Контекстуална реклама и защо да я използваме

Сайтовете от вселената на bWEB са подходящото място за позициониране на този тип реклама, който дава все по-обещаващи резултати

Реклама

Контекстът има значение. Именно затова контекстуалната, или native рекламата засилва с постепенни темпове популярността си през годините. В днешно време този тип реклама привлича все повече погледите на всички участници в дигиталната сфера и то с причина.

Какво прави този формат толкова привлекателен за клиенти и рекламодатели ? Има няколко причини търсенето й да се засили.

Първият и един от основните фактори е, че native рекламата е направена така, че да се вписва в съдържанието на даден сайт и да представя персонализирано съобщението на даден клиент по елегантен и ненатрапчив начин. 

Друго голямо предимство е, че този формат може да бъде лесно персонализиран според търсената аудитория и платформа, на която ще се показва. 

Когато съдържанието на даден сайт е поначало привлекателно за дадена аудитория, то native форматите стават още по-ефективни, защото се позиционират в органична среда. Най-добрите контекстуални реклами на пръв поглед не изглеждат като реклама, а като част от съдържанието. Точно затова те имат толкова добър отзвук от доволни потребители и резултатите за рекламодателите са налице.

През 2020 година именно native форматите имаха по-добро представяне от някои стандартни позиции. При един от най-ползваните формати 300х600 забелязахме, че CTR (click-through rate) на контекстуалната реклама е 9 пъти по-висок от стандартната позиция. Също така видяхме 3 пъти по-висок CTR на десктоп позициониран формат 970х250 и 5 пъти по-висок CTR на мобилно позиционирания ни формат 320х100. 

Това може само да ни подскаже, че през 2021 година търсенето на Native форматите ще се засили, заедно с резултатите за тяхното представяне.