Data Management Platform

Как да подобрим бизнес резултатите

Реклама

С цел осигуряване на рекламодателите лесно и гъвкаво управление на кампаниите в реално време, таргетиране без усложнения и постигане на безспорни бизнес резултати, през 2018-а година интегрирахме Data Management Platform (DMP) в дигиталната среда на bTV Media Group. Избрахме да партнираме с една от най-големите компании в сферата -  Oracle на BlueKai, като платформата беше интегрирана до края на декември, когато стартира и събирането на нужните данни.

Как работи платформата?

При влизането в който и да е от нашите сайтове, специален таг засича потребителя и започва да анализира поведението и интересите му - спорт, кулинария, астрология и т.н Събираме тази информация от сайтовете ни без да нарушаваме GDPR регламента за лични данни.

„Бисквитките“, които взимаме от потребителите с цялата необходима информация, пазим в така наречения „басейн“. Когато даден клиент поиска да таргетираме с реклами определена група хора, чрез DMP и събрания „басейн от бисквитки“ ние можем да групираме само хората, които са със сходни интереси и са потенциално най-заинтересовани от продукта на клиента.

Чрез DMP се таргетира правилната аудитория, т.е потребителите с потенциален интерес към продукта, навсякъде по нашите сайтове. Можем да събираме и анализираме данни от всякакви устройства. Например, ако даден клиент иска да таргетира хора, които влизат предимно в сайтовете ни чрез настолен компютър, или чрез смарт телефон или таблет, ние можем да сегментираме тази аудитория.

DMP платформата помага както на нашите клиенти, така и на нашите потребители и на самите нас. От клиентска гледна точка DMP осигурява правилната аудитория за всяка една кампания. От потребителска гледна точка посетителите в сайтовете ни виждат само реклами, които най-вероятно представляват интерес. Така осигуряваме по-персонализиран престой в нашите онлайн платформи.

Тествахме DMP системата на четири различни кампании, в които не само банер форматите, но и интересите на таргетираните аудитории бяха разнообразни - лайфстайл и преобразяване, кулинария, здраве и музикални фенове.

Започнахме с наши собствени кампании, като първата беше “Lady ли си?“. Чрез два различни рекламни формата таргетирахме жени, които се интересуват от грим, преобразяване и лайфстайл и резултатите бяха показателни. След прилагане на DMP, десктоп мегаборд форматът отчете ръст на CTR-a (кликовете по даден банер) от  34%, а мобилният ни cut-in формат отбеляза увеличение с 1915%.

Другата кампания, която тествахме, беше насочена към хора, които се интересуват от кулинария и лайфстайл. Тя беше свързана с предаването MasterChef България и кадри зад кулисите в онлайн проект „За ненаситните“. Най-голям ръст на кликовете отбеляза десктоп мегаборд форматът -  106%, спрямо кликовете, отчетени преди таргетиране на аудиторията чрез DMP.

Клиентът ни Urinal се довери на DMP сегментиране на видео рекламата си. Макар да беше насочена към много нишова публика, увеличението в CTR-a беше 66%, спрямо CTR% на същия формат , преди DMP таргетиране.

В последната ни собствена кампания „Гласът зад кадър“, при която избраните DMP категории бяха „всички радио потребители“ и „фенове на „Гласът на България“, тествахме един от по-нестандартните ни формати – ibug. Увеличението след таргетиране с DMP беше 949%. 

Чрез DMP клиентите ни получават свободата и лекотата, гъвкавостта и точността на управлението на различните видове кампании, както и, разбира се, brand safety.

Източник: Ad Manager 360

Контакти:

bTV Media Group
Отдел “Продажби”
София 1463
пл. България, 1
НДК, Административна сграда, ет. 11
Тел. (+359) 2 9156 531
e-mail: [email protected]