Реклама
Не забравяйте, че телевизорът не трябва да е просто празен стол в хола. Винаги търсете начин да сте полезни на зрителя. И винаги бъдете добре подготвени. Така продуцентът Любен Кънчев орисва Петя Дикова в първия ѝ работен ден в телевизията. И до ден-днешен тя не забравя неговите съвети и затова е една от най-лъчезарните журналистки и тв водещи в ефира.
Започва работа в предаването “Меломания”, а за кастинга разбира от певеца и композитор Богдан Томов, който казал на всичките си приятели, че в телевизията търсят водещи. След като пробите минали, водещата Лили Вучкова и продуцентът Любо Кънчев казали на избраните, между които Алекс Сърчаджиева, Ники Илиев и Атанас Михайлов да търсят начин да са полезни на зрителите.
Днес Петя Дикова показва световни звезди по българския ефир. Журналистическата работа я отвежда в домовете на Монсерат Кабайе, Андреа Бочели, Ерос Рамацоти, тя е правила интервюта с Джони Деп, Куийн, Адам Ламбърт и много други. Зрителите я гледат в сутрешния блок „Тази събота и неделя“.
От всичките си интервюта обаче тя няма любимо. „Ако ми се наложи да се върна към някое от миналото, често си откривам детайли, които е можело да подобря, въпрос, който е можело да променя, някоя непремерена модулация на гласа… По-скоро имам интервюта, които си давам сметка, че са пренесли на друго ниво, като Джони Деп, Андреа Бочели, Queen, Дзукеро или Алис Купър например. Ако заслужиш комплимент от такива хора, тогава вече знаеш, че си си свършил работата“, разказва Петя Дикова пред „24 часа“.
Съвсем наскоро тя направи интервю, което е „близко до сърцето“. „Главният редактор на списание „Биограф“ Георги Неделчев ме покани да напиша голяма статия за Георги Христов и неговия юбилей. 16 страници с наши интервюта през годините. Много се постарах. Дано се хареса на публиката“, разказва журналистката.
Една от случките, които са предопределили професионалното ѝ бъдеще, е през 1997 г. вечерта на 10 срещу 11 януари. Това е периодът, в който страната ни е в тежка политическа и социално-икономическа криза. Започват протести, предизвикани от резкия скок на инфлацията. А в нощта на 10 срещу 11 януари 1997 г. протестите ескалират и граждани щурмуват парламента.
„Тати се прибира, камерата също е с него. Слушаме по радиото, че около парламента има насилие и тежки сблъсъци между полиция и протестиращи. Аз вече знаех достатъчно за професията, че да го накарам да отидем, за да снима какво се случва, това бяха първите години на „Канал 3“. На площада наистина беше опасно и мен ме прибраха в известния хотел на жълтите павета“, спомня си Петя Дикова. Съветите, които получава от баща си - журналистът Сашо Диков, са да бъде честна към професията и да я работи така, че да може да се погледне в огледалото.
Къде е границата? Този въпрос обаче си задава Петя Дикова. “Наистина ли публиката се вълнува от жълтини? Могат ли пикантериите да бъдат поднесени интелигентно? Как да направя вълнуващ репортаж за премиера на книга или изложба, трябва ли непременно да бъде и интригуващ? Кога възпитанието започва да пречи? Това са въпроси, които ме вълнуват, но работата в екип с продуцентите Весела Кисьова и Деа Манолова е направила така, че да не правим компромиси.”
Нещо съвсем ново обаче ѝ предстои. Тя ще има много специална роля в новия в новия сезон на “Гласът на България”, но все още не издава каква е. „Много обичам шоуто и нямам търпение до старта на единадесетия му сезон съвсем скоро по bTV. За повече подробности, последвайте ме в социалните мрежи“, разказва журналистката.
Цялото интервю с Петя Дикова може да прочетете в съботния брой на в-к „24 часа“ от 17 август 2024 г., както и онлайн тук.