bTV остава най-силната българска марка

По инициатива на световната организация Superbrands за поредна година се проведе независимо проучване на потребителския сегмент у нас

Реклама

bTV запазва лидерската си позиция сред българските потребителски брандове, а световната интернет търсачка Google е най-силната потребителска марка у нас, съобщи Superbrands България, като се позова на резултите от независимото проучване на потребителския сегмент у нас. То се провежда за седми път.

Само още един български бранд – „Девин“, е в престижната класация Топ 20, в която за първи път влизат още Lidl, Lavazza, Shell и Viber.

Някои от досегашните лидери в различните категории и сектори запазват водещите си позиции, но при други се наблюдава динамика: BMW застана пред Mercedes-Benz при автомобилите, Lidl за първи път влезе в престижната класация Топ 20 и е начело в категорията „Търговски вериги“, ДЗИ си върна първата позиция в застрахователния сектор, Nescafé отстъпи лидерската позиция на Lavazza, а най-предпочитаната авиокомпания е Lufthansa.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.

Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.

В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands:

Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и искат да ги притежават. Superbrand трябва да демонстрира:

Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?

Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

Глобалната организация Superbrands предоставя правото на квалифицираните марки да участват в официалната публикация за България за 2019/2020 г., както и да използват официалния символ на Superbrands в своите маркетингови и публични комуникации, за да демонстрират сред потребителите и партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.

Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.

Номинираните марки бяха позиционирани за оценяване по сектори в 27 категории от потребителския сегмент на българския пазар.

ПОСЛЕДНИ

Реклама