Христо Хаджитанев: Тази есен bTV ще има силно обогатена развлекателна програма

Реклама

Христо Хаджитанев е програмен директор на bTV Media Group от края на декември 2020 година. Той отговаря за цялостната програмна стратегия на компанията. Професионалният му път е тясно свързан със телевизионния бизнес и създаването на съдържание. В интервю за в-к 24 часа Хаджитанев разкрива какъв ще е програмният облик на bTV през есенния телевизионен сезон и какво да очакват зрителите в бъдеще. Цялото интервю можете да прочетете тук.

- Г-н Хаджитанев, какъв ще бъде новият есенен сезон? Една от най-интересните тв загадки е дали “Стани богат” ще се излъчва по Би Ти Ви и кой е неговият водещ?

- Есенният сезон ще бъде издържан в духа на традицията и обновлението. Ще предложим нов семеен сериал, един стар, но златен телевизионен формат и традиционно ще заложим на любимия риалити проект на България “Фермата”, в чието зрелищно завръщане инвестираме значителни ресурси и творческа енергия. Що се отнася до златния тв формат, да, става дума именно за “Стани богат”. На пазара на формати се предлагат хиляди заглавия, но онези, които са се превърнали в класика, се броят на пръсти. “Стани богат” е точно тази класика, чието присъствие в програмата е знаково, носи позитивен имидж и обогатява аудиторията. Лице на предаването ще бъде Михаил Билалов, който успя да спечели много симпатии и да се наложи успешно в сложната роля на водещия.



- Защо Би Ти Ви взема игра, която мина и през Нова тв, и през БНТ? Има ли отношение това, че вие сравнително доскоро бяхте главен редактор на изданието на “Стани богат” по БНТ?

- Както споменах, “Стани богат” е класика, с която всяка телевизия би се гордяла, и това се доказва от историята на шоуто на българския пазар. Дори и да нямах нищо общо с този формат през професионалния си път, винаги бих заложил на него, защото такъв тип продукции са изключително ценна рядкост. Търговските медии често търпят критика, че залагат на зрелището за сметка на обогатяването на аудиторията, а “Стани богат” съчетава комерсиалната атрактивност на зрелището с възможността за интелектуално обогатяване на зрителите, което го превръща в отличен избор за една национална търговска телевизия, която подхожда с внимание и отговорност към нуждите и интересите на многобройната си аудитория.



- За първи път Би Ти Ви кани продуценти, които доскоро сякаш бяха “запазена марка” на други телевизии. Защо избрахте “Олдскул” на Нико Тупарев да реализира риалити шоуто “Ергенът”?

- Големите телевизионни продуценти, работещи от достатъчно дълго време на нашия пазар, създават продукции в различни жанрове, но като че ли всеки от тях е успял да се наложи в определено направление повече от останалите и да го превърне в своя запазена марка. Вярвам, че един от основните фактори за създаването на добра телевизионна продукция е това да свържеш опитния продуцент с най-подходящия за него формат. Когато става въпрос за качество, предпочитам да поканя най-добрия създател на съдържание, който може да гарантира това качество, без да се ръководя от други мотиви. “Олд скул” има богата и успешна биография в реализацията на риалити проекти, базирани на личностни отношения в контролирана среда, и на дейтинг форматите (предавания за запознанства - б.а.), какъвто е “Ергенът”. Опитът на продуцента в този случай ми дава увереност, че ще се постигне правилен баланс между красивата и романтичната пленителност на предаването и интересните въпроси, които то поставя, особено от гледна точка на времето, в което живеем.

- Евтим Милошев също ще работи усилено за Би Ти Ви, какво прави неговата компания “Дрийм тийм” за вас?

- Партньорството с “Дрийм тийм” е основано на същия принцип - избор на най-опитния продуцент за създаването на конкретен, най-подходящ за него, формат. Безспорен факт е, че на нашия пазар Евтим Милошев е продуцентът с най-солиден опит в реализацията на сериали, като един от тях е знаковият за програмата на bTV “Столичани в повече”. Ето защо изборът беше логичен, когато решихме, че ще предложим нов сериал на нашите зрители през септември. Семейният “Татковци” ще бъде продукция от ново поколение - модерен, цветен, динамичен, едновременно забавен и емоционален, с много нови лица и изключително близък до хората сценарий.



- “Шоуто на Слави” бе заместено от “Шоуто на Николаос Цитиридис”, което обаче бе съкратено до половин час. Ще го има ли изобщо наесен?

- Създаването на “Шоуто на Николаос Цитиридис” е много смела и правилна стъпка, предприета от предишното ръководство. Може би най-правилното в тази стъпка е изборът да се заложи на напълно ново за аудиторията лице с всичките рискове, които това решение носи. Като качество на реализация шоуто не отстъпва на най-добрите световни образци. Друг е въпросът дали такъв тип предаване е подходящо за настоящия профил на телевизионните зрители. Ако разглеждаме телевизията само в контекста на линейната  програма, може би това свежо, провокативно и динамично предаване не би бил предпочитаният избор на една по-зряла аудитория - то беше създадено, за да върне младите пред екрана. Но ако разглеждаме телевизията в модерен смисъл като генератор и разпространител на мултиплатформено съдържание, то се оказва изключително ценна придобивка в портфолиото ни. Връзката, която шоуто установява с интернет аудиторията и потребителите на социалните мрежи, е уникална, а и интересът от страна на спонсори и рекламодатели към шоуто е константен. Това ни задължава да стъпим здраво на всичко, свършено до момента, като развием шоуто като мултиплатформен проект. Съкращаването на времетраенето на ефирното издание не означава, че шоуто няма да генерира същия, че дори и по-голям дневен обем съдържание, но то ще се разпространява на канали и платформи, различни от телевизионния ефир, на които истинските фенове ще се почувстват много по-ангажирани. Телевизионната програма също ще спечели от половинчасовият формат, който позволява повече динамика, концентриран хумор и фокусирано съдържание.

С толкова много нови заявки ще остане ли място в програмата на Би Ти Ви за "Мастършеф" и "Бригада Нов дом"?

Както казах в началото на разговора, нашето обновление в духа на традициите не означава падане на успешни продукции, а увеличаване и разнообразяване на предложенията към аудиторията. „Мастършеф“ и „Бригада Нов дом“ са едни от най-успешните и обичани предавания в програмата на бТВ и не бихме си позволили дори за миг да си представим, че те не са част от нашия ефир. И двете предавания допринасят изключително много за имиджа на бТВ като отговорна национална медия, която умело съчетава търговските си цели с вниманието към нуждите на зрителите, като имат солиден принос за обогатяването на кулинарната и социално отговорната култура на зрителите. Така че без никакво съмнение „Мастършеф“ и „Бригада Нов дом“ ще продължат своето успешно присъствие в програмата след кратка пауза, по време на която ще инвестираме допълнителни ресурси в тяхното развитие.

- Същевременно подготвяте отново грандиозни продукции като "Гласът на България", "Сървайвър", "Фермата". Как ще изглеждат те в новите им сезони?

- „Фермата“ ще се завърне, по-атрактивна и вълнуваща от всички предишни издания, на уникална локация, която ще зададе и темата на сезона. Тук е мястото да споделя, че ще продължим да развиваме с нови проекти успешното си партньорство с продуцентите от „Междинна станция“, които се наложиха като едни от най-талантливите създатели на съдържание у нас и ще имат съществена роля в бъдещото обновление на програмата. В „Гласът на България“ също ще има много изненади и нововъведения по отношение на основните лица, а кастингът до момента обещава един много силен сезон във вокално отношение. Що се отнася до концепцията и мащаба на „Сървайвър“, мога да заявя, че със завръщането си този формат ще покаже колко е важно да се инвестира в добро съдържание и колко голяма е разликата в качеството между това да заложиш на голям световен формат и това да предпочетеш някоя от многобройните по-евтини версии, които повтарят елементите му. 



- Мина половин година, откакто сте на новия пост. Какво променихте досега и как ще се развива програмата на Би Ти Ви в бъдеще?

- В международна медийна компания като нашата, в която програмата се планира и подготвя за реализация най-малко година по-рано, шест месеца не са чак толкова дълъг период. Вече изготвихме визия за развитието на програмната схема и започнахме да я изпълняваме. Голям успех е, че още тази есен ще имаме силно обогатена развлекателна програма. Но най-важното, което се случи за целия ни екип, е, че новият собственик се ангажира да инвестира свежи ресурси в качествено съдържание за всички платформи на bTV, включително тематичните канали.

 В тази връзка щастливи сме, че срещите от най-престижните и гледани клубни футболни турнири на Стария континент - УЕФА Шампионска лига, Лига Европа, Суперкупата на УЕФА и Лига на конференциите, и през следващите 3 години ще се излъчват по bTV Action, RING и на VOYO.BG.

ПОСЛЕДНИ

Реклама