Силата на предстоящото

Една марка спре ли да рекламира, тя спира да бъде видима, пише в новия брой на списание Forbes. Какво още разкрива bTV Media Group, може да прочетете по-долу, както и на сайта на списанието

Реклама

 

Един от най-популярните романи на 20 век започва с изречението „Всички щастливи семейства си приличат, всяко нещастно семейство е нещастно посвоему“. Ако приемем, че рекламната индустрия е едно семейство, то всички брандове и медии неминуемо усещат и съпреживяват разнообразните ефекти на пазарната динамика. Ако пазарът расте, се радват всички. Ако настъпят сътресения, всички понасят последствията на набелязаните стъпки за бранд развитие посвоему. Тук е моментът за това „НО“, което усещаме, че следва – защото има моменти на изключения, когато погрешните решения могат да водят след себе си загуби за всички. Настоящият момент е точно такъв.

На фона на растяща инфлация, необходимост от повишени цени към крайния потребител и споменавания за предстояща рецесия, много брандове ще отговорят сравнително предсказуемо – със свиване на маркетингови бюджети и рекламно затихване. Докато моментното решение ограничава разходите им в настоящето, това определено не е най-добрата стратегия за отговор на актуалните обстоятелства и жаждата на хората за положителни емоции, както и силно намаляващите темпове на безработица.

За радост разполагаме с богат набор от исторически данни и доказани анализи от предходни периоди на икономически затруднения, и всички те единодушно подкрепят заключението, че икономиката рано или късно се възстановява. Както и брандовете. Но тези марки, които са останали видими и близо до потребителите, са и тези, които могат да защитят по-висока цена и да задържат пазарен дял. За тях периодът на възстановяване бързо ще завоюва допълнителен потенциал. А с правилните партньори и среда – още по-успешно.

Видимост в действие

Една марка спре ли да рекламира, тя спира да бъде видима. Паралелно с нея, съществуват достатъчно конкурентни брандове, които в моменти на затруднение прибягват до по-активна комуникация или промоционални оферти, които ги извеждат на по-видима позиция в съзнанието на хората. Когато един бранд затихва, той губи пазарен дял, а друг го печели по силата на временния компромис. Начинът отново да го възвърне е чрез видимост и имиджово присъствие, в които рекламата има несравнимо предимство. Точно  това е моментът, в който марките трябва да продължат да акцентират върху себе си чрез запомнящо се, развлекателно и творческо рекламно послание, което добавя емоционална стойност към избора на даден продукт.

Именно по време на потребителски колебания успешните маркетолози ще се опитат да завладеят територии, като направят марките си по-привлекателни и видими, и като се възползват от медии с по-добра и стабилна стойност, за да накарат гласовете им да звучат по-силно, когато другите мълчат.

Вече две години след първоначалния шок от пандемията продължава отчетливо да се вижда, че именно чрез реклама се осигурява устойчивост на бизнеса, и основните двигатели на темповете на пазара са съсредоточени там, където е и фокусът на bTV Media Group – осигуряване на ексклузивно локално видео-съдържание и изграждане на силна, емоционална връзка с хората.

И през предстоящия есенен сезон медийната група продължава да съсредоточава усилията си към създаване на подходящи комуникационни решения за клиенти и партньори, наравно с осигуряване на висококачествени медийни продукти и впечатляващо потребителско преживяване.

Така както потребителят избира бранд, на който вярва, така същият този потребител подбира съдържание в качеството си на зрител. Развлечение, качествена публицистика, смях, състезание, култура – ако има едно място, на което може да го открие, то това е в медийния бранд, на който има доверие и е част от неговото ежедневие.

Тази година bTV Media Group посрещна 22 години от създаването си като най-гледания* национален телевизионен канал в България¹. С поглед напред към предстоящото, вниманието е насочено към наближаващия сезон Есен 2022, където отново предстои заряд от емоции и много забавление, свързани с баланса между ново и познато; между умерена драма и качествена комедия; между дигитално разширяване и живо отразяване, с мост към бъдеще и връзка с миналото, с талантливи лица и несравними емоции.

Осмият сезон на най-градивното и позитивно риалити „Фермата“ се завърна на 3 септември в ефира на bTV с безкомпромисен подбор на участниците. Под мотото „Мостът на времето“ предаването ще събере победители от предишни издания и ще покаже нови, интересни герои с потенциал на бъдещи фаворити.

Стартът на деветия сезон на феноменалното музикално шоу по bTV – “Гласът на България“ е точно ден след това, на 4 септември. Предаването е първата телевизионна продукция у нас, която се реализира в съответствие с т.нар. “зелени практики” (Green Filming) с грижа за околната среда в усилията си за подобряването на въглеродния отпечатък и сертификат от ALBERT – организацията, която подпомага екологичната устойчивост в индустрията повече от 10 години в сътрудничеството с BAFTA. Легендарната телевизионна игра и световен бранд с милиони фенове – „Стани богат “ пък стартира с нов сезон в ефира на bTV от 5 септември. Комбинацията от лични истории и комедийни ситуации се завръща с новите епизоди на „Мен не ме мислете“, които ще ангажират зрителя в прайм тайм и през Есен 2022г.

Повишеният интерес към тематични дискусии създаде подходящ контекст за дигитално разширяване, и bWEB добави два изцяло нови сайта към портфолиото си. Businessnovinite.bg и btvsport.bg бързо се превърнаха в първоизточник на тематична информация от света на бизнеса и спорта, а във всеки един от тях органично намериха място и подкаст форматите с водещи лица от ефира на медийната група. Динамичната социална реалност и извънредните събития са предпоставка за постоянно надграждане на журналистическото отразяване, където с помощта на модерните технологии за аугментирана реалност ефирът създава цялостен и завършен образ на събитията от деня в полза нa най-висока информационна стойност за зрителя. Спортното съдържание с обхват в разнообразни дисциплини доставя свеж избор за представителите на всяка индустрия с добавена стойност –  постоянно присъствие в съзнанието на зрителя.

Все по-растящото търсене на локално съдържание, отразяващо народния бит и култура, вдъхновява и новото кулинарно предаване на bTV Media Group – „Вкусът на България“, с водещ победителя от последния сезон на MasterChef – Мария Жекова, която проследява пътя към изграждането на кулинарната карта на България. В отговор на интереса към личното здраве и баланса в личен и професионален план, bTV Media Group ще представи изцяло ново предаване и за здравна култура с обаятелната д-р Неделя Щонова.

Поддържането на качествено и разнообразно съдържание е сред приоритетите на медийната група, която продължава да инвестира в проекти с доказан зрителски интерес и мисия към рекламодателите да позиционира посланията им в надеждна среда с концентрация на наличното зрителско внимание, с цел за постигане на максимални резултати в комуникационната им рамка.

И така, докато потребителят добива обратно финансовата си увереност без необходимост да приспособява избора си, марките разполагат с доверен партньор и изградена среда, за да посрещнат всичко, което предстои. Екранът свети ярко, и така привлича внимание. Затова избирайте светлината, а не затъмнението.

Автор: Константина Бандутова

*Източник: ГАРБ, Сезон Пролет 2022г., All 4+ (14.02. – 24.05.2022)