Реклама

Повече от 500 000 столичани и гости на града посетиха тринадесетте светлинни инсталации, част от пилотното издание на Фестивала на светлините LUNAR у нас. Трикилометровият маршрут в централната част на столицата представи разнообразни видове светлинно изкуство, създадено от творци от три континента. Две видео и четири статични проекции върху сгради, както и шест светлинни инсталации и интерактивно ателие за рисуване със светлина, изненадаха посетители от страната и чужбина.

Творческият колектив зад фестивала е българското студио за 3D мапинг и визуални ефекти MP-STUDIO, което отговаря за арт дирекцията и голяма част от продукциите на международния формат Festival of Lights International. Българският екип ежегодно преобразява с изкуството си някои от най-известните фасади в Берлин: Бранденбургската врата, Телевизионната кула, Берлинската катедрала и др., както и едни от най-емблематичните сгради в множество градове в Европа и Азия.

„За нас беше изключително вълнуващо да реализираме фестивала за българската публика, след дългогодишната ни работа с „Фестивал на светлините“ в други градове по света. Щастливи сме, че създадохме програма, която да провокира въображението на посетителите и че успяхме да дадем платформа за изява на талантливи български и международни артисти. Вярвам, че с подкрепата на нашите съмишленици, ще имаме възможност да превърнем събитието в традиция, която ще допринесе за икономическото развитие на страната ни,“ сподели Марин Петков, основател на MP-STUDIO и арт директор на Festival of Lights International.

Освен да преобрази едни от любимите локации в града, фестивалът имаше за цел да подкрепи с нови знания и умения начинаещи специалисти в сферата на високотехнологичните аудио-визуални изкуства. В обучителната програма се включиха над 200 младежи. Седем водещи български и международни специалисти споделиха своята експертиза за създаването на 3D мапинг, вълнуващи анимации, музика чрез изкуствен интелект, изкуството на нощната фотография и други.

„Няма да скрия, че броят на посетителите на светлинните творби през всички четири дни надмина и най-смелите ни мечти. Усилията за реализирането на фестивала си струваха и това ни задължава още повече да запретнем ръкави и да започнем подготовката за надграждане на следващото издание през 2023 година. За София, LUNAR беше наистина голямо събитие, тъй като родни и чуждестранни творци представиха невиждани досега инсталации, а градът ни стана още по-ярък,“ сподели Георги Георгиев, председател на Столичния общински съвет и патрон на LUNAR.

Организатор и основен артистичен колектив зад проекта е българското студио за визуални ефекти MP-STUDIO, в партньорство с един от най-известните светлинни фестивали в света Festival of Lights International Productions GmbH.
Събитието се проведе с подкрепата на Европейския парламент в България и Представителството на Европейската комисия в България и под патронажа на председателя на Столичния общински съвет Георги Георгиев.

bTV Media Group e основен медиен партньор на събитието и чрез своите репортажи и преки включвания направи зрителите от цялата страна съпричастни на спиращи дъха кадри от фестивала и интересна информация за него.

Освен отразяването на фестивала, bTV Media Group представи холограмна светлинна инсталация, която насочи вниманието на посетителите към красотата на природата и вплита послания за нейното бъдеще. „Светлинната инсталация на bTV Media Group е вдъхновена от социално отговорния ни проект „Добрият пример“, който залага на силата на личната отговорност и активно участие в каузи и доброволчески акции. Всеки човек може да даде добър пример, а с него да подпомогне опазването на околната среда, да подкрепи хора в нужда или млади таланти. Инсталацията представлява приказна градина, която посреща публиката и я отвежда в свят на преобразяващи се цветя, които провокират въображението. С постоянно променящ се облик, седемте основни елемента на творбата придават нова, фантастична атмосфера на средата, в която се намират. Холограмната светлинна инсталация вдъхва надежда и е носител на посланието за положителна промяна.“, сподели Жанета Дядовска, директор „Маркетинг и корпоративни комуникации“ на bTV Media Group.