Реклама
Ново проучване от Франция за пореден път доказва, че радиото е средство за повишаване на производителността. Резултатите от проучването сочат, че радиото е конкурентна среда, която осигурява висока възвръщаемост на инвестициите, оптимизира ефективността на останалите канали в медийния микс (онлайн и офлайн) и е ключ за достигане до B2B аудитории и клиенти с висок потенциал. Освен това радиото генерира трафик към оналйн каналите на клиентите и е ефективен канал за промоционални комуникационни кампании и кампании за утвърждаване на бранда.
Bureau de la Radio (френската радиотърговска асоциация) възложи на Ekimetrics, глобална консултантска компания (специализирана в обработката на данни и измерване на ефективността на маркетинговите канали) да проведе проучване за ефективността на радиото. Изследването се фокусира върху четири сектора: автомобилостроене, телекомуникации, потребителски пакетирани стоки (CPG) и търговия на дребно. Иконометричният модел, използван в проучването, е MMM („Моделиране на маркетингов микс“) – интегриращ всички маркетингови лостове и външни фактори (сезонност, конкуренция и т.н.), които оказват влияние върху продажбите. Благодарение на широк набор от исторически данни и голямо разнообразие от различни ситуации, статистическото моделиране позволява на Ekimetrics да разбива въздействието на 30 фактора едновременно и да изолира и измерва начина, по който всеки канал допринася за производителността.
Резултати
Проучването идентифицира пет ключови силни страни на радиото:
1) Радиото е конкурентно средство за възвръщаемост на инвестициите: средно 1 евро, инвестиран в радио, генерира 7,70 евро оборот
Краткосрочната възвръщаемост на инвестициите в четирите сектора е 5,30 евро. Общото въздействие в края на изследването сочи, че възвръщаемостта на инвестициите от радиорекламата увеличават приходите в дългосрочен план със средно 7,70 евро за инвестирано 1 евро, в рамките на четирите сектора, включени в проучването. Резултатите са още по-впечатляващи за търговията на дребно, където 1 евро, инвестирано в радиото, генерира средно 15,40 евро приходи.
2) Радиото оптимизира ефективността на другите медии, онлайн и офлайн
Комбинацията на радио с други медии води до увеличаване на ефекта на цялостната кампания. Радиото работи като усилвател, особено в комбинация с телевизия, осигурявайки до 13% повече ефективност на кампанията (в случай на търговия на дребно). В онлайн медиите радиото работи в синергия с търсенето, добавяйки 9% към ефективността на кампанията (в случая на телекомуникациите).
3) Радиото е ключов канал за достигане до B2B аудитории и клиенти с висок потенциал
В 70% от случаите радиото е в топ 3 на най-ефективните медии за B2B комуникация. Възвръщаемостта на инвестициите на радиото също е по-ефективна от средната възвръщаемост на инвестициите при медийните планове за достигане до клиенти с висок потенциал.
4) Радиото генерира ефективен трафик и онлайн продажби
В случая с търговията на дребно радиото е с 40% по-ефективно от другите офлайн канали, генериращи онлайн продажби. А инвестициите в радиото са с 10% по-изгодни от средните медийни инвестиции.
5) Радиото е ефективно за промоционални оферти, както и браднинг кампании
Радиото генерира с +40% по-голяма възвръщаемост на инвестицията на промоционални съобщения спрямо непромоционални кампании.
Източник: egta, 2022