Главният оперативен директор на медийната група даде специално интервю за в-к „Капитал“, в което представя обновената платформа за видеосъдържание VOYO и премиерните формати на медията в предстоящия есенен телевизионен сезон.
Г-н Йовчев, наскоро обявихте промяна, свързана с обновяването на стрийминг услугата VOYO. Какво означава това за потребителите?
Платформата VOYO е добре позната на българския потребител, защото присъства на пазара отдавна, много преди да заговорим за стрийминг услуги в днешния глобален контекст. Ние се гордеем много с нейните отличителни характеристики -100% локализация на съдържанието с професионален дублаж на български език, удобен интерфейс, подбор на богато жанрово видеосъдържание от над 9000 часа и усъвършенствани функции за персонализация. Съвсем наскоро лансирахме VOYO с обновен дизайн и нови приложения за мобилни устройства и Android TV, за да предложим на потребителите от всички възрасти любимите им заглавия. Комбинацията от технологично обновление и модерен дизайн превръща VOYO в атрактивен и различен участник на този пазар. Проектът за технически ъпгрейд е базиран на опита на колегите от Pop TV в Словения. Това е предимството да бъдеш част от голяма международна група, каквито са СМЕ и нашата компания майка PPF Group. Амбициите ни за "VOYO България" са големи и нейното развитие и програмно обновление ще продължат в контекста на българската среда и нуждите на родния потребител.
bTV приключи успешно активния тв сезон. Каква е формулата на успеха и с какви очаквания гледате към есента?
В началото на тази година и през пролетта обновихме сериозно програмното съдържание с нови формати, заглавия и популярни лица, достигнахме до все по-широка аудитория. През новия сезон ще предложим отново премиерни и развлекателни предавания за цялото семейство. Очаква ни изцяло нов световен формат в праймтайма на bTV - "Островът на 100-те гривни", който е фантастична комбинация от приключение, стратегия и изпитание за характери. "Бягство към победата 2" е друг добре познат формат, който ще привлече вниманието с комбинация между българска история, пътуване и забавление. Подготвяме нов сезон на едно от най-успешните музикални предавания - "Гласът на България". Придобихме правата и за четири от най-успешните развлекателни телевизионни игри в световен мащаб. Това са продукциите "Коя е тази песен?", "Помниш ли текста?", "Колко ми даваш?" и "Кажи честно", които са гаранция за много смях и приятно време пред екрана за малки и големи. Формулата с игрите вече доказа своя успех в ефира на bTV с "Кой да знае?" и "Стани богат", които се превърнаха в любими предавания на българските семейства. Програмното ни предложение отговаря на желанието ни да увеличим броя на развлекателните предавания и да съберем цялото семейство пред екрана с предавания, които едновременно забавляват, но водят и до трупане на знания и усъвършенстване.
Наблюдаваме промяна в медийната консумация. Аудиторията става по-изискваща, как успявате да задържате нейното внимание?
Търсим пряк път към потребителите чрез присъствие тук и сега, през всеки екран, във всяка възможна среда - през тв и радиоефир, в дигиталното пространство. Наблюдаваме световните тенденции и налагаме нови модели за контакт с аудиторията. bTV предлага впечатляващо разнообразие от съдържание на всички познати и съвременни платформи. Първи въведохме стрийминг услуга в България и имаме нашата catch-up платформа btvplus. Взехме смело решение за новинарски канал в TikTok, а това води младите хора при нас. Достоверността на информацията и стриктните правила гарантират максимална защита на потребителския интерес и това продължава да е едно от големите предимства на електронните медии, особено тогава, когато говорим за информация и дезинформация.
Какво е мястото на радиото като медия, тъй като вие управлявате една от най-утвърдените радиовериги в страната - bTV Radio Group?
bTV търси синергия между всички свои платформи. Като форма за забавление радиото е съществена част от нашия медиен микс. Ние всички имаме нужда да бъдем информирани - в колата, по време на спорт, пред телевизора, със своя смартфон. Съществена отлика на радиото е, че то може по-лесно да присъства с важните за хората местни проблеми, включително с възможност за реклама. Така клиенти и партньори, които нямат възможност да използват този похват в национален ефир, могат лесно да достигат до своите потребители посредством регионалния ни радиоефир или смарт приложението ни RadioMate.
Защо е важно медиите да бъдат устойчиви и социално ангажирани?
Медиите не могат да избягат от своята мисия да служат на обществото и това означава да бъдат отговорни към съдържанието, но и в своето поведение. "Добрият пример" е основният ни социален бранд и кампанията "Да изчистим България заедно" датира отдавна в развитието на bTV, много преди да заговорим за ESG. Тя ще се проведе за 12-ти път - през тази година на 14 септември, което показва, че се е наложила успешно и променя нагласите в нашето общество. По линия на ESG стратегията и програмата "Добрият пример" реализираме и други проекти като "Зелената седмица", "Зелените минути" в ежедневните ни предавания, специалната секция за ESG новини на бизнес сайта и много други. Гордеем се, че сме първата българска медия, която въведе "грийн филминг" в индустрията. Ежегодно подкрепяме образователни инициативи за намаляване на функционалната неграмотност, различни каузи за развитие на млади таланти, подкрепа на хора в неравностойно положение и в случаите на природни бедствия. Използваме основната си сила, за да достигаме до хората по отговорен и смислен начин, с поглед към бъдещето и поколенията след нас.
Какви са предизвикателствата пред телевизионната индустрия?
Предизвикателствата са свързани с всичко, което наблюдаваме - как най-добре да обясним процесите и динамиките, които се случват, как да информираме отговорно и провокираме гражданите към участие в социалния и политическия живот. Фалшивите новини, дезинформацията и пропагандата, отливът на зрителски интерес и промяната в потреблението също са налице. Въпреки това медиите трябва да останат адекватни и да предлагат гъвкави решения. Традиционните телевизии успяха да докажат, че имат своето важно място и ще продължат да бъдат неизменна част от живота на всяко общество.
Цялото интервю може да намерите във в-к „Капитал“ от 26 юли.