Флориан Скала: Фокусираме се върху съдържание с високо качество и засилено онлайн присъствие догодина  

Главният изпълнителен директор на bTV Media Group коментира в интервю пред CEETV.net успешното развитие на медията тази година и плановете за 2019-а

Реклама

Този месец отбелязвате две години начело на bTV Media Group. Кои бяха основните предизвикателства за компанията в този период и каква е стратегията ви за 2019?

Основният ни приоритет беше да подобрим финансовите резултати на компанията. За тази цел вложихме значителни усилия в повишаването на гледаемостта, в развитието на мулти-платформеното си присъствие и в подобряването на резултатите от продажби. Успяхме, защото приоритетно се фокусирахме върху качественото съдържание. Направихме и сериозни стъпки в посока синергия между всички канали на bTV Media Group, така че продукциите ни да се позиционират еднакво успешно в телевизионна, онлайн и радио среда. В стратегията за 2019 г. ще продължим да разчитаме на разнообразно съдържание с високо качество и доверие, със засилен фокус върху дигиталните ни предложения.

2018-а е почти към края си. Беше ли добра година за bTV Media Group по отношение на финансовите и зрителските резултати

Да, много сме доволни от цялостното представяне на bTV Media Group до момента, със силни програмни схеми през пролетта и есента и значително подобрени финансови резултати през първите девет месеца. Сега разполагаме с допълнителни ресурси, за да инвестираме повече в локално съдържание с високо качество за всички платформи, което, както споменах, е нашият приоритет за 2019 г.

Какви са очакванията Ви за българския рекламен пазар за догодина? Очаквате ли ръст и какъв е делът от ТВ пазара на реклама, който целите през 2019?

Очакваме пазарът през 2019 г. да нарасне, стимулиран от здравословната макроикономическа среда и влиянието й върху търсенето. В същото време ще изследваме и допълнителния потенциал на пазара, който идентифицирахме. Интензитетът на рекламата е все още твърде слаб в сравнение с развитите пазари (повече от двойно по-малка). Телевизията е най-достъпната медия в България и е високоефективна и силна като канал – с най-голяма възвращаемост на инвестициите и с неоспорими резултати в утвърждаването на печеливши, устойчиви брандове. bTV Media Group ще продължи да осигурява на рекламодателите най-въздействащата комуникационна среда, с първокласен обхват.

През лятото обявихте пускането на ново модерно студио за вашите новини и актуални предавания. Кажете ни повече за този проект, който се описва като най-мащабният технологичен проект за bTV въобще.

Това е изцяло ново, интегрирано студио за нашите новини и делнични актуални програми, в което използваме ултрамодерни решения, непознати досега на местния пазар. Проектът е вдъхновен от опита на водещи международни телевизионни канали, като работим със световно признати студио дизайнери. Заради мащаба и сложността на начинанието преминаваме през няколко подготвителни етапа, преди зрителите да видят новото студио в първите месеци на 2019 г. Целта на тези усилия е да направим най-предпочитаното новинарско съдържание още по-достъпно и разбираемо за широката публика.

Каква ще бъде стратегията на bTV за съдържание през пролетния сезон на 2019? Кои шоупрограми ще се завърнат и какво ново ще предложите?

Развиваме продукциите, които през последните две години донесоха успех на телевизионните ни сезони. По отношение на развлекателното съдържание работим по следващите, обогатени издания на рейтинговите лидери от тази пролет - „Гласът на България“, MasterChef България, „Бригада Нов дом“, „Смени жената“ и българския сериал „Столичани в повече“.

Колкото до новините и актуалните предавания, те ще останат гръбнакът на програмата ни. Страната се готви за европейски избори и зрителите могат да разчитат, че ще получат от нас най-професионалното и безпристрастно отразяване и анализ на актуалните събития в България и Европа.

Тази година вашият основен конкурент Nova Broadcasting Group, обяви, че ще бъде придобита от нов играч на българския медиен пазар - PPF Group. Сделката не мина тъй като КЗК блокира придобиването. Как сделката, ако бъде одобрена, ще промени местния медиен пазар през 2019? 

Следим събитията на пазара, но ще се въздържа от коментар.

По-рано тази година обществената БНТ обяви, че България няма да участва в певческия конкурс „Евровизия“ 2019 заради липса на средства. В миналото bTV и БНТ взаимодействаха и организираха заедно „Детската Евровизия“. Обмисляте ли да работите с БНТ отново, така че България да може да се включи в конкурса в Израел догодина

Конкурсът „Евровизия“ е грандиозен телевизионен продукт, който харесваме. Следващото му издание обаче съвпада с нашето водещо предаване в същия жанр „Гласът на България“ – то вече е в продукция, както следва да бъде проект от такъв мащаб. „Евровизия“ е извън плановете ни за 2019-а.

Каква е дигиталната ви стратегия за 2019? Ще предложите ли повече съдържание, произведено за онлайн платформите ви?

Вече работим по заснемането на повече ексклузивно съдържание за дигиталните канали на „Гласът на България“ и MasterChef България. Новинарският ни екип работи по онлайн видео поредица „Новините отвътре“, в която водещите и репортерите на bTV споделят ноухау за професията си и за това как да разграничаваме качествената, професионална журналистика от фалшивите новини. Предстои да пуснем и други оригинални онлайн продукции. Наскоро обновихме AVOD и SVOD платформите си bTV Plus и VOYO, така че следващата година очаквам програмните предложения на bTV Media Group да се представят още по-добре там.

Как се представя Voyo спрямо Netflix на българския пазар, можете ли да споделите данни за гледаемостта?

Има концептуални разлики между двете платформи, които предполагат и различни потребителски навици в България. В световен мащаб Netflix печели абонати с богатата си библиотека и най-вече с оригиналните си продукции, но не се предлага на местния език или с локално съдържание в България. VOYO е предпочитана най-вече от многобройните зрители на bTV, които следят любимото си съдържание преди ТВ излъчването, а след това - в удобно за тях време.

Ще стартира ли bTV Media Group нови нишови канали през 2019? 

Усилията ни са насочени предимно към обогатяване и подобряване на съдържанието в телевизионните и дигиталните ни канали, но винаги следим отблизо промените в очакванията на аудиторията, както и пазарните възможности, за да разширим портфолиото си.

> Интервю за Ceetv.net