bTV и УНИЦЕФ заедно в нова социална кампания срещу насилието над деца

Реклама

bTV Media Group и УНИЦЕФ в България започват социална кампания, чиято основна цел е да повиши информираността на обществото относно проблемите с насилие над деца, последствията от това и начините да бъде осигурена подходяща и адекватна подкрепа и грижа за пострадалите.

Насилието е в състояние да попречи на развитието на децата и да накърни превръщането им в пълноценно функциониращи възрастни. Не на последно място, в крайни форми насилието може да доведе и до смъртни случаи.

През последните месеци в България станаха известни редица случаи с проявена жестокост над деца. По данни на Национална мрежа за децата и Институт по социални дейности проблемът с насилието се задълбочава от следните факти:

  • 68 % от родителите смятат, че е допустимо да използват леки форми на физическо насилие (напр. шамар) във възпитанието на децата си.
  • Професионалистите в различни сфери не притежават достатъчно умения за разпознаване и реакция в случаите на деца - жертви на насилие.
  • Едва под 50% от лекарите и учителите в страната биха сигнализирали полиция или социални работници, ако знаят за дете, което е жертва на насилие.
  • Насилието се използва в домовете за деца и възпитателните институции.
  • Поведенческите реакции на децата - жертви на насилие често се приемат като противообществено поведение и вместо да получат подкрепа и терапия, те биват наказвани с престой в превъзпитателни институции, като по този начин възрастните извършители на практика остават непотърсени и ненаказани.

За 2013 г. регистрираните сигнали за насилие над деца са 3632, като най-голяма част от тях са за насилие в физическо в семейството. Все още обаче, повечето случаи над деца не се сигнализират и остават скрити.

Освен информационната кампания, кулминацията на социалната кампания на bTV и УНИЦЕФ ще бъде благотворителен телевизионен формат, който зрителите ще видят в началото на следващата година.

Използвани са данни от: ДАЗД, АСП, НМД, ИСДП