bTV Новините посрещат 20-ата си годишнина с най-висока зрителска оценка като източник на достоверна, обективна и независима журналистика

Най-много потребители се доверяват на btvnovinite.bg сред новинарските сайтове

Реклама

bTV Новините празнуват 20-ия си рожден ден с най-високата оценка от зрителите. Това е редакцията с най-голямо и нарастващо доверие и източникът на най-обективната ТВ журналистика в страната според национално представително проучване на „Маркет Линкс”*, проведено през октомври 2020 г.

Всичко започва на 18 ноември 2000 г., когато след месеци усилена подготовка се излъчва първата емисия на bTV Новините. За първи път зрителите научават най-важното от деня не от един, а от двама водещи - една от десетките иновации, които bTV въвежда в телевизионната журналистика в България. За по-малко от година след първата си емисия bTV Новините се утвърждават като абсолютен информационен лидер, като преломният момент е 11 септември 2001 г., когато цяла България проследява на живо атентатите в САЩ чрез ефира на bTV.

Двайсет години по-късно bTV Новините остават *най-близо до хората и първи сред всички телевизии, към които зрителите биха се обърнали със свой проблем или сигнал.

„Стратегията ни е да интегрираме цялото съдържание, което произвежда редакция „Новини, актуални предавания и спорт”, на всички наши платформи. Така зрителите  гледат репортажите, разследванията и интервютата на нашите журналисти както по телевизията, така и в интернет. За нас видеожурналистиката отдавна не е само емисия или предаване по телевизията”, каза Венелин Петков, директор „Новини, актуални предавания и спорт“ в bTV Media Group.

В година на безпрецедентна глобална пандемия, събития и конфликти от световно и национално значение, нюзрумът на bTV е поставен на първо място по отношение на достоверното отразяване на международни новини (според 49.6% от анкетираните), ексклузивна информация и интервюта (според 41.8%) и с обективно представяне на извънредни събития на живо (според 41.2%). Най-много зрители определят bTV и като най-независима и равноотдалечена от политическо влияние, а над 40% ще следят следващите избори в ефира на медията. Най-много потребители (34%) се доверяват на btvnovinite.bg като първи източник на информация сред новинарските сайтове. Над 42% от анкетираните пък биха проверили истинността на съмнителна информация именно чрез каналите на bTV.

„Да задържиш доверието на зрителите 20 години и дори да го увеличиш във време на предизвикателства е най-голямото признание за значимостта на bTV Новините. Това е и доказателство за нуждата от качествена, независима и безпристрастна журналистика за хората в България в миналото, днес и в бъдеще“, коментира Флориан Скала, главен изпълнителен директор на bTV Media Group.

Двайсет години след излъчването на първата си емисия bTV Новините са на първо място и с атрактивния начин на представяне на информацията – според над 43% от зрителите. Новатор в технологиите, телевизията въведе преди всички останали 3D-mapping, 360˚ видео и добавена реалност в ефир, както и 360˚ livestream. Уникалното за Централна и Източна Европа високотехнологично интегрирано студио, което стана дом на новините и актуалните предавания на bTV през 2019 г., влезе в топ 5 на най-престижния конкурс за маркетинг и дизайн в областта на медиите в света. Но най-важната му функция е, че помага на публиката да задържи вниманието си към най-важното от деня.

Години наред лицата на нюзрума и редакционните екипи посвещават времето и енергията си в полза на редица социално значими каузи. Повече от 40% от респондентите в проучването на „Маркет линкс“ споделят мнението, че в bTV работят водещите и репортерите, които задават най-близките и реално вълнуващи обществото въпроси, а 39.7% от анкетираните посочват, че в ефира на телевизията откриват най-много добри новини и вдъхновяващи човешки истории.

Част от bTV Новините са спортните новини. Тази година редакцията отбелязва и 20 години от първото излъчване на УЕФА Шампионска лига в каналите на bTV. Неделима част от новинарската емисия е и прогнозата за времето, поднесена от едни от най-обичаните телевизионни лица за последните 20 години и леснодостъпна и на dalivali.bg.

*Национално представително проучване на „Маркет Линкс“ с извадка от 1017 лица на възраст 18-54 г., проведено през октомври 2020 г.