Отличие за най-силна българска потребителска марка

За седми път глобалната организация Superbrands връчи наградите си на водещи потребителски и бизнес марки у нас

Реклама

bTV получи приза за най-силната българска потребителска марка по време на тържествена церемония, на която глобалната организация Superbrands връчи наградите си на водещи потребителски и бизнес марки у нас.

"За нас това е изключително важно признание за въздействието на социално отговорните ни инициативи, както и за ежедневните ни усилия да предлагаме съдържание, което е най-близко до приоритетите и ценностите на хората в България. Тази награда е знак за важната роля на телевизията в обществения живот и ни задължава да бъдем все по-добри и да останем все така отговорни към зрителите", каза Теодора Цветкова, директор "Маркетинг и ПР" на bTV Media Group.

На събитието беше представено и седмото официално издание, представящо пътя към успеха и съвременните достижения на част от най-силните брандове в страната, както и значимостта на техните социалноотговорни каузи.

За трети път у нас световната брандинг организация връчи и две почетни награди Superbrands. Най-бързата ни лекоатлетка Ивет Лалова беше отличена с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света. Българският учен проф. Владимир Кефалов получи почетен приз за промоцията на българската наука по света, за фундаментален принос в изучаването на ретината на окото.

„Superbrands предоставя възможнoст на марките от различни сектори на икономиката да общуват по нов начин – като обменят идеи и практики за успешен бизнес. Това е и основният фокус на глобалната програма Superbrands – да промотира чрез своите издания изкуството на брандинга като професионална дисциплина, както и добрите бизнес практики. Ние като екип приемаме за кауза и промоцията на бранда България по света – това, което правят най-успешно лауреатите на нашите почетни отличия Superbrands“, каза Мила Векова, представител на Superbrands за България.

 

„Със сигурност изданието Superbrands България 2019–2020 подсказва уроци, които маркетолозите трябва да научим, за да подобрим нашите маркетингови стратегии и пазарните резултати за всеки конкретен бранд“, сподели проф. Веселин Благоев, дългогодишен член на експертното жури – Борд на Superbrands Bulgaria.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички 80 страни, реализиращи промоционалната програма Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет, осъществено в партньорство с водещия институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands – марка, която трябва да демонстрира:

Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?

Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

 

Най-силните марки на българския пазар, включени в седмото издание на Superbrands Bulgaria 2019 – 2020 (по азбучен ред)

Потребителски марки

А1

Bosch

bTV

Димитър Маджаров

Deroni

Dir.bg

Fibank

Domaine Boyar

Хрус-Хрус

Ideal Standard

Kaufland

Майонеза Краси

NEFF

NOVANIGHT

NuCrema

RiceUP!

Turkish Airlines

УниКредит Булбанк

Vivacom

 

Бизнес марки

Arteks Engineering

Diana’s Angels

Jobs.bg

Kreston BulMar

Пенков, Марков и партньори

Rene Gourmet Group

Soudal

Unimasters Logistics