Реклама
Българските зрители за пореден път категорично предпочетоха програмата на bTV пред конкурентните предложения в ефира, показват данните на GARB за пролетния сезон. В периода март – май bTV е привлякла средно 34,18% от активната аудитория (18-49) и още по-голям процент от младите зрители (18-34) – 36,15%. В същия период втората в класацията телевизия отбелязва едва 20,84% дял сред активните и 20,37% дял сред младите зрители.
Информационният лидер bTV Новините затвърждава водещата си позиция. Средно над 1 милион зрители са гледали централната емисия на bTV Новините всяка вечер в периода март – май, което означава почти двойно по-голям зрителски интерес спрямо конкурентната емисия. bTV Новините привличат все повече млади зрители тази пролет. Близо 46,5% от групата 18-34 избират централната емисия на bTV, спрямо 24% за новините на втората по гледаемост медия. bTV Новините в 19.00 часа са предпочетени и от 45% от активните зрители (18-49), спрямо 24,5% за конкурентния канал.
"Тази сутрин" затвърждава лидерството си сред сутрешните блокове с близо 41% дял от младите зрители (18-34) и 39,04% дял сред активната аудитория (18-49). За сравнение, сутрешния блок на Nova избират едва 19,12% от младите зрители и 24,9% от активната аудитория в периода.
"120 минути" е най-гледаното публицистично предаване през уикенда с близо 580 000 зрители за периода март - май, а "Лице в лице" – в делничните дни, с близо 520 000 зрители.
Най-гледаните развлекателни шоу програми тази пролет са отново програми на bTV. "България търси талант" привлича средно 1 124 680 зрители, следван от MasterChef с 1 027 974. За сравнение, най-успешното шоу в програмата на втората в класацията медия - "Като две капки вода" – привлича средно едва 684 081 за периода март – май.
Най-висок дял от активната и младата аудитория регистрира MasterChef - 44,7% за 18-34 и 41,8% за 18-49. Най-висок дял в програмата на Nova постига шоуто "Като две капки вода" – със съответно 28% за групата 18-34 и 28,6% за 18-49.