Реклама
Брюксел, 21 ноември 2024 г.
На 21 ноември телевизионните компании по целия свят ще се обединят, за да отбележат Световния ден на телевизията – денят, в който напомняме за мощната роля, която мултиплатформената телевизия играе в обществото. Този ежегоден празник, учреден от Организацията на обединените нации, акцентира върху телевизията като жизненоважно средство за информация, комуникация и забавление.
Всяка година egta (международната търговска организация на мултиплатформените телевизионни и аудио бизнеси) и ACT (Асоциацията на търговските телевизионни и VOD услуги в Европа), с подкрепата на GTVG (Global TV Group), обединяват усилията си, за да създадат 30-секунден видео спот, който ще се излъчва по европейските телевизионни канали, ще се споделя в цифровите платформи и социалните медии.
28-ото издание на Световния ден на телевизията отбелязва ролята на мултиплатформената телевизия като един от основните стълбове на демокрацията. Телевизията не само информира гражданите, като им предлага достъп до надеждни и сигурни източници на информация, но и насърчава медийния плурализъм, като представя широк спектър от гледни точки. Това е особено важно в епоха, белязана от нарастваща дезинформация и фалшиви новини.
Основните послания в подкрепа на тазгодишната тема включват:
- Информиране на обществеността: мултиплатформената телевизия предоставя съществена информация, която стимулира демократичната ангажираност, осигурявайки на гражданите знанията, от които се нуждаят, за да участват пълноправно в обществото.
- Сигурна и надеждна медия: придържайки се към високи редакционни стандарти, телевизията остава един от най-надеждните източници на информация, като противодейства на дезинформацията и насърчава прозрачността.
- Широк обхват и лесен достъп: Телевизията достига до широка и разнообразна аудитория чрез всички платформи и устройства, като осигурява равен достъп до информация за всички, независимо от местоположението или социално-икономическия статус.
- Споделени културни моменти: Като динамична аудио-визуална медия, мултиплатформената телевизия създава и отразява значими моменти, които свързват поколенията, насърчават диалога и споделения опит между социалните групи.
Ролята на телевизията в полза на демокрацията е подкрепена от рекламата, която служи като важен източник на финансиране. Рекламата не само дава възможност за независимост на медиите, но и подпомага създаването на висококачествено, редакционно издържано съдържание, което остава свободно от политическо влияние.
Тазгодишното отбелязване на Световния ден на телевизията напомня, че обхватът, надеждността и ролята на телевизията в насърчаването на културния и обществения диалог остават несравними, а способността ѝ да укрепва демокрацията е не по-малко важна от преди.
"Като могъща сила за добро, телевизията е от жизненоважно значение за информирането на гражданите, подкрепата на демократичното участие и насърчаването на различни гледни точки. Рекламата, като основен източник на финансиране, осигурява независимостта и устойчивостта на телевизията като медия. Чрез отговорно разказване на истории рекламата може да направи нещо повече от това да увеличи намерението за покупка - тя може да разпространи осведоменост, да повлияе на положителни обществени трансформации и в крайна сметка да подкрепи медийна екосистема, която остава независима, прозрачна и въздействаща."
--- Кати Роберфройд - Генерален директор, egta
"Мултиплатформената телевизия играе решаваща роля в подкрепа на демокрацията, особено в тази супер изборна година, когато около половината от населението на света ще има възможност да участва в национални избори. С над два милиарда избиратели с право на глас, 2024 г. представлява най-голямата изборна година в историята, което прави от съществено значение необходимостта гражданите да имат достъп до надеждна информация. Телевизията се явява несравнима платформа за проверено съдържание, предоставяйки жизненоважно пространство, където хората могат да останат информирани, да оценяват различни гледни точки и да вземат информирани решения. Мултиплатформената телевизия също така предлага безпрецедентен обхват в различни демографски групи, създавайки значими връзки с аудиторията, където и да се намира тя, и осигурявайки висока стойност както за зрителите, така и за марките. В egta се гордеем, че подкрепяме мисията на телевизията да свързва и информира аудиторията навсякъде."
--- Лоран Бльо - Президент на egta и заместник генерален директор, маркетинг, стратегия и иновации, TF1 Publicité
За egta: egta е международният търговски орган на мултиплатформените телевизионни и аудио компании. Представлява повече от 180 членове на над 40 пазара. Членовете й са мултиплатформени телевизионни и аудио компании, които се намират в пресечната точка на традиционните телевизионни и радио и цифровите видео и аудио платформи. Мултиплатформените телевизионни и аудио услуги обединяват линейни услуги и VOD на всички екрани и платформи. Вижте пълния списък на членовете тук.
Уебсайт: https://www.egta.com/
За Global TV Group: Глобалната телевизионна група е обединение на търговски организации на телевизионни оператори и търговски къщи в Европа, САЩ, Канада, Австралия и Латинска Америка, чиято обща цел е да популяризират телевизията и да напомнят на рекламодателите, журналистите, агенциите и колегите от бранша за ефективността и популярността на телевизията.
Уебсайт: http://www.theglobaltvgroup.com/
За ACT: Асоциацията на търговските телевизии и VOD услугите в Европа представлява интересите на водещите търговски телевизионни оператори в Европа. Компаниите, членуващи в ACT, финансират, произвеждат, популяризират и разпространяват съдържание и услуги, от които се възползват милиони европейци на всички платформи.
Уебсайт: https://www.acte.be/