Реклама
Пролетният сезон на bTV завърши с изключително признание за медията от страна на зрителите според данни на ГАРБ, единствената пийпълметрична агенция, преминала независим одит. През юни резултатите на финалните епизоди на едни от най-успешните и доказани формати и сериали - „Гласът на България”, „Столичани в повече”, „Комиците и приятели”, „Бригада Нов дом” и „Твоят мой живот”, затвърдиха водещата позиция на bTV в праймтайма. Според месечната класация топ 50 през юни bTV отбелязва 38% средномесечен аудиторен дял (All 4+), което е с 2,6 пъти повече от Нова (15% среден аудиторен дял), сочат данните на ГАРБ. Тематичните канали на bTV Media Group запазват преднината си пред тези на Нова, като тя е най-голяма при младата аудитория на възраст 18-34г. – 7,1 пункта или 132%. Сред същата група се наблюдава и най-голямото увеличение на годишна база в аудиторния дял - 39% (3,5 пункта).
В класацията на най-гледаните предавания през месеца безспорен фаворит при всички зрители и групи е музикално шоу №1 - „Гласът на България”. Последните два епизода на шоуто събират средно над 1 155 000 души или близо 47% от всички зрители (А4+).
Две от най-значимите спортни събития през месеца, реализирани и излъчени по bTV Action – финалът на УЕФА Шампионска лига и благотворителният мач All Starts, също попадат сред най-гледаните програми. По данни на ГАРБ, на 3 юни, в часовия интервал 21:47-23:47 ч., двубоят между Реал Мадрид и Ювентус е проследен от близо 31% от цялата телевизионна аудитория или над половин милион зрители (592 000 души). Над 580 000 зрители са проследили и благотворителния мач All Stars, организиран от фондация „Димитър Бербатов” на 14 юни, а сред активните зрители на възраст 18-49 г. събитието постига дял 25.3%.
Месец юни е изключително успешен и за журналистите в „Новини, актуални предавания и спорт”, на чийто професионализъм всекидневно са се доверявали близо 50% от всички телевизионни зрители. Едва 15,3% са настроили приемниците си на Новините на Нова, което е 3 пъти повече зрители в полза на bTV Новините. „Тази сутрин” запазва лидерството си сред сутрешните блокове и държи преднина от 2,2 пъти пред конкурентното издание при активните зрители (18-49).
Сред програмите, реализирани от журналистите в нюзрума на bTV, и радващи се на високо доверие сред зрителите, попада и ексклузивното студио „Питай президента”. По данни на GARB то е проследено от 51,1% от телевизионната аудитория (TG All 4+).