Мечтателите с визия

Днешният напредък в технологиите доведе до някои главозамайващи възможности във визуализацията

Реклама

Излезлият на екран през 1982 г. TRON се превърна в един от най-значителните хай-тек филми на студиото Walt Disney и на сценариста и режисьор с оригинална визия Стивън Лисбергер, който е продуцент на предстоящия TRON: Заветът. Оригиналът проби пътя на компютърната графика, виртуалните декори и светещи ефекти за използване в киното. Уникалният му преход от игрално кино, заснето на 70-милиметрова лента, в компютърна графика и рисувана анимация, беше първият експеримент на голямо студио. Резултатът - TRON се превърна в култова класика, която се настани неизменно в поп културата вече над 25 години и до днес се счита за преломен момент за специалните ефекти в киното.

Днешният напредък в технологиите доведе до някои главозамайващи възможности във визуализацията на продължението на TRON, подходящо за съвременния зрител. Днес, когато свързаните в интернет X-Box конзоли, мини компютрите, каквито са съвременните телефони, и безжичните игри са нещо напълно естествено - светът, в който живеем, е бил само мечта за времето, в което излезе оригиналният TRON.

Стивън Лисбергер е инициаторът за появата на TRON: Заветът

“Започнахме преговори с Disney преди около десет години... пред очите ми няколко от шефовете на студиото успяха да побелеят за това време. А и сюжетът претърпя промени през годините и премина през доста фази. Когато отново се заговори за него, стана ясно, че точните хора някак си са успели да се съберат на точното място. Проучихме няколко версии преди това, но не след дълго осъзнахме, че те не съответстват на времето. Но този сюжет е верният”.

Продуцентът Шон Бейли, който до неотдавна беше президент на Ideology Inc. пое историята и разкри, че той и екипът му са били повикани да ускорят развитието преди около четири години. “В Disney си подхвърляха две чернови, написани през 90-те, и все намираха по нещо, което не ги удовлетворяваше в тях. Затова ни повикаха да видим какво можем да направим ние по въпроса. Честно, ние само доразвихме идеите, предложихме някои свои хрумвания и се срещнахме със сценаристите.”

Дипломираният от Колумбийския университет, със специалност “Архитектура”, Козински може да се похвали с усет към дизайна и естетиката, както и с високо ниво на познания в дигиталната технология, която използва в работата си. “Целият подход към създаването на филми се променя и аз съм убеден, че Джо (Козински) е сред водещите фигури в тези революция”, казва Бейли.
Шон Бейли си припомня първите дни с начинаещия режисьор Джоузеф Козински. “Когато се запознах с Джо, веднага бях запленен от визията му, от усета му към разказа и от увереността му. После отидохме в студиото и обсъдихме как искаме да напреднем с процеса. Увереността, която струеше от Джо, ни изпрати на първия тест на визуалните ефекти”.

Козински, Бейли и останалите от екипа убедиха шефовете на Disney да разрешат предварителен тест във формата на кратък филм, представящ какво могат да направят съвременните технологии с превърналите се в икони елементи от дигиталния свят на TRON – светещите бойни дискове и бойните сцени. Резултатът бе изумителни кадри, които хвърлиха във възторг публиката на Comic Con в Сан Диего през 2008 г. и екипът получи “зелена светлина” за работа по самия филм.

ЕлекTRONната музика също е прочетена наново,

благодарение на Daft Punk – самите те пионери на елекTRONния стил. От първия им сингъл, излязъл през 1993 г., талантът на диджеите Ги-Мануел де Омем-Кристо и Томас Балгантер винаги е приветстван като нова порода в хауса. Саундът на Daft Punk е рязък денс микс от прогресив хаус, фънк, електро и техно. След забележителния им дебют от 1997 г. (Homework), дуото издаде още два студийни (Discovery през 2001 г. и Human after All през 2005 г.) и два концертни албума (Alive 1997 и Alive 2007).

Когато Джоузеф Козински поема режисурата на TRON: Заветът, до него стига слухът, че Daft Punk, чийто аудио-визуален стил е повлиян от оригиналния TRON, проявяват голям интерес към проекта. Много скоро тримата закусват палачинки в Холивуд и обсъждат как си представят новия проект на Козински.

Оказва се, че и тримата са на една творческа вълна и започват работа по саундтрака от самото начало на снимачния процес. Музикалният фон се оформя в продължение на три години, за да се превърне в уникална комбинация от оркестрални, елекTRONни и синтезирани звуци.
Дуото работи съвместно с екипа не само по саундтрака, но и по озвучаването, особено в моментите, в които звуците и вътрешните шумове се смесват в репликите. Един много изтънчен музикален подход – наслагване на миксове, които понякога замъгляват границата между музиката и озвучаването по много интересен начин. “Имаме над 100 минути музика в този филм. Тя е толкова тясно свързана с визията, защото започнахме от самото начало, че вече не мога да си представя филма без нея”, казва Козински.

Цялата нова технология допринася за високото качество на визията

и на преживяването наречено TRON: Заветът. Всичко това е благодарение на факта, че създателите на филма са работили почти без ограничения на компютърните възможности. Но дори с видимите визуални преимущества, те полагат усилия да запазят духа на мечтата на Лисбергер непокътнат.

За да се случи това, филмът разказва историята чрез едни от най-прецизните технологични похвати в киното днес, включително по-усъвършенствани камери от използваните при снимките на “Аватар”, както и смесица от компютърна графика и реални декори.

С такава технология в ръцете на талантливи креативни дизайнери и кино дейци с оригинална визия, TRON: Заветът представя главозамайващ дизайн и поразителни визуални ефекти, подобрени от най-новата стереоскопична триизмерна технология. Филмът съчетава актьорска игра с фотореалистична компютърна анимация по начин, за който в миналото само са мечтали. Както отбелязва продуцентът Джефри Силвър: “Струва ми се напълно естествено, че TRON като филм събитие през 80-те години заслужава равностойно продължение и през 21-ви в. Щом сме се захванали с TRON: Заветът, трябва да разширим границите на възможностите. Както и направихме”.