Реклама
Редица международни проучвания показват увеличаване на слушаемостта на радио през последните няколко месеца. Радиото продължава да играе важна роля в ежедневието на съвременния човек, не само в чужбина, но и в България. Това показва и последното проучване на агенция ГАРБ , което доказва повишаване на радио-слушаемостта дори и по време на пандемията. Данните в изследването обхващат периода 13.03-13.04.2019 и 13.03-13.04.2020, като отчетливо се наблюдава ръст в броя на уникалните радио слушатели с 5%. Такова увеличение има във възрастова група 15 – 69 годишни, но също и 15 – 25 годишни. Това означава, че радиото привлича все повече слушатели и също така нова младежка аудитория.
Проучването сочи още, че продължителността на слушане средно на ден се увеличава с 9%, като на челните места за най-слушано радио в категориите 18 -34, 15 – 25, 15 -54 годишни за периода стои радио N-JOY. Радиото, част от bTV Radio Group, за пореден път отбелязва първо място в слушателските проучвания. Анализът сочи увеличение до повече от 2 часа и 30 минути слушане на радио на ден. Дори и в среда на засилено информационно търсене радио N-JOY подобрява резултатите си спрямо същия период на миналата година и запазва значимата си лидерска преднина сред активните градски слушатели.
Данните от проучването показват 11 % ръст в среднодневна радио аудитория в цялата страна, във възрастова група 15-69 години. Радиото продължава да бъде една от най-предпочитаните и достъпни медии за потребителите. В резултат на извънредните мерки и работата от вкъщи, слушането на радио у дома се е увеличило със 71% сред градската аудитория на възраст между 25 и 54 години.
Любопитен извод от проучването е изменението в обичайния времеви сегмент на слушане. В периода на проучването се наблюдава удължен праймтайм от 7:00 до 18:00 ч., като се виждат високи стойности на слушателите през цялото време.
Радиото е единствената медия, която комбинира жива модерация, любима музика и достъп до достоверна информация. В ситуация на извънредно положение ролята на радиото става още по-голяма, тъй като то е сигурен източник на забавление и подпомага алтернативните начини на социално общуване.
Проучване на агенция “ГАРБ Аудиенс Межърмент България” по възлагане на АБРО за периода 13.03-13.04.2019 и 13.03-13.04.2020
Контакти:
bTV Radio Group
Отдел “Продажби”
София 1463
пл. България, 1
НДК, Административна сграда, ет. 11
Тел. (+359) 2 8039 090
e-mail: [email protected]