Реклама

Любомир Ангелов, директор „Проучвания и развитие на стратегиите“ и Александър Бойчев, директор „Дигитални платформи“ обясниха пред медийния пазарв България как bTV Media Group създава ефективни форми на комуникация между рекламодателите и потребителите чрез мултиплатформени решения.

В началото на века световната индустрия беше разтърсена от скоростно развиващата се потребителска електроника. Увеличиха се екраните, появиха се нови типове медии, обогатиха се типовете съдържание, създавано за потребителите и следователно изборът за хората нарасна неимоверно.

Технологичното състезание провокира различни прогресивни промени в медийния свят. Те повлияха и на българския пазар.

bTV Media Group винаги е била двигател в модерно развиващия се медиен свят у нас:

  • След появата на HD излъчването, bTV първа представи на зрителите си HD качество, като и до днес е единствената частна национална телевизия, която предоставя на рекламодателите и техните брандове възможността да използват силното въздействие на HD-технологиите.
  • Преди 8 години светът започна да говори за видео платформите за онлайн гледане на любими предавания и сериали – bTV Media Group създаде Voyo.
  • Развитието на съдържанието изискваше въвеждането на стратегия за портфолио от тематични сайтове, които не дублират, а допълват ТВ предложенията – bTV създаде сайтове като ladyzone.bg, bistro.bg, dalivali.bg, zodia.bg, за да отговори на очакванията на потребителите.
  • Когато приложенията за смартфон се превърнаха в новия начин за стимулиране на лоялността на аудиторията, bTV Media Group разработи новинарско приложение, а bTV Radio Group представи няколко радио стрийминг приложения.
  • С увеличаване на потреблението на дълги видео форми в интернет среда създадохме AVOD платформата си btvplus.bg.
  • Технологиите завладяха и нюзрума на bTV. Като hi-tech иноватор на българския ТВ пазар ние лансирахме 3D мапинг, изключителната технологичност и въздействие на добавената реалност при представянето на новини, както и 360-градусови видеа.

 

Освен различни прогресивни промени в медийния свят технологичното надграждане на всичко познато доведе и до фрагментиране на вниманието на потребителите от един (ТВ) към множество екрани (лаптоп, таблет, смартфон). Тези промени изместиха и фокуса на усилията както на медиите, така и на рекламодателите.

В центъра на медийната консумация се постави заслуженото потребителско внимание или т.нар. earned experience.

Първото условие за спечелване на вниманието е отличното познаване на взаимодействието на потребителя с брандовете - т.нар. consumer journey. За медиите този цикъл на потребление означава създаването на мултиплатформен свят. 

bTV Media Group прилага технологиите по различен начин, за да отговори на променените навици на потребителите. Така например екипът на bTV Новините изгражда присъствие извън телевизионното пространство, като ползва технологиите за създаването на продукт, съобразен с особеностите на различната среда – била тя онлайн или радио. Чрез живи включвания от горещите събития в сайта на btvnovinite.bg, кратки тийзъри и livestream през Фейсбук страницата на bTV Новините зрителят получава възможност да е информиран спрямо мига и момента на консумация, според избраното от него устройство.

Успешен пример с развлекателна насоченост е създаването на second screen experience. По време на сезоните на „Гласът на България“ екипът ни направи ексклузивни онлайн включвания в реално време от бекстейджа на предаването.

Второто условие за спечелване на вниманието на потребителите е създаването на висококачествено съдържание и развиването му в силна и самостоятелна марка със средствата на комуникациите. Когато това се постигне, потребителите следят всички платформи, а ефективността за рекламодателите нараства неимоверно.

Един от примерите е свързан с ключовия за bTV формат „Фермата“, където беше създаден ексклузивен уеб spin-off на самостоятелен персонаж – Горан от гората. Горан е кандидат за участие в риалити формата, но е отхвърлен по време на кастинга. В 30 епизода той се опитва да докаже на продуцентите, че това тяхно решение е погрешно. Резултатът е 15% допълнителна аудитория към онлайн гледанията на целия епизод от „Фермата“ в btvplus.bg.

Друг показателен пример е песента на Орлин Павлов „Още малко“ към сериала „Скъпи наследници“, която с над 1000 ротации по всички радиостанции в България за януари месец се превърна в най-излъчваната песен в целия радио ефир.

Всичко това посочва, че ако досега прогресът е бил воден от технологичните иновации, то сега е достигнат етапа, в който прогресът зависи от съдържанието. А от всички форми на съдържание водеща роля се пада на видеото. Над 74% от световния трафик в онлайн среда се генерира от видео.

В надпреварата за създаване на видео съдържание телевизията е водеща пред останалите медии – тя има над 80 годишно know how и нужните ресурсите за създаването на най-качественото видео съдържание.

В днешно време всички медийни играчи, които стартират развитието си от технологичния сектор, заявяват намерението си да инвестират в качествено съдържание, дълги видео форми и локални продукции. Това е и стратегията на bTV Media Group, която дава най-доброто на зрителите си. За настоящата година само в жанра на българските сериали медийната група е увеличила  инвестицията си драстично в сравнение с 2010 година, когато стартира новата вълна от висококачествени български продукции със сериала „Стъклен дом“.

Тази инвестиция е част от стратегията за мултиплатформено развитие на bTV Media Group и е една от причините сериалът „Скъпи наследници“ да бъде иновативно планиран в телевизионния ефир от 18:00 часа. С този ход се постигат впечатляващи резултати не само в ефир, но и в онлайн среда, където само първият епизод постига над 42 хиляди уникални видео гледания.

В резултат на тази стратегия btvplus отбеляза ръст от над 270% в сравнение със силните си резултати от есента на 2017 година.

Не на последно място, топ продукти, които bTV Media Group купува за каналите си, като UEFA Champions League, изграждат нови възможности за потребители и рекламодатели ексклузивно за уеб среда.

Проектът Champions TV представлява 90-минутно живо предаване едновременно от всички мачове в един кръг на Шампионска лига по време на груповата фаза, като в живото предаване се комбинират най-важните моменти от мачовете. Добавената стойност на този продукт е живият коментар от познатите спортни коментатори на bTV, както и възможността в реално време да се следи случващото се на всички мачове.

Мултиплатформената стратегия на bTV Media Group се базира на разбирането, че телевизионната, онлайн и радио платформи трябва да установят перфектната синергия и да затворят цикъла една към друга. Така съдържанието, използвано по начин, подходящ за съответната платформа, добавя потребители от ТВ към онлайн, от радио към ТВ и т.н. А ползите за рекламодателите, освен достъп до повече и повече от техните потребители, е изграждането на среда диктувана от съдържанието, независимо чрез коя от платформите бива достъпвано то. Среда, която задържа потребителско внимание чрез качествено и разнообразно съдържание, с което рекламодателите не се притесняват да се обвържат имиджово и емоционално.

 

Контакти:

bTV Media Group
Отдел “Продажби”
София 1463
пл. България, 1
НДК, Административна сграда, ет. 11
Тел. (+359) 2 9176 800
Тел. (+359) 2 9156 564
Факс: (+359) 2 9176 886
e-mail: [email protected]

 

ПОСЛЕДНИ

Реклама