bTV за пореден път е сред най-силните български марки, според Superbrands

С независимо проучване на потребителския сегмент на българския пазар стартира осмото издание Superbrands Bulgaria 2021/2022

Реклама

Независимо проучване на потребителския сегмент на българския пазар класира Топ 20 местни и световни марки, според което bTV е един от двата най-силни изцяло български бранда, а световната интернет търсачка Google за пореден път не отстъпва лидерската позиция сред най-силните марки в България. Проучването се провежда за осми пореден път у нас, по повод на новото издание на промоционалната програма Superbrands Bulgaria 2021/2022.

Само още един български бранд – Девин, е в престижната класация Топ 20. За целите на изследването номинираните марки бяха позиционирани в 27 категории. Глобалната организация предоставя право само на квалифицираните брандове да участват в официалната публикация за България за 2021/2022 г.

 Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.

Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.

В процеса на оценяване експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands.

Superbrand е марка, която е изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и искат да ги притежават. Superbrand трябва да демонстрира:

Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?

Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?