Лято 2022: Когато възможностите за креативни решения са неограничени

Защо най-чаканото време на годината е и подходящият момент за брандовете да се възползват от енергията на лятото

Реклама

Времето се стопли! Официално захвърлихме дългите ръкави, и всеки ден виждаме растящия брой хора, които избират да прекарват времето си навън в компанията на добра храна и приятели, на разходки сред природата, или практикувайки различните спортни дейности, които все по-топлото време позволява.

Докато термометрите ежедневно надхвърлят 25 градуса, едно от най-приятните чувства навън са онези изненадващи моменти на прохлада от обкръжаващите заведения, освежаващите студени напитки, или сладоледените изкушения, които посрещат зажаднелия поглед на всеки в топлото време.

Освен температурите, лятото покачва и желанието за приключения, пътуване и удоволствия. Неслучайно подготовката за горещия сезон тече през цялата останала част на годината, а по-сериозните занимания и задачи се оставят за есента. Е, с изключение на ремонтите.

Ентусиазмът, който тече във вените на хората, е отлична предпоставка за продуктови активности, които подкрепят и насърчават авантюристичния порив. Лятото е времето, в което хората не искат да изпускат нито един момент на забавление; време, в което се търси възможност всяка минута да бъде оползотворена, а късният залез позволява да бъдем активни в по-голяма част от денонощието. В унисон с предразположения потребител, лятото е идеалното време за брандовете да демонстрират своята креативна енергия, която да държи аудиторията ангажирана през целия сезон, създавайки утвърдителна асоциация с ролята си в приятните емоции. Защото както знаем, емоциите движат успеха на рекламните кампании.

Летният период предлага неограничен ресурс от възможности за активация и DTC (direct-to-consumer) кампании, които гарантират видимост и запомнящи се интеграции. Храни и напитки, козметични продукти, екипировка за спорт и дейности на открито като колоездене, тичане, рафтинг, походи, палатки, инструменти за ремонтни дейности и работа в градината – почти няма категория, която да не намери своето място в летния контекст, и именно сега е времето да грабнете момента.

Хубавото е, че моментът е почти три месеца. Три месеца, подходящи както за лансиране на изцяло нови продукти и услуги, така и за засилване на пазарния дял и популярността на вече съществуващи такива. Така например, месец Май посрещна една от най-популярните италиански бири за първи път на българския пазар, организирайки тридневен празник в италиански стил в сърцето на София през един от слънчевите уикенди в месеца. За едно от лицата на своята стартова кампания, бе избран усмихнатия Лео Бианки, който демонстрира своето майсторство в приготвянето на популярни италиански специалитети.

Отново през бранд в сектора на напитките, миналогодишната лятна кампания за популяризиране на теснолинейката Септември – Добринище се превърна в носител на награди за корпоративна социална отговорност и добър обществен пример, който силно освежи туристическото изживяване на пътници и любители. Можете да си я припомните в детайл тук.

Дългогодишният наш партньор – сладоледеният бранд Froneri Bulgaria традиционно избира лидерите на мнение от вселената на bSTARS за подсилване на лятната си комуникация. През 2020г. енергичният Николаос Цитиридис се включи в кампанията за новия вкус на сладоледи BOSS чрез забавна и интерактивна кампания в социалните си мрежи, в ефир, както и във външни локации. Именно там създадохме две видеа, които позиционираха бранда автентично и по забавен начин. С поредица от забавни въпроси и куп емоции случайни минувачи имаха възможност да участват и да спечелят сладолед BOSS.

През 2021г., отново с Froneri Bulgaria, за старта на кампанията и лоунча на новия вкус на сладоледи FAMILIA Strashen Peach, реализирахме ексклузивна, интерактивна комуникация на бранда, разгърната чрез последователност от премиум форми и позициониране. Кулминацията на интерактивната комуникация и позиционирането на бранда постигнахме в деня на лоунча на клипа и ден след това. Обичаният Млечко влезе в реалната среда и атмосфера на прогноза за времето. С емоционалното си, виртуално гостуване, трансформирайки се магично от акцент на слънце в същинския си образ, 3D анимацията на героя буквално „оживя“ в студиото, приковавайки зрителското внимание върху танцуващия в ритъм близо до водещия Млечко.

В международен план, някои от примерите за летни активации включват активно ангажиране на аудиторията с изброяване на „Топ 5“ любими летни дейности, разказани с подбрано от потребителите видео съдържание. С наближаването на новата учебна година, периодът дава богат избор и от „back to school“ кампании за децата и техните родители на открито.

Лятото е свобода – свободата да разполагаш пълноценно с времето си и да избираш от море от възможности. Брандовете от своя страна имат свободата да отправят важните за тях послания през екрана, както и изцяло офлайн чрез креативен начин на комуникация, потапяйки се в потребителската емоция от летните дни и вечери. А потребителите не просто купуват продуктите - те ги правят част от своето преживяване. Именно затова брандовете, които успеят да увлекат аудиторията в смислени кампании, могат да хванат гребена на вълната на идеалната среда между стратегическата краткосрочна активация и дългосрочното изграждане на бранда.

Има множество примери за успешни кампании с мирис на лято. Защо да не бъдете една от тях?

Автор: Константина Бандутова

ПОСЛЕДНИ

Реклама