Реклама
Приказка стара като света - маркетинг експерти да наричат дадени медии остарели, но преди да зазвучи поредната лебедова песен за телевизията като медия, трябва добре да се замислим. Особено ако става въпрос за бранд, който иска да разшири своето присъствие сред аудиторията. Всъщност именно този бранд би имал най-голяма потребност да се обърне към телевизията като подходящия контекст, в който да се позиционира на картата на зрителското внимание.
Колкото и плашещо да звучи за новодошлите рекламодатели да се прицелят толкова високо - в телевизионния екран, това е най-умният ход – особено за нови и разрастващи се компании. В дългосрочен план цената за единица внимание, генерирана от телевизионния екран, е значително по-ниска от тази за единична реклама в дигиталното пространство. За да достигне същото ниво на видимост, даден бранд трябва да излъчи 40 онлайн реклами за сметка на тази в телевизионния ефир.
А телевизията е тук и ще остане, защото следва някои от основните принципи, важни за всеки рекламодател: отговорност, имидж, ефективност и масова аудитория. Не по-малко важно са и цялостното въздействие на рекламата, видяна по телевизията, и ефектът й върху останалите медийни канали в микса на брандовете – радио, дисплей, печатни издания и пр.
Емоция
Разнообразието от средства, използвани в телевизионната реклама, включва звуци, лицеви изражения и визуализации, които могат да бъдат представени достатъчно ярко, за да накарат зрителя да стане част от преживяването на екрана. Ето защото много продукти от категорията за бързооборотните стоки, сред които и храни, могат да бъдат често видени по време на прекъсванията между любимите ви предавания – публиката просто обожава да гледа сцената, в която шоколадът се топи в ръцете на нетърпеливото дете. Не по-малка е емоцията, която дадено лого провокира и в самия му създател - според проучвания, именно тази емоция е съпоставима с чувството, което хората изпитват при основополагащи за тях житейски събития като сватба или раждане на дете.
Емоциите в телевизията до голяма степен зависят от творческото изпълнение на дадена реклама – и тук идва ролята и помощта на опитните медийни планьори и творчески екипи. Да повериш стратегията си в ръцете на компании, в чиято цялостна стратегия стои желанието да изведат най-доброто от твоя продукт, за да осигурят потребители за него, е първата стъпка за брандове без опит в телевизия. Екранът е мястото, където всички очи ще бъдат върху вас – буквално, и е важно емоцията, която този имидж генерира, да остане достатъчно дълго у тях, за да ги провокира да „опитат“ продукта.
Често обаче този тип брандове попадат под натиска на създаването на видеа, които са типични за дигиталното пространство – директни, дидактични и обикновено с един лирически герои в клипа, което се отдалечава от контекста на телевизионния криейтив. Ето тук идват на помощ медийните консултанти и опитните търговци в медийните групи.
Доверие
В ерата на повсеместна информация лесно можем да попаднем на свободно плаваща реклама онлайн, и с малко усилие да разопаковаме продукт, който крайно се различава от рекламното си описание. Регулациите, които важат за телевизионното съдържание, са част от факторите, които я правят достоверния източник, който публиката цитира като еталон за автентичност. Нека не забравяме, че днешното време е и на дезинформация – което прави нуждата от истинност не просто преимущество, а потребност и изминалата година ни доказа, че именно телевизията е сила и основен източник на новини в безпрецедентни ситуации. Цели нации разчитаха изцяло на телевизионния приемник, за да следят случващото се по света, докато в същото време се развличаха с нейните програми и съдържание - знак, че тя ще продължи да бъде с нас още дълго.
Енергия
Всеки добър маркетинг стратег знае, че колкото повече видимост има един бранд, толкова по-добре за неговото позициониране в локалния потребителски контекст. Неслучайно добрият медиен план включва микс от медии с цел постигане на именно този ефект. Най-резултатният такъв акцентира върху телевизията като основен канал за комуникация, който според световните проучвания е онази тласкаща сила, която увеличава ръстовете по всички останали.
В bTV Media Group този ефект е напълно постижим за рекламодателите чрез използването на доказалата се в годините комбинация от телевизия, радио и дигитална реклама, чието въздействие се постига допълнително и през платформата за отложено гледане – btvplus.bg. Поради ниското припокриване на публиката помежду им, тези канали в контекста на българския пазар, осигуряват достатъчно покритие за всеки бранд –и растящ, и утвърден.
И така, при прилагане на правилната стратегия телевизията няма как да бъде страховито място за нови брандове. Затова не се страхувайте да растете, просто пораствайте умно.
Автор: Константина Бандутова
Отдел “Продажби”
София 1463
пл. България, 1
НДК, Административна сграда, ет. 11
Тел. (+359) 2 9176 800
Тел. (+359) 2 9156 564
Факс: (+359) 2 9176 886
e-mail: [email protected]