Николаос Цитиридис: Доста по-трудно и интересно е да правиш предаване, отколкото да го водиш

Реклама

С началото на новия телевизионен сезон настъпва промяна в едно от ключовите развлекателни предавания на bTV - "Шоуто на Николаос Цитиридис". Три години и 620 епизода по-късно, то вече ще се излъчва веднъж в седмицата (всеки петък), а водещият Николаос Цитиридис става негов креативен продуцент. С тази промяна от екипа целят да подобрят съдържанието на предаването, като разполагат с повече време за подготовка на сценариите. В центъра на новия седми сезон ще бъдат срещите с популярни гости и сатирата. Заснемането на предаването пък ще се случва непосредствено преди излъчването му с публика на живо. "Шоуто на Николаос Цитиридис" започва на 24 февруари в 22:00 ч.

Във връзка с промените Николаос Цитиридис даде специално интервю за в. Капитал. Вижте част от него тук, а цялото можете да видите на Capital.bg.

Как се промени моделът на вечерните токшоута?

Вечерното шоу няма да залезе, а ще се преформатира. Първенците в това са Америка, те бълват ужасно много съдържание. През 70-те години там именно през комеди клубове се случва промяната във вечерните предавания. Американските телевизии виждат това като възможност за ново съдържание. Канят стендъп комедианти и си пълнят ефира, защото хората обичат да гледат това. Надявам се и ние да стигнем до телевизионен стендъп, до сега е имало опити, но още не сме на това ниво.

В САЩ имат много съдържание, те живеят с вечерните предавания. В Еропа обаче не е съвсем така, моделът е различен. В Европа вече почти няма вечерни предавания, които да се излъчват всеки ден. Ежедневният формат е изцеждащ. Когато искаш да вдигнеш качеството ти трябва повече време за подготовка, да помислиш какво точно искаш да направиш и да си го изработиш както ти се иска.

Какви са промените в „Шоуто на Николаос Цитиридис“ и защо се случват?

Сезон седем има нов начален час - 22 ч., продължителността на предаването ще бъде един час и ще се излъчва веднъж в седмицата всеки петък. Предаването ще се заснема един час преди излъчването, а материалът, който ще видят зрителите ще бъде като на живо. Публиката ще се завърне в студото. Веднъж в седмицата вече е събитийност, а не всекидневно предаване. Силата са ми живите изпълнения, да говоря на жива и мислеща публика. Ще работим с покани и ще ги движим през социалните мрежи, защото там сме силни. Капацитетът на студиото е около 100 места, което е оптимално.

Според мен това е още една логическа промяна. За три години превърпяхме много промени. Ковид беше директен шамар, един месец след като започнахме. Аз бях 25 годишен водещ, който заема телевизионен слот, преди това заеман 19 години от един същ човек. Както имахме живи гости, жива публика и жива музика, изведнъж останах сам с екрана и това в продължение на шест месеца. Беше кошмарно. След това правихме тематичен сезон, после направихме половин часов формат, който впоследствие установихме, че не стига.

Целта ми е телевизията да възпитава вкус. Затова и слоганът на новия сезон е “Вдигаме нивото”. Ще имаме повече време за измисляне на сценарий, смешки, подготовка и монтаж. При всекидневно предаване, заради ограничението във времето, сме правили компромиси, например за снимане на различни локации. Сега залагаме на силни гости и ще имаме време да направим епизодите по гостите. Да имаме видео съдържание, свързано с тях, гостите да участват в скечовете, в произвеждането на съдържанието. Ще има един централен гост и участия на други популярни в другите личности в рубриките.

Възпитанието отнема време.

Ние също сега порастваме. Публиката ни възпитава и ни дава красноречиви реакции на продуктите, които създаваме. Учим се един от друг. Постигнахме голямо развитие за три години, целта ми е след още три да е още по-мащабно. Предаването показва стабилен ръст и всеки може да види от първото предаване до последния сезон промяната в поведението ми, в шегите и в съдържанието.

Ще има ли политическа сатира?

Това е основното, с което може да се шегуваш в държавата. Написал съм в Инстаграм, че съм “високо платен смешник”. Те също. Политическата сатира е неизменна част от такова предаване. Ще разчитам на това, че зрителите ме познават. Ще се постарая да бъдем по-остри и да може да се шегуваме спокойно. Мисля, че това е единственото предаване, в което има политическа сатира.

Каква е работата на креативния продуцент?

Осъзнах, че е доста по-трудно и интересно да правиш предаването, отколкото да го водиш. Сега в ролята на креативен продуцент имам отговорността да участвам от началото на една идея до изпълнението й накрая. Няма човек, който да познава това предаване по-добре от мен. Вече имам възможността да участвам в правенето на нещата така, че да бъдат максимално подходящи за мен. Имам повече възможности да се развихрям.

Цялото интервю можете да прочетете тук.

Последни

Реклама