Алиансът за достъпност на рекламите обявява старта на нов ключов ресурс в помощ на рекламодателите при създаването на достъпни за всички реклами

Реклама

София, Лондон, 28 януари - Алиансът за достъпност на рекламите обяви важен етап в амбицията си да направи рекламите достъпни за всички потребители с откриването на нов ресурсен център. Сайтът www.adaccessibility.org предоставя важни инструменти за професионалисти в бранша, които могат да им помогнат на всяка стъпка от процеса на създаване на достъпна реклама.

Алиансът е създаден от P&G и egta (Международен търговски орган на мултиплатформените телевизионни и аудио бизнеси) в сътрудничество с редица марки и търговски организации. В момента той се ръководи от Incorporated Society of British Advertisers (ISBA) в Обединеното кралство и Union des Marques (UDM) във Франция. Неговата мисия е да направи рекламите достъпни за всички.

Световната федерация на рекламодателите е основен спонсор, а сред другите членове са Adtext, Diageo, Европейската асоциация на комуникационните агенции (EACA), The Valuable 500, Clearcast, Google, L'Oreal, Microsoft, Peach, Omnicom Media Group, Responsible Marketing Advisory, Sky UK и Thinkbox. Заедно те имат за цел да повишат осведомеността по темата, за да ускорят определянето на приоритетите, да осигурят образование и обучение за най-добрите практики, както и да подобрят наличието на технологии и стандарти.

Доводите за осигуряване на достъпност на рекламата са убедителни. Това е социален и морален императив, но също така и бизнес императив. Достъпната реклама ще позволи на бизнесите да увеличат медийния си обхват, както и да се свързват по-ефективно с всички свои клиенти.

Един от всеки трима възрастни в Обединеното кралство е глух, има загуба на слуха или шум в ушите, т.е. 18 милиона души. 18,4 млн. души в Германия, 14,2 млн. души във Франция и 9,6 млн. души в Испания са глухи или имат загуба на слуха. В Обединеното кралство още 2 млн. души са слепи или с частично увредено зрение, като този брой нараства до 8 млн. души във Франция, 11,5 млн. души в Германия и 7,3 млн. души в Испания*.

Понастоящем в Обединеното кралство само 1 от 4 реклами по телевизията е със субтитри, а по-малко от 1 от 10 е с аудиоописание, което означава, че милиони хора са лишени от възможността да получават съобщения за продукти, услуги и възможности, които биха ги заинтересували.

Достъпната реклама включва редица решения, които варират в зависимост от увреждането и нуждата от достъп, както и от канала, в който се появява рекламата. Най-големите предизвикателства при потреблението на аудиовизуални реклами включват глухота и загуба на слуха, слепота и частично зрение, и невродивергентност. Дигиталните, радио и телевизионните  медии са настоящите канали, в които може да се постигне най-голям ефект и подобрение за най-много хора. За хората със загуба на слуха например понякога е толкова просто да се добавят надписи/субтитри към дадено съдържание.

Новият ресурсен център е достъпен за всеки и предоставя примери за най-добри практики, насоки и стъпки, които рекламодателите и техните агенции и продуцентски компании могат да предприемат, за да направят рекламата си достъпна.

Алиансът иска да използва откриването му  като призив за действие към всички в бранша да положат усилия за постигане на общата цел за осигуряване на достъпност на рекламата за всички.

Тайде Гуахардо, главен бранд директор на P&G Европа, заявява: „Радвам се, че Алиансът за достъпност на рекламите, чийто горд член е P&G, достигна този важен етап. Просто казано, приобщаващият дизайн не е просто нещо хубаво - той е от съществено значение, ако искаме да продължим да обслужваме нуждите на всички потребители.  Създаването и оформлението с мисъл за хората с увреждания ни вдъхновява да продължим да вдигаме нивото, създавайки превъзходни решения, които са от полза за всички потребители. Днешното съобщение показва как ние, заедно с Ad Accessibility Alliance, превръщаме приобщаването в стандарт при всяко взаимодействие с нашите марки. Независимо дали сте в началото на своето пътешествие, или вървите по този път от известно време - приканвам всички вас да се възползвате от ресурсния център, който стартирахме. Той ще допринесе за голяма промяна.“

Фил Смит, генерален директор на Incorporated Society of British Advertisers (ISBA ), заяви: „Когато толкова много хора имат ограничен слух и зрение и са свикнали съдържанието, излъчвано по телевизията или онлайн, да бъде достъпно, е наложително рекламата също да им бъде предоставяна по разбираем за тях начин. Като индустрия ние не трябва да се задоволяваме със статуквото и трябва да разглеждаме достъпната реклама като социална и бизнес необходимост. Благодарни сме на рекламодателите, сред които P&G, Mars и Diageo, които са в челните редици на тази инициатива и са движеща сила за промяната в индустрията.“

Жан-Люк Шетри, генерален директор на L'Union des marques (UDM), допълва: „Във Франция 12 милиона души имат слухови или зрителни увреждания. Производството на достъпна реклама е социален въпрос, но също така е и силна бизнес възможност. L'Union des marques има удоволствието да бъде част от глобалния алианс за извеждане на тази тема на следващо ниво.“

*Източници RNID, RNIB и Global Burden of Disease Collaboration Network