Реклама
Историята има навика да се повтаря по интересен начин. С наближаването на 2025 г. медийният пейзаж продължава да се развива с бързи темпове. Задвижвани от напредъка на технологиите, начините, по които консумираме, създаваме и споделяме съдържание, започват да се надграждат. От потапянето във виртуалната реалност до предоставянето на персонализирано съдържание, възможностите на технологичната и творческата революция са не просто посредник на промяната, а две от движещите сили зад развитието на медийната индустрия. На фона на вълната от иновации обаче опитът на медийните и агенционните групи през изминалата 2024-та ясно затвърдиха, че нищо не може да замени добре разказаната история във висококачествена и сигурна среда, каквато си остава телевизионната. Именно затова рекламните инвестиции в телевизия ще продължават да растат и да бъдат търсени и през 2025 г.
Рекламата е печеливш двигател на бизнес растежа. Просто казано, рекламата работи, и то устойчиво, и в дългосрочен план. Бизнесът показва висока възвръщаемост по отношение на рекламните инвестиции и именно затова очакваме техните обеми да продължават да се увеличават. Задържа се тенденцията за кросмедийно планиране, като телевизията все така продължава да държи преднина пред всички останали платформи. Логиката е ясна - телевизията ангажира вниманието по несравним начин поради пресичането на максималния потенциал от аудио- и визуални ефекти на широк екран. Тя продължава да бъде домът на висококачествените и доказани продукции, тъй като всяко едно заглавие преминава сериозен цикъл на обработка и многопластов преглед, което носи увереност у търговските партньори и зрители относно съдържанието и средата, в която се позиционират. А освен това телевизионната програма създава и пренася съдържание по всички останали платформи и медии, където тя развива собствен живот и генерира популярност. Хората гледат телевизия, но и обичат да говорят за това, което гледат. В социалните мрежи към всяко едно предаване зрителската ангажираност расте и случващото се на екрана бързо се пренася в онлайн пространството, където аудиторията съпреживява предизвикателствата на участниците, а в някои случаи може да вземе и активно участие. Така например, точно зрителите избираха песните, които изпълниха финалистите в последния сезон на „Гласът на България“ чрез онлайн гласуване. Именно растящият паралелен дигитален живот на предаванията от ефира ни вдъхновиха да създадем онлайн формати - т.нар. „дигитални екстеншъни“, които представят изцяло различно ново съдържание, свързано с популярните предавания от ефира на bTV Media Group. Стартирахме ги като абсолютно премиерен формат, който вече е установена и запазена марка към предаванията, които развиваме. Формати като „Ергенът“ и премиерния за България „Островът на 100-те гривни“ се отличават с това, че създават теми и персонажи, които отразяват и редица други медии. Телевизията е една презареждаща се машина, която не спира да работи. Тя отразява новините, но може и да ги създава. Тя разказва истории, които докосват и остават в съзнанието. Тя създава герои и повдига темите, които обществото има потребност да обсъжда. Дава достъп до събития на живо, което никога няма да спре да бъде вълнуващо. Предаванията с излъчване само тук и сега, като спортни събития и церемонии по награждавания, продължават да заемат своето незаменимо място в гридовете на телевизиите. Тези събития остават уникална атракция, която трудно може да бъде възпроизведена на други платформи. Актуален пример са и резултатите от постигнатия аудиторен дял по време на историческия за България успех на Кубрат Пулев, чийто мач му донесе световната титла в тежка категория на професионалния бокс. По всичко изглежда, че изкуственият интелект скоро няма да замени естествения такъв в медийния сектор, защото нищо не е толкова креативно, колкото творческия заряд на хората. Традиционно в края на всяка календарна година се раздават редица награди, отличаващи най-ефективните и успешни кампании и всички виждаме кой стои зад тях - хората и екипната работа. Верни на принципа да създаваме иновации и решения, в bTV Media Group от години прилагаме технологиите с виртуална и аугментирана реалност, особено в производството на новини, рекламни формати и дори събития на живо като 360-градусовия лайвстрийм, който правим за финалите на нашите формати.
Може да прочетете целия материал в януарския брой на списание Forbes България.