сред младите зрители на възраст 18-34 г. най-предпочитаното шоу беше „Бригада Нов дом“:

Снимки за Топ 50
Снимки за Топ 50

bTV остана без конкуренция и по отношение на новинарското и актуалното съдържание през февруари. Информационният лидер и източник на новини с най-високо доверие – bTV Новините в 19 часа – привлече средно над 1 милион зрители. Емисиите на bTV в 17 и 12 часа спечелиха по-голяма аудитория през февруари, отколкото централните новини на втория по гледаемост ТВ канал.

bTV Новините в 19 ч. бяха предпочитаният източник на информация и сред зрителите на възраст 18-49 и 18-34. Сред топ 10-те програми във февруарската класация попаднаха и bTV Репортерите.

Най-гледаните публицистични предавания през февруари бяха „120 минути“ и „Лице в лице. „Тази сутрин“ по bTV е единственият делничен сутрешен блок в топ 50, със средно близо 50% от всички пред ТВ екрана и с повече зрители от някои от ключовите праймтайм програми на Нова ТВ, като „Откраднат живот“ и Hell’s Kitchen. Сред топ 50-те програми за миналия месец беше също съботното издание на „Тази събота и неделя“.

Снимки за Топ 50

bTV продължава да бъде изборът на зрителите по отношение на новините и публицистиката и в началото на март. Специалното студио по повод националния празник 3-ти март привлече над 560 000 зрители, или близо 38% от всички пред ТВ екрана. По същото време отразяването на празника в ефира на Нова ТВ е било гледано от малко над 230 000 зрители (15,6% дял).

Антон Хекимян 3 март

Сред най-гледаните локални програми на bTV през февруари са още „Карбовски: Втори план“, „Шоуто на Слави“, „Папараци“, „Мармалад“ и „Търси се“.

Тематичните канали bTV Media Group засилиха водещата си позиция миналия месец – 8,3% от всички зрители ги предпочетоха пред каналите на Нова ТВ (6,3% дял), като разликата е по-голяма сред млаките зрители на възраст 18-34 г.– 12,7% от тях избраха, съдържанието на bTV Action, bTV Comedy, bTV Cinema, bTV Lay и RING, а 6,9% предпочетоха каналите на Нова ТВ.

Снимки за Топ 50

bTV завоюва 35% дял от цялата аудитория миналия месец – двойно повече от дела на Нова ТВ в периода.

*ГАРБ е единствената пийпълметрична система в България, преминала независим одит.