Антон Хекимян: Зрителите са мерило за нашия труд

Директорът „Новини, актуални предавания и спорт“ на bTV в интервю за списание Мениджър

Реклама

Предизвикателството пред журналистите винаги е било да пазят принципите на професията“, каза Антон Хекимян в интервю пред екип на списание Мениджър.

Какво се промени в съдържанието на телевизионната публицистика в bTV, откакто вие поехте управлението?

bTV Новините са институция. От създаването си, нюзрумът е школа за качествена журналистика и тази традиция се пази в годините от хората, които работим със сърце за нашата телевизия. Когато на едно място има ясно установени правила и принципи, специално за нашата професия, продуктът неминуемо се отличава от останалите. Независимо дали си започнал пътя си на репортер или водещ преди 22 години или сега си поканен да бъдеш част от екипа - за всеки от нас е ясна отговорността и тежестта на трибуната, през която общуваме със зрителите. Точно зрителите са мерилото за нашия труд и една от основните ни цели е да бъдем още по-близо до тях, да ни усещат рамо до рамо със себе си. Това са наши общи цели, не само мои. Лично аз съм от 17 години в bTV, но ние не сме индивидуалисти. В нашата редакция работи екип от отговорни и талантливи хора. Да бъдем партньори на зрителите и да имаме тяхното доверие през годините, е наша обща заслуга и не мога да деля времето на преди, по време на и след.

С какво се отличават вашите информационно-публицистични предавания?

Романтичният отговор е, че работим със сърце. И това е истината, но зад нея се крие денонощният труд на репортери, продуценти и водещи. Радвам се, че нашият нюзрум има качествени хора с трезв поглед над събитията и изключително богат опит, който превръщат в качествено съдържание. Горд съм да работя с Веселина Петракиева и Искра Владимирова, които отговарят съответно за новинарските емисии и актуалните публицистични предавания. Залагаме изключително много на дигиталното съдържание от началото на годината с нови сайтове и онлайн проекти, за което разчитам на Владислава Лазарова. Когато имаш комбинацията от работа с дух и високи професионални критерии, виждаш най-добрите резултати от bTV в ефира и в интернет пространството. Факт са новите предавания и формати, с които растем в данните за рейтинг и аудиторен дял, и това е поредно доказателство за доверието, което ни гласува публиката.

Какво е конкурентното предимство на Вашата медия пред останалите телевизии в България?

Изграденият с годините общ дух в bTV мога да сравня с компас за качественото и достоверното. Тези два фактора са изключително важни в избора на аудиторията да предпочете твоя канал, да се довери и да остане да гледа. Доказали сме в годините, че особено когато има ключово събитие за държавата и обществото ни - зрителите предпочитат да се информират от нас. Водим битка всеки ден да запазим отношението на хората. Това изисква старание. Важен фактор да задържиш публиката е и новаторството. Новините и публицистиката крият доза консервативност, но това прави предизвикателството за промени още по-сладко. В bTV сме свободни да творим и експериментираме. Налагаме нови лица и нови формати.


Цялото интервю може да прочетете в новия брой на списание Мениджър.