Ралф Бартолайт: bTV е телевизия за цялото семейство, която все по-уверено печели вниманието на младото поколение

Главният изпълнителен директор на bTV Media Group говори пред в-к „24 часа“ за 25-годишния юбилей на медията, трансформацията в програмата и предизвикателствата да си начело на една от най-гледаните телевизии в България

Реклама

  • Инвестициите в нови предавания се оценяват високо, защото зрителите получават качество и разнообразие, и най-важното - всички емоции, които харесват.
  • Телевизията продължава да бъде водеща платформа в региона - с широко покритие, лесен достъп и локално съдържание, което резонира с хората.
  • Новата визия на bTV е част от дългосрочната стратегия на медийната група за развитие - цветни, разчупени и модерни като облик.
  • Вярвам, че доверието на аудиторията е най-важният и неподвластен на време критерий за успех.
  • Новинарските и публицистични формати са гръбнака на всяка телевизия.

Г-н Бартолайт, през месец юни bTV отбеляза 25 години на българския медиен пазар. Как бихте описали пътя, който е извървяла телевизията за този период?

Пътят на bTV е история на новаторство, последователност и доверие. Когато ТВ каналът стартира през 2000 г., медийната среда в България е била съвсем различна – по-малко конкуренция, по-ниски очаквания от страна на зрителите, липса на световни развлекателни формати. Още от самото начало bTV се появява с амбицията да бъде не просто първата частна национална телевизия, а да наложи напълно нов бизнес модел в българския медиен пейзаж – модерен, отговорен и ориентиран към зрителя.

През годините успяхме да изградим силно новинарско ядро и отлично развита публицистика, която не просто информира, а се ангажира с реалните проблеми на хората. Медията инвестира в разнообразни програми – развлекателни, културни, спортни и развива високо ниво на социална ангажираност. С времето bTV се превръща не само в предпочитана марка, но телевизията става неизменна част от ежедневието на милиони българи, източник на доверие и символ на качество.

Откакто започнах да работя в България, през последните две години направихме рестарт в развлекателното съдържание. Значително увеличихме инвестициите си в нови предавания и развлекателни формати. И резултатите не закъсняха - новите продукции се оценяват високо, защото зрителите получават качество и разнообразие, и най-важното - всички емоции, които харесват.

Снимка: Костадин Кръстев - Коко

Наблюденията и анализите ни от съседните държави и динамиката на медийния пазар в Европа категорично сочат, че телевизията остава водеща платформа в региона – с широко покритие, лесен достъп и локално  съдържание, което резонира с хората. С гордост мога да кажа, че през последното десетилетие bTV е първият избор за гледане на телевизия, според хората на възраст между 18 г. и 54 г., участвали в националните представителни проучвания, провеждани ежегодно през съответните години от агенция Маркет Линкс и впоследствие от Ноема. Това доверие се печели трудно, но вярваме, че с професионализъм, последователност и истинска отдаденост можем да го поддържаме и развиваме всеки ден.

Преди броени дни представихте изцяло нова визия на основния си канал bTV. Какво означава за Вас тази промяна и така ли отпразнувахте годишнината?

Да останеш 25 години на пазара, при това на една от водещите позиции,  е признание за доверието на зрителите и доказателство за високото качество, което осигуряваш на аудиторията. Това е и ясен сигнал, че сме успели да се адаптираме към динамичната медийна среда и се развиваме устойчиво. 

Организирахме голямо събитие в центъра на София, посветено на нашите най-верни зрители и героите на bTV. Отбелязахме юбилея и с нашите служители като признание за тяхната отдаденост. Стартирахме нова имиджова кампания, която пресъздава сегменти от емблематични формати на телевизията и има символи от началото на канала до днес (бел. ред. късокосмент дакел, познат от първите реклами на bTV и талисмана „Зеленко“).

Обновяването на графичната опаковка е част от дългосрочната стратегия на медийната група за развитие, която цели да затвърди връзката с аудиторията като предложи съвременна и по-модерна визия. Новата бранд идентичност е и естествено продължение на развитието на канала и стремежа да показваме света по нов начин.

Променяме се с времето, но оставаме верни на себе си. Визията отразява индивидуалния дух на програмите на bTV, в духа на най-съвременните тенденции в моушън брандинга.  За нас тази годишнина е момент на равносметка и поглед напред. Вярваме, че с отдаденост и професионализъм ще продължим да създаваме качествено съдържание - както информационно, така и развлекателно, като винаги работим в полза на хората.

Какво място смятате, че заема bTV като медия в обществения и културен живот на страна като България?

bTV отдавна не е само медия, тя е важен фактор в обществения живот. Подкрепяме значими социални каузи, предоставяме трибуна за различни гледни точки, отразяваме пулса на общественото мнение. Подкрепяме образованието, устойчивото развитие, социалната справедливост. Четвърт век на медийния пазар е време, в което, ако не си се доказал, просто спираш да съществуваш. Убеден съм, че най-важният критерий за успех е доверието на аудиторията. То не може да бъде купено или изисквано, само спечелено чрез постоянство. Също така, чрез инвестиции в сериали, предавания, документални проекти и социално ангажирано съдържание, bTV развива българската идентичност и създава стойност отвъд ефира.

Вие сте немски гражданин и имате богат международен опит в медиите. Какви предизвикателства срещате в сегашната си роля?

Да ръководиш медия като bTV е едновременно отговорност и чест. Работя с изключително талантливи професионалисти и вярвам, че успехът идва от екипната работа, иновациите и най-вече от последователността.

Живеем във време на драматични промени в обществен и технологичен план, което няма как да не се отрази и на медии като bTV, както и на цялата група CME. CME управлява 47 телевизионни канала в 6 географски пазара, като достига до почти 50 млн. души дневно. Нашата основна цел е да бъдем обективни, както и да следваме най-високите журналистически стандарти в един постоянно променящ се свят, в който пропагандата и фалшивите новини са ежедневие.

Новинарските и публицистични формати винаги са били гръбнакът на всяка телевизия. Като медия сме изправени пред постоянното предизвикателство да търсим баланса между навременното отразяване на събитията и проверката на достоверността и фактите, с които да оправдаем доверието на зрителите. Работата на нашите журналистически екипи се наблюдава отблизо - не само от зрителите, но и през призмата на стриктни световни стандарти. В CME отдавна функционира Редакционен борд от международно признати експерти, който ни дава професионален външен поглед за обективното, безпристрастно и висококачествено съдържание от екипа на новини и актуални предавания. Така гарантираме, че редакционното ни съдържание е проверено и отразява реалността.

Какво да очакваме от есенния сезон на bTV?

В последните няколко телевизионни сезона създадохме известно очакване да предлагаме двойно повече заглавия в праймтайма на bTV в сравнение с нашите конкуренти. Добрата новина е, че през есента няма да разочароваме зрителите и ще предложим разнообразна програма с развлечение за всеки вкус и възраст. bTV е телевизия за цялото семейство, която все по-уверено печели вниманието на младото поколение. Имаме силен микс от заглавия, подходящи за всяка аудитория, различните часови слотове и жанрови предпочитания. Успешно наложихме предаванията за знания и куиз игрите в праймтайма, които са подходящи за цялото семейство, наравно с развлекателните формати в по-късния слот от 22:00 часа. Дигитално предлагаме оригинално съдържание, което се търси от по-младите потребители. Стараем се всеки сезон да имаме една ключова дума: разнообразие.

Премиерните за българския ефир „Ергенът: Любов в Рая“ и световната телевизионна сензация  „Traitors: Игра на предатели“ са най-новите формати, които зрителите ще видят тази есен. Очаква ни нов сезон на бляскавия шоу формат „България търси талант“ и още епизоди от куиз играта за

Споделихте амбицията си за развитие на дигиталните ви платформи. Как се позиционира VOYO в конкурентната стрийминг среда?

През последните три години bTV Media Group значително разшири своето портфолио с нови тематични сайтове за спорт, бизнес и здравословен начин на живот. Платформата за отложено гледане bTV Plus беше обогатена с формати, създадени специално за дигитална аудитория. През 2024 г. VOYO премина през пълно технологично обновяване. Платформата предлага над 7000 часа висококачествено видео жанрово съдържание - от български и чуждестранни сериали и филми, до спортни събития на живо, детски програми и оригинални продукции от ефира на bTV и се предлага в пакетите на големите мобилни оператори. Интересът към нея продължава да расте – през последната година стартирахме и партньорства с телекоми, които включиха VOYO в своето портфолио, което допълнително разшири обхвата на услугата и даде възможност на нови групи потребители да се насладят на съдържанието, което платформата предлага.

Като част от групата на CME, VOYO присъства още на пет международни пазара, където има над 1 милион платени абонати. Това е доказателство, че локалното съдържание и добре обмислената стратегия дават реални резултати. Историите на успеха на VOYO на групово ниво ни амбицират да намерим най-правилната формула да развиваме силен продукт и в България. Последният изключително смел ход беше обединението на VOYO и О2 TV в Чехия в новата платформа Oneplay, която се превърна в лидер на чешкия пазар.  Именно затова амбицията ни е да развием и наложим VOYO в България - с оригинални продукции, ексклузивно съдържание и още по-близо до нашата аудитория.

Цялото интервю може да намерите във в-к „24 часа“ от 3 юли или онлайн тук: https://www.24chasa.bg/mneniya/article/20833976

ПОСЛЕДНИ

Реклама

Зареди още