Мария Лазарова: “Светлината е символ на чудотворното, на прогреса, на новото начало и винаги създава силна емоция”

Реклама

Мария Лазарова е от онези хора, които когато срещнеш винаги могат да те накарат да се усмихнеш. Но не само това. Тя е Маркетинг мениджър “Телевизионни проекти” в bTV Media Group и е човекът, който стои зад най-мащабната доброволческа кампания в страната „Да изчистим България заедно“, която поставя началото на доброволческия модел в грижата за природата у нас и налага нов модел за управление на социални проекти, чрез национална партньорска мрежа.

MP- STUDIO - организатори на фестивала LUNAR, разговарят с Мария за позитивната промяна като израз на желанието ни да сбъдваме мечтите си, за ролята на медиите във възпитаване на добър вкус и отношение към изкуството и по още много и любопитни теми.

Вие сте един от водещите специалисти в България, с огромен опит в реализиране на социално-отговорни инициативи. Защо е важно да полагаме усилия за позитивна промяна на средата, която ни заобикаля?

Напоследък става все по-модерно говоренето за социална отговорност и грижата за общността, но това не е някакво ново, модерно откритие на нашето съвремие. В историята на света и човешкото развитие има убедителни доказателства, че позитивната промяна е част от съществуването ни като хора и винаги е провокирана от силата и желанието ни да сбъдваме мечтите си. Стремежът към по-доброто е естествено заложен у нас като хора и нашата роля на професионалисти е само да обединим тази енергия, като я насочим в полза на конкретни каузи. И в този ред на мисли - моята професионална и лична убеденост е, че значимите резултати се постигат не като усилие, а когато си поставяме високи общи цели, в които вярваме обединено и влагаме сърцата си.

Вярвате ли, че медиите имат роля във възпитаването на добър вкус и отношение към изкуството?

Добрият вкус и красотата на изкуството придобиват висока стойност, когато са споделени, защото така се мултиплицира емоцията, която те провокират и носят. В ежедневието ни  медиите са категорично най-значимият похват за споделяне и това ги превръща в ключов фактор за генериране на добавена стойност към изкуството и към добрия вкус. Вярвам, че нашата мисия като лидер на медийния пазар, ни ангажира да правим хората в България съпричастни с най-стойностните и значими събития в обществения живот на страната.

В първото издание на LUNAR се включихте с много интересна светлинна инсталация, отправяща послания за опазването на природата. Разкажете ни малко повече за творбата, която ще подкрепите тази година.

bTV Media Group, като част от семейството на Central European Media Enterprises (CME), и международната компания PPF Group, продължава да проявява ангажираност към важни социални каузи и партньорства, които се стремят да подобряват живота на хората. Подкрепяме млади таланти, смислени инициативи, свързани с отговорното отношение към природата, обновяването на градовете и селата на България, както и подкрепа на хора в нужда.

Много сме щастливи, че тази година имаме възможност да участваме във фестивала, като подкрепим един млад артист в лицето на арх. Марин Марковски и неговото важно послание за ролята на личната отговорност в разумното използване на материали всеки ден. Инсталацията RE:MODULES е прекрасен пример за това как светлината и талантът превръщат обикновени ненужни материали в съвършено изкуство, което вдъхновява всеки. Творбата е подкрепена от социално отговорния бранд “Добрият пример” на bTV Media Group, който акцентира върху персоналната отговорност и активното участие в обществено значими каузи и доброволчески акции за опазване природата на България.

В ефира на bTV често виждаме да се прилага изкуството на новите технологии - работите с едни от нововъведенията в сферата на анимацията, добавената реалност и т.н. Важно ли е технологиите да навлизат и в самото изкуство?

Като лидер на пазар във формирането на медийните тенденции у нас, винаги отправяме поглед в бъдещето - Добавена реалност (augmented reality), виртуална реалност (virtual reality), интерактивни инструменти за представяне на информация, синергия между социални мрежи, потребителско съдържание и журналистика от висок клас, онлайн стрийминг и 360-градусов поглед върху интересни събития, са само част от технологичните новости, които bTV първа въведе като отличителен знак за българския телевизионен стандарт.

Продължаваме да отправяме поглед в бъдещето на технологичните и телевизионни иновации, за да осигурим на потребителите в съвременния мултиекранен свят -  заряд от емоции и забавление, вълнуващи теми и герои, и качествено съдържание по всяко време, навсякъде и в различни формати.

Вие сте едни от първите съмишленици на LUNAR. Как си го представяте след 5 години?

Светлината е символ на чудотворното, на прогреса, на новото начало и винаги създава силна емоция. Представям си, че след 5 години фестивалът на светлините ще продължи да носи това усещане за сбъднати мечти и за нов и красив свят от чудеса. Скоростта, с която се развива връзката между високите технологии, аудио-визуалното изкуство и обикновените хора ме карат да си мисля, че фестивалът през 2028 година ще превърне нашия град не просто в галерия от светлина, а в сцена, на която зрителите и посетителите ще бъдат звездите.

За Мария Лазарова:

Мария Лазарова е част от маркетинг екипа на bTV Media Group повече от 12 години. Ръководи ключови проекти, свързани с промоцията и позиционирането на водещи брандове от портфолиото на медийната група.  Не крие удовлетворението си, че работи за индустрия и за инициативи, които променят живота на хората. Мария е мениджър на най-мащабната доброволческа кампания в страната „Да изчистим България заедно“, която поставя началото на доброволческия модел в грижата за природата у нас и налага нов модел за управление на социални проекти, чрез национална партньорска мрежа. За 11 години кампанията печели доверието на над 2 800 000 доброволци. По данни на екоминистерството, те са събрали близо 100 хил. тона отпадъци. Така кампанията не само се превръща в една от най-разпознаваемите и с положителен имидж в българското общество, но отрежда водещо място на България сред страните с най-добри доброволчески практики в грижата за околната среда в света.