Реклама
Програмните предложения на bTV Media Group привлякоха най-голям брой зрители през 2018 - 42,3% от цялата ТВ аудитория в България средно за цялата година (Източник: ГАРБ, All4+).
„Гласът на България“ е най-гледаното развлекателно шоу през 2018 г., „Фермата“ е лидерът в риалити жанра, а MasterChef България – топ кулинарният формат за изминалата година. „Сега и завинаги“ е най-предпочитаният сериал, следван от „Искрите на отмъщението“, а „Столичани в повече“ запази позицията си на фаворит сред българските сериали още от 2010, когато bTV постави началото на новата ера в телевизионното кино у нас. Историята от 170 епизода „Скъпи наследници“, излъчвана от 18 часа в делничните дни, е привлякла повече фенове от праймтайм хитовете на основния конкурент. Блокбъстърът „Критична точка“ оглави класацията на филмовите заглавия през 2018 г., в която всички филми в Топ 30 са излъчени по bTV. Всички развлекателни предавания и сериали в праймтайм пояса от 20 до 22 часа през 2018 година бяха предпочетени от зрителите през пролетния и есенния сезон със значителна преднина пред конкурентните предложения.
Сред най-гледаните програми за изминалата година са и късните шоупрограми „Папараци“ и „Шоуто на Слави“.
Всички класации на риалити и развлекателните предавания, филмите и сериалите вижте ТУК.
През 2018 г. bTV засили позицията си на информационния източник с най-високо доверие, според повече от 37% от респондентите в национално представително проучване, проведено от „Маркет линкс“ през декември 2018 (18+). Доверието в канала се е увеличило спрямо миналата година, когато 33% са идентифицирали bTV като медиата с най-високо доверие.
Изводите на „Маркет линкс“ се потвърждават от зрителските резултати на новинарските програми на bTV през 2018. bTV Новините в 19 часа и bTV Репортерите са на върха на новинарската класация с близо 1 милион зрители средно.
Най-гледаните актуални предавания, „Лице в лице“ и „120 минути“, са привлекли съответно 685 000 и 634 000 зрители средно. „Тази сутрин“ и „Преди обед“ са абсолютните лидери след сутрешните информационни и лайфстайл блокове със съответно близо 47% и 45%. „Карбовски: Втори план“ води в съботния пояс преди новините с 31,2% дял, двойно по-голям от дела на програмата на основния конкурент по същото време.
Класациите на новините и актуалните предавания вижте ТУК.
Сред най-гледаните развлекателни шоупрограми за 2018 г. се нареждат и специалните празнични издания на „Комиците“ и „Шоуто на Слави“, излъчени в навечерието на Нова година, които събраха повече от 1,2 милиона зрители – с 38% повече спрямо 2017 г.
bTV Media Group спечели най-голяма аудитория и с тематичните си канали. Най-предпочитани през 2018 г. бяха bTV Comedy, bTV Action и bTV Cinema.
Най-гледаното спортно събитие за 2018 г. е Световното първенство по футбол, излъчено по БНТ.
*ГАРБ е единствената пийпълметрична система в България, преминала независим одит.