Екранна еуфория: Историите, които ви разказахме

Премиерните формати и новите сезони на утвърдени заглавия в програмата през пролетния сезон превърнаха bTV в най-гледания национален телевизионен канал в България

Реклама

Телевизията информира, забавлява и развлича. Тя дава теми за разговор, за смях, както и за конфликти, в които се ражда истината. Със своя пролетен сезон, bTV обедини разнообразните роли на телевизията, което я превърна в най-гледания ТВ канал от българите през сезон Пролет 2022 в периода 14 февруари - 31 май .* Именно с това признание, с 8% ръст спрямо миналата година, и на фона на впечатляващите резултати от сезон Пролет 2022, bTV отпразнува 22 години от създаването си на 1 юни.

 

Сериалите и форматите, които радваха аудиторията в разнообразни слотове на деня, успяха да разкажат истории, които продължават да разпалват дискусии сред българските зрители. Някои участници допринесоха със своя колоритен образ, други изградиха такъв, който заживя свой собствен живот отвъд екранното пространство. Паралелният участник в зрителското преживяване – емоционалният заряд от всеки епизод на форматите, стимулираше активно вниманието на аудиторията, която изгради навик да търси и очаква програмното съдържание.

Месец Май премина под емоционалното ръководство на дългоочакваните финали на формати като „Survivor” и “България търси талант“, а премиерният за България бляскав романтичен формат „Ергенът“ успя да спечели армия от последователи, тръпнещи в очакване да разберат на коя дама ще даде сърцето си Виктор Стоянов. Романтика, екзотика и емоция движеха картините на екрана, докато аудиторията ангажирано следеше и коментираше в реално време по всички социални мрежи.

Модерни, интригуващи, изпълнени с любов, напрежение, смях и амбиции са и сериалите на bTV - “Съни бийч“ 2 и „Мен не ме мислете“, които очаквано привличат пред екрана голям брой телевизионни зрители с желанието да чуят историите на героите. Премиерното заглавие в програмата - „Мен не ме мислете“, отвори нова страница за българските сериали, a сюжетът и актьорите плениха зрителите с темите и въпросите, поднесени чрез майсторско комбиниране на хумор и драма, вълнуващи сцени и запомнящи се герои. За всички любители на качественото разнообразие от комично съдържание с развръзки, които не са за изпускане, от днес в прайм тайм се по bTV завръщат обичаните „Татковци“ . Изцяло премиерните епизоди ще проследят премеждията, стоящи пред героите Алекс, Радо, Тодор и Слави, които сериалът остави с множество въпроси за разгадаване.

Уникалната игра за знания „Стани богат“, с водещ Михаил Билалов пък е категоричният фаворит за съдържание в ранния праймтайм, точно преди централните новини, привличайки 41% от зрителите пред екрана всекидневно в делнични дни или двойно повече конкурентните предавания в слота.

Основен източник на информация сред телевизионната аудитория продължават да бъдат bTV Новините. Нюзрумът е разпознат с най-високо доверие**, а централната емисия в 19:00 часа привлича близо 36% от зрителите. Данните за новинарския сайт btvnovinite.bg показват нарастване на потребителите с 11% от началото на годината (данни Gemius), а преглежданията на конкретни страници (page views) са се увеличили с 64%.

Публицистичните предавания „Лице в лице“ и „120 минути“, които проследяват актуалните събития и представят експертни коментари по горещите теми от вътрешно-политическата обстановка и международни новини, тази година затвърждават по-висока гледаемост в слота.

Финалите на европейските турнири на UEFA завладяха каналите на bTV Media Group, които и тази година бяха домакин на решителните битки. Големият финал на UEFA Шампионска лига в Париж 2022 са гледани на живо по bTV Action от 43% от мъжката аудитория 18-34.  Динамиката и специалната студийна програма, го превръщат в най-гледания финал на Шампионска лига за последните 3 години.

Редица премиерни за България предавания и сериали предложиха развлечение и добро настроение на зрителите на bTV от началото на годината. Балансираното разнообразие от световно доказани риалити формати и нови продукции бе в основата на програмата на медията, която отново нареди bTV като най-гледания национален телевизионен канал сред българите.

В един сезон аудиторията, заедно с екранните персонажи, премина през състояния на любов, тъга, разочарование, щастие и еуфория. Какво повече бихме могли да искаме от истински добрата форма на развлечение?

*Източник: ГАРБ, Сезон Пролет 2022г., All 4+

**Национално представително проучване, Ноема, Май 2021, 18-54