Там, където е публиката - навсякъде

За синхрона в мултиплатформения свят на съдържанието и успешната реклама с bTV Media Group

Реклама

Велимира Петрова e директор "Продажби" на bTV Media Group от 1 юни 2023 година. Преди това има дългогодишен опит в компанията като ръководител на търговския отдел на bTV Radio Group.

Велимира Петрова е завършила "Маркетинг" и е магистър "Бизнес администрации" в УНСС. Има допълнителни професионални специализации от различни международни обучения и семинари. Tя е с над 20 години експертен опит в областта на медиите и търговските практики в България и Югоизточна Европа. Медийната ѝ кариера започва в bTV Media Group и в продължение на 13 години е търговски директор на радиогрупата. Продължава развитието си в медиите и близо 8 години е начело на търговския отдел на основната конкурентна медийна група, като на тази позиция успява с екипа си да удвои рекламните приходи за компанията. Преди дa се присъедини отново към екипа на bTV Media Group, Велимира заема позиция групов търговски директор на dentsu за Югоизточна Европa, където обогатява и надгражда медийния си опит и присъствие като един от най-опитните и резултатни ръководители на пазара.

Бизнес успехът може да има различни измерения и направления, по които да бъде постигнат. Факторите и обстоятелствата, свързани с растежа, съпътстват неизменно предприемаческото или корпоративно начинание по пътя към желаните резултати. 

Да бъдеш един от големите е плод на усърдие, постоянство, много труд и добро стратегическо планиране. Е, и може би малко реклама. Брандовете осъзнават, че успехът и популярността на една марка се изгражда върху цялостното общуване и преживяване на клиентите, подкрепено като процес от рекламата.

Добре, но как са се превърнали в марките, които са? И как можем да измерим търговското въздействие на нещо толкова субективно като творческия облик на една рекламна комуникация? Да погледнем към опита на големите.

Начинът, по който вашата марка се е превърнала в бранда, който е днес, вероятно е плод на една добра история (бранд идентичност), разказана (сторителинг) по креативен и запомнящ се начин (видео) чрез силно медийно средство (телевизия), което достига до най-много хора. Що е то? Реклама.

Като рекламна форма, видеото може би оказва най-силно емоционално въздействие върху увеличаването на възвръщаемостта от дадена реклама. В съвременния свят на фрагментирано внимание, аудиторията е навсякъде и консумира съдържание през различни устройства и платформи. Именно затова е важно те да се допълват взаимно.

Какво е рекламата през призмата на медиите?

В качеството си на професионалист с над 20 години опит в индустрията, търговският директор на bTV Media Group Велимира Петрова има обширни наблюдения върху  медиите и агенциите. Тя встъпва със своя доказан талант и експертиза да трансформира компаниите, ускорявайки растежа и резултатите им във всички направления, канали и платформи. „Като водеща медийна група, със своето портфолио bTV Media Group ежедневно поема ангажимент да следва и прилага най-добрите световни бизнес практики с доказани резултати към разнообразната си аудитория, бизнес партньори и рекламодатели. В генетичния код на bTV Media Group е заложено да задаваме стандартите в индустрията и да държим курса. Това означава да сме довереният партньор в постигането на впечатляващ ефект от мултиплатформени 360-градусови решения за надграждане на комуникационните рамки на марки от всякакъв обхват и мащаб. Да бъдеш партньор на толкова огромна  част от брандовете на българския пазар е привилегия и отговорност, която ние защитаваме с индивидуален подход и със стратегия, насочена към изграждането на всеки наш собствен комуникационен продукт като проявление на нуждите и  търсенето на пазара.“ споделя Петрова.

Придобиването и поддържането на качествено и политематично съдържание е сред приоритетите на медийната група, която продължава да инвестира в проекти с доказан зрителски интерес. Посоката на взаимодействие с рекламодателите, а именно групата да позиционира посланията им в надеждна среда с концентрация на отчетливо изразено зрителско внимание, с цел постигане на максимални резултати, е в основата на търговските ценности и визията за развитие на bTV Media Group.

„Качествено съдържание на всички платформи – новини, публицистика, ентъртейнмънт, спорт, култура, цялостен микс от емоционален заряд – ако има едно място, на което аудиторията намира всичко това, то е именно в медийното портфолио на bTV Media Group, което е част от общественото ежедневие. Всекидневно работим в посока да създаваме качествено и полезно съдържание, да забавляваме зрителите, слушателите и онлайн потребителите, и да надграждаме технологичния и творчески капацитет, за да отговаряме на нуждите на партньорите. Занапред ще продължим с този концентриран подход на развитие - креативност в предлагането на съвременни и доказано работещи решения за всички участници – както за рекламодателите, така и за зрителите, чрез съдържанието, което подготвяме в предстоящите сезони. Непосредствено ни предстои старта на Есен 2023“, добавя Петрова.

Всяка реклама е една своеобразна идея, която цели да провокира или вдъхнови действие от страна на крайните потребители, защото те са ключът към успеха на дадена марка - не само защото осигуряват пазарен дял, но и защото след като направят покупка, те валидират фундаменталната цел на всяка маркетингова стратегия –да продава. Около тази теза се обединяват единодушно в отдел „Продажби“ на bTV Media Group.

Телевизията дава възможност за предаване на рекламното съобщение, генерирайки първоначалното внимание, за да създаде емоционална връзка с аудиторията и затвърждаването ѝ чрез възможността за повторяемост в различно време на деня. Дигиталната среда позволява интерактивност и допълва преживяването от екрана, а разпознаваемите гласове в радио ефира, позволяват още по-продължителна асоциация със съдържанието на bTV Media Group.

Известно е, че мозъкът консумира информацията на части. Позиционирането на рекламното послание в точния момент, щe доведе до правилното и адекватно възприятие на комуникационната цел. Рекламата е история, свързана по завладяващ начин, и е особено ефективна, когато творческият ѝ заряд провокира емоция или изненада.

Изборът на правилния формат е от не по-малко значение. Правилното медийно пространство с качествено и разнообразно съдържание, което стои в основата на доброто телевизионно програмиране, е и пътят към достигане на максимално ефективна възвращаемост от рекламната инвестиция.

„В bTV Media Group подхождаме към брандовете като бизнес партньори, с които заедно постигаме високи резултати. Развиваме отношенията си с всеки един бранд на пазара с увереността, че подхождаме индивидуално към тях в съществуващата ни мултиплатформена среда. Продължаваме развитието си и инвестираме в богато, висококачествено  и разнообразно съдържание, ориентирано към забавлението, информираността и емоциите на разнообразната ни аудитория,“ допълва търговският директор на медийната група.

В днешно време съдържанието е навсякъде, както и публиката. Цялото телевизионно портфолио на bTV Media Group се радва на максимално дълъг цикъл на живот на всички устройства. „Допълнителните възможности, които предлагаме извън телевизионния ефир в дигиталните и радио платформи дават достъп до изцяло премиерно и ново съдържание, което добавя емоционална стойност към цялостното преживяване на аудиторията. Ексклузивните предавания, които подготвяме специално за уебсайтовете и радиата ни подсилват връзката на зрителите със заглавието и дават възможност на публиката да открива любимото си съдържание на всички bTV платформи, по всяко време“, споделя Петрова.

Медиите са винаги нащрек и именно затова аудиторията разчита на тях за информираност и емоция. Последната се създава благодарение на усещането за очакване и надграждане на преживяването с епизодичния характер на сериали и риалити формати, които всички очакват да посрещнат с нетърпение през есенния сезон на bTV Media Group.