"Великолепната шесторка” ще набира средства за закриване на дом за бебета

В благотворителното шоу по bTV 12 звезди ще пеят безвъзмездно в продължение на 3 месеца, за да може всяко дете у нас да расте в семейство

Реклама

Вторият сезон на "Великолепната шесторка” започва на 22 септември в 20.00 часа по bTV. Шоуто, което създаде нов модел на благотворителност в България, ще се излъчва два пъти седмично в най-гледаното време на bTV в продължение на 3 месеца.

Вторият сезон на "Великолепната шесторка” е следващата естествена стъпка в стратегията на bTV за социална отговорност, свързана с решаването на проблемите на децата. Мисията на шоуто, което отново се реализира в партньорство с международната организация УНИЦЕФ, е да събере средствата, с които за първи път у нас ще бъде закрит дом за деца на възраст 0-3 г., а именно домът в Шумен. За целта УНИЦЕФ ще създаде мрежа от услуги и мерки за подкрепа на семейства и родители на малки деца, която ще се превърне в модел за затваряне на домове за бебета и превенция на изоставянето. Слоганът на предаването е «Семейство за всяко дете!»

"Най-голямото постижение на първия сезон на "Великолепната шесторка” e, че подкрепи създаването на модел за закриването на всички домове за деца с увреждания у нас, който се прилага с държавно финансиране. Дългосрочната цел и на второто издание е създаване на модел за закриване на дом за бебета от УНИЦЕФ, който отговорните институции да интегрират в законодателството. Общата ни мисия с УНИЦЕФ е да направим възможно всяко дете в България да расте в семейство», коментира Апостол Пенчев, директор "Телевизионни програми” bTV Media Group.

Престоят в дом е най-пагубен за бебето. Той води до необратими последствия за развитието му и му отнема всички шансове за нормален живот. Последните проучвания посочват, че броят на децата от 0 до 3 години, отглеждани в домовете за медико-социални грижи, остава сравнително постоянен в продължение на 10 години. В момента в тях се отглеждат около 40% от общия брой на децата, отглеждани в специализирани институции в страната. Всяка година държавата финансира с милиони отглеждането на изоставени бебета и малки деца по изключително неефктивен начин, без да предлага качествени услуги, необходими за тяхното нормално физическо развите и без да осигурява ефективна подкрепа за семействата.

Новините и актуалните предавания на bTV, които от години отразяват проблемите и решенията, свързани с изоставянето на бебета и малки деца в институции, ще продължат да следят темата още по-активно по време на кампанията на "Великолепната шесторка”. Журналистите на bTV и PRO.BG ще разказват човешки истории, ще повдигат важни казуси и ще показват успешни примери, свързани с превенцията на изоставяне, приемната грижа, осиновяването, връщането на изоставени деца при родителите им и други подходящи социални услуги. На 15 септември bTV ще излъчи в праймтайм и филма на Ани Салич "Ангелина”, който ще даде нагледен пример за последствията от изоставянето в дом на новородено.

Ани Салич, едно от най-обичаните лица на bTV и Посланик на добра воля на УНИЦЕФ, отново ще води "Великолепната шесторка”. Изпълнителен продуцент на шоуто отново е "Глобал филмс”, а режисьор - Магърдич Халваджиян. На сцената заедно с Ани Салич ще се изявяват музикалният продуцент Ангел Заберски и група "Акага”. Във „Великолепната шесторка” по време на серия от концерти 6 популярни български изпълнители ще пеят в дуети с 6 известни личности от публичното пространство. Сред тях са изявени лица от сферата на театъра, спорта, медиите и др. Звездите ще участват в шоуто на bTV абсолютно безвъзмезно. Формирането на дуетите ще стане на живо пред очите на зрителите в първия епизод на предаването. Всеки може да гласува с sms за своите фаворити сред участниците и техните изпълнения, като средствата ще се събират в сметка на УНИЦЕФ за целите на социалния проект. Предаването на bTV отново ще бъде изцяло позитивно, лишено от скандали и интриги между участниците, така че зрителите от всички възрасти да могат да се забавляват истински, като в същото време подкрепят благородната му мисия.

bTV и УНИЦЕФ отново ще осигурят пълна прозрачност на изразходването на направените дарения. Всяка стъпка ще бъде проследена в новините на bTV и PRO.BG, на официалната страница на шоуто в сайта на bTV, както и в сайта на УНИЦЕФ. Там по всяко време дарителите могат да намерят актуална информация за хода на проекта, бюджета и всички дейности и разходи по закриването на дома в гр. Шумен и създаването на социалните услуги, съпътстващи този процес.

"Великолепната шесторка” е част от цялостна кампания на bTV Media Group, в която ще участват всички медии в групата - bTV, bTV Comedy, bTV Cinema, PRO.BG, RING.BG, радиостанциите N-Joy, Z-Rock, Melody, Jazz FM, Classic FM и PRO FM, както и всички сайтове на медийната група. Целта е посланията на "Великолепната шесторка” да достигнат до максимална аудитория, така че милиони граждани да променят нагласите си към изоставянето на бебета и да допринесат за закриването на "Дом за медико-социална грижа за деца 0-3” като социална услуга в България.